Ensimmäinen joulukuuta

 

IMG_3845.JPG

IMG_3815.JPG

IMG_3842.JPG

 

On ensimmäinen joulukuuta, avaan luukun kokomustasta salmiakkijoulukalenteristani. Kämppis syynää tyhjää luukkua: Holy moly, eiks täällä oo mitään jouluista kuvaa ees, vaan tota teidän outoa mustaa karkkia, mustassa kalenterissa?

On pyhäpäivä, jouluvaloja, muilla vapaata: minulla gradun presentaation tekemistä ja töitä. Ja sitten yöllä ulkona seitsemän astetta ja sisällä varmaan kolmetoista. Hrr.

Seuraavana aamuna päätetään testata ikivanhaa lämmityslaitetta, joka on olohuoneen nurkassa. Kun sen laittaa päälle, kuulostaa siltä kuin avaruusalus saapuisi jostain. Kaikki ovet kiinni, lämmitetään vaan yksi huone. Maksimoidaan sisällämöllötys vielä testaamalla Uber-eatsia. Puolen tunnin päästä saapuu kaksi hieman kylmentynyttä pizzaa ja kaksi mukillista kirpeää limonadaa.

Edellisenä iltana istumme amerikkalaisporukalla eräässä tunnelmallisessa pikkupaikassa, edessä Manhattanit (paitsi minulla vain viiniä) ja juustotoastit. Puhumme tuntikausia asioista, joihin törmää muutettuaan uusiin maihin ja kulttuureihin, ihmisistä, minun maasta, heidän maastaan, Meksikosta, kissoista ja koirista.

 En ehdi tehdä mitään valmiiksi, väsyttää, pakko mennä aurinkoiseen aikaan ulos ostamaan kahvia. Kävelen se kädessä ylös ja alas mäkiä, yhtäkkiä on sellainen valoilmiö, että joka kulmassa on joku puhelimen tai kameran kanssa.

Holy moly, niin kuin kämppikseni sanoisi. Joulukuinen häikäisevä auringonpaiste. On käveltävä näköalapaikalta toiselle, otettava kuvia, oltava onnellinen.

Ja sitä minä hitto vie olenkin.

 

IMG_3847.JPG

 

—-

 

Prettiest December sun.

 

 

 

Suhteet Oma elämä

Suomiherkkuja suoraan kotiin – Taste of Finland

 

Yhteistyössä Taste of Finland

taste_of.jpg

Ennen kuin muutin Lissaboniin, vannoin aina että minusta ei tule sellaista suomalaisia asioita kaipaavaa ulkkiseläjää.

Joo, salmiakki ja ruisleipä ehkä, mutta MITÄÄN MUUTA EN TAKUULLA KAIPAA.

Totuus: kaipaan vaikka mitä. Suklaakeksejä, jouluteetä, marjajauheita, leipää… ja sitten sellaisia juttuja, mitä en edes ole muistanut kaivata, mutta kun niihin pääsee yhtäkkiä käsiksi: ihaninta ikinä! Kaipaan myös sitä ääntä kun sadevesi sulattaa lunta, ekaa valoisaa kesäyötä, kirpeää aurinkoista pakkasaamu-fiilistä… muunmuassa.

taste_of3.jpg

taste_of2.jpg

Taste of Finland on suomalainen yritys,
joka ratkaisee ulkkiseläjien kaipaukset helposti. Heillä on erilaisia valmiita paketteja, täynnä ihania suomiherkkuja. Niitä on viittä eri kokoa ja erilaista lajitelmaa ja kivannäköisen paketin saa tilattua suoraa kotiovelle, melkein minne tahansa. Saamani paketti on nimeltään Bear.

Näin hillittynä suomalaisena olen kuullut useaan otteeseen täällä kysymyksen Etkö koskaan innostu mistään IHAN HULLUNA?
Täytyy sanoa että tämän laatikon saapuessa eräänä maanantaisena maanantaina, oli lähellä etten olisi KILJUNUT riemusta. Sen verran tervetulleeita kaikki suomiherkut olivat. Olen itse menossa tänä vuonna jouluksi Suomeen, mutta viime jouluna olisin varmasti itkenyt liikutuksesta jos tällainen joulupaketti olisi saapunut luokseni Lissaboniin. Paketti tuli lähettipalvelulla perille muutamassa päivässä, vielä siis ehtii jouluksi. Ja ulkomailla asujille tämä on erityisen loistava boksi Suomibileitä varten. Omani varmaankin jaetaan suomalais-amerikkalais-brittiläis-portugalilais-ranskalaisella Potluck-dinnerillämme. Hah, saa nähdä miten hernekeitto maistuu!

 

Jos haluat testata Taste of Finlandia, saat koodilla Saara15 15% alennusta tilauksestasi.
Täältä pääset tilaamaan oman boksin.

Koodi on voimassa maanantain 11.12. loppuun asti.

 

—-

 

Postaus sisältää mainoslinkkejä.

 

—-

 

If you are a Finnish person living abroad or anyone who´s into Finnish specialities, like liquorice candy and other amazing stuff, this is for you.  Taste of Finland has boxes full of nicely selected Finnish treats that you can order straight to your door wherever you are.

With the code Saara15 you also get 15% off from your order. (Valid until 11.12).

 

 

 

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä