TAPAHTUMAVINKKI: BRUNO – Tapahtumakeidas Alppilassa

Vinkkipankki-Konepajan-Bruno-Helsinki_valokuvaaja-Verna-Kovanen_web_6.jpg

Niin kuin aiemmin jo täällä kirjoitin on mahtavaa, että Alppila on saanut oman brunssipaikkansa, nimittäin Konepajan Brunon. Bruno tosin on miljoonaa muutakin asiaa ja kävin selvittelemässä vähän mitä kyseisessä mestassa tänä kesänä tapahtuu.

Vinkkipankki-Konepajan-Bruno-Helsinki_valokuvaaja-Verna-Kovanen_web_1.jpg

Vinkkipankki-Konepajan-Bruno-Helsinki_valokuvaaja-Verna-Kovanen_web.jpg

Konepajan Bruno aloitti kirpputoripaikkana isoveljensä Kirpputori Valtterin vanavedessä. Naapurityötilan kaksi valokuvaajaa olivat kahvitauolla pohtineet Valtterin poismenoa ja todenneet, että Alppila tarvitsee tapahtumapaikan, jossa myydä kirpparitavaraa ja eihän siitä haittaakaan olisi jos homma lähtisi vähän käsistä ja paikassa tapahtuisi vähän enemmänkin! Niin Bruno lähtikin lentoon ja nyt kirpputorin lisäksi se on klubi, ruokapaikka, kahvila, tatuointimesta, galleria, terassi ja joogasali. Kyllä, luit oikein. Kun luovat päät pohtivat ja saavat oikeanlaista innostunutta porukkaa hankkeeseen mukaan on taivas vain rajana.

Vinkkipankki-Konepajan-Bruno-Helsinki_valokuvaaja-Verna-Kovanen_web_2.jpg

Itse olen nyt käynyt muutamassa tapahtumassa Brunossa ja täytyy sanoa, että jo ensimmäisenä klubi-iltanani se kiisi kärkisijalle lempiyökerholistallani! Jotain niin rentoa paikasta huokuu, ehkä se on se sama rentous mikä tulee kun Berliinissä tai vaikka Budapestissa lähtee juhlimaan. Matkalla olon vapaus! Irti arjesta todella.

Vinkkipankki-Konepajan-Bruno-Helsinki_valokuvaaja-Verna-Kovanen_web_3.jpg

Tila on jätetty tyylikkäästi rosoiseksi, siellä sun täällä roikkuu viherkasveja, luomassa kontrastia betoni- ja valurauta-elementeille. Ihmisiä on paljon, mutta missään ei ole ahdasta. Artistit soittavat keskitilassa, mutta sivuille on jätetty väljemmät tilat rentoiluun. Toisella puolella on galleriatila ja toisella puolella baaritiski ja ruokarekkoja. Mikä parasta tältä klubilta saa pilkkuun asti ruokaa! Kuin unelma!

Vinkkipankki-Konepajan-Bruno-Helsinki_valokuvaaja-Verna-Kovanen_web_4.jpg

Kesän line-up on myös kova. Gasellit ja Aivovuodon jo Brunossa nähneenä, en aio tyytyä vain niihin sillä tulevan pitää myös Khid, Noah Kin ja Töölön Ketterä. Myös tulevan Flown jatkot pidetään Brunossa. Voipi olla, että päädyn myös sinne! Bailuttelun lisäksi haluan käydä kokemassa 20.8. Helsinki Night Marketin ja After work Joogan Nick Caven indiehittien tahtiin 29.7. Ihana, että Helsinki on saanut uuden keitaan jossa kelpaa ihmisen olla <3

http://www.konepajanbruno.com

Vinkkipankki-Konepajan-Bruno-Helsinki_valokuvaaja-Verna-Kovanen_web_5.jpg

HUOM! Nyt on tullut ilmi, että Brunon tulevaisuus on uhattuna. Rautakauppa-ketju havittelee tiloja itselleen. Kirjoita adressi Brunon puolesta, jos kulttuuritila jossa kaikki viihtyvät on sinusta säilyttämisen arvoinen:  http://www.adressit.com/pelastetaan_bruno

Vinkkipankkiiri allekirjoitti adressin.

Muoti Musiikki Suosittelen Päivän tyyli

ARVONTA: FUN FUN SUMMER FUN

Kesäjano.jpg

Kesälomani alkoi juuri nyt ja kuinka sitä ihminen voi olla näin iloinen, että hymyily tuntuu jo heti poskissa! Mieltäni parantaa se, että sunnuntaiksi on varattu lennot Barcelonaan ja siellä on kaikkea hauskaa tulossa, mistä varmasti raportoin tänne blogiinkin vinkkien muodossa!

https://youtube.com/watch?v=IKOiRDb2C5I

 

Lähdin nyt myös kesän kunniaksi FUN lightin #Kesäjano-kampanjaan! Yleisen kesäjanon sammutuksen lisäksi kivaa tässä on se, että saan arpoa teille rakkaat lukijat hullun hienoja Teemu Keisterin taiteilemia Fun-lightin kesäkasseja sisältäen värikästä Fun light-juomaa loppukesäksi (6 kassia, joista jokaisessa 6plo mehua)! 

Keisterihän on Vinkkipankissa vieraillut pariinkin otteeseen mm. Vierasvinkkarina. Jotenkin nämä Teemun tempaukset saavat aina hyvälle tuulelle, kuten tämä kreisi esiintyminen FUN light Kesäjano-kampanjan videolla! Vaikka sinulla ei kesäloma alkaisikaan niin saman ilon ja energian saat varmasti yllä olevan videon katsomalla ja osallistumalla skabaan! 

Screen Shot 2016-07-13 at 15.50.06.png

JUUH, ELIKKÄS OHJEET KILPAILUUN!

Tämän blogipostauksen kommenttiosiossa arvotaan yhteensä kolme (3) yllä näkyvää Teemu Keisterin suunnittelemaa Funlight-kassia mehuineen.

1. Osallistu kommentoimalla tätä postausta ja kerro mistä haluaisit syksyllä lukea Vinkkipankista?

2. Lisää kommenttikenttään myös sähköpostiosoitteesi!

3. Kisa käynnissä 31.7. saakka

#EIKÄSIINÄVIELÄKAIKKILISÄKSI VOIT OSALLISTUA FACEBOOKISSA TYKKÄMÄLLÄ VINKKIPANKIN FB-SIVUSTA 31.7. MENNESSÄ!

Kaikkien fb-tykkääjien kesken arvotaan kolme (3) kassia mehuineen!

Postaus tehty yhteistyössä Funlight:n kanssa.

Kuvat: Funlight some

 

Muoti Ruoka ja juoma Höpsöä Trendit