Aamusauna, lumidippaus ja muut perinteet

 

IMG_4566.JPG

 

Parasta (ja pahinta) joulussa on kai se, että mikään ei muutu.

Tosin vietettyäni kaksi joulua Lissabonissa, tuntui Suomijoulu siltä vanhalta tutulta pitkästä aikaa: vanhat tutut glögit, joulupullat, hössötys ja sukulaisten jutut.

 

IMG_4524.JPG

Untitled-1-01.jpg

IMG_4555.JPG

IMG_4561.JPG

Untitled-1-02.jpg

Olin toivonut kokevani sellaisen täydellisen talvipäivän, jolloin koirat juoksevat vapaana pitkin peltoja, aurinko paistaa ja sää on sellainen mukavan kirpakka, pari astetta pakkasen puolella.

Ja aamusaunan, josta pääsee kierimään lumihankeen.

No okei, en ole vuosikausiin kierinyt lumihangessa puolialasti, mutta koska leuhkin kyseisellä harrasteella ulkkiskavereille Lissabonissa, oli pakko kuvata video sellaisesta. Hullun hommaa!

 

Kiitos joulu, olit just hyvän perinteinen.

Suhteet Oma elämä

Pieniä joulun ihmeitä

 

IMG_4436.JPG

 

Laukku täynnä villapaitoja ja portviiniä, minä matkasin Suomeen jouluksi, ensimmäinen laatuaan sitten vuoden 2014. 

Lissabonissa paistoi lähtöpäivänä aurinko, mittari kohosi melkein seitsemääntoista ja laitoin kahviini kanelitangon, joulutyyliin. Tai itseasiassa viimeinen kohta on valhe, podin kamalaa mahapöpöä kotona, katsellen ikkunasta kaunista auringonpaistetta ja toivoin joulun ihmettä, eli sitä että olo helpottuisi iltalentoon mennessä.

Hain lähikahvilasta viimeisillä voimillani tuliaisleivokset ja pakkasin ne laukkuuni päällimmäiseksi.

 

IMG_4437.JPG

 

Koneessa oli olo normaali ja se koheni vielä sata prosenttia saavuttuani Helsinki Vantaalle kello 4.50 ja puhelimen piipatessa viestin ystävältä:
Mä tuun hakeen sut kentältä.

 

IMG_4441.JPG

 

En tiennyt Pastel de natoja ostaessani sitäkään että tulisin jakamaan ne suomalaisen suosikkilaulajani kanssa illallispöydässä.

Joulun ihmeitä!

Niitä ja ihanan rentouttavia joulunpyhiä kaikille <3.

 

—-

 

 

 

 

 

Suhteet Oma elämä