The perfect jacket

Mun kaksi viimeistä postausta on ollut täynnä kevät hehkutusta ja samalla linjalla jatketaan. Luulen, että olen syntynyt alunperin väärään maahan ainakin sään puolesta, sillä en ole ikinä nauttinut talvesta. Uk:ssa pidänkin siitä, että talvi ei tunnu talvelta ja kunnon kevät alkaa jo helmikuussa.

Tällä viikolla lämpötilat on nousseet välillä jopa +16 asteeseen, joten pakkasin talvitakit piiloon luottaen siihen ettei lämpötilat enää tipu huimasti ja siirryin kevätpukeutumiseen. Tämän hetken muoti miellyttää kovasti omaa silmää, joka on ollut sinänsä huono juttu, sillä normaalista poiketen olen viime aikoina ostanut uusia vaatteita enemmän kuin tarve.Yksi hankinnoistani on Pull&Bearin beige safarihenkinen takki, joka jo heti ensisilmäyksellä vei sydämeni. Tuo takki onkin ollut ostohetkestä asti päällä joka päivä, sillä se vaan yksinkertaisesti käy yhteen ihan kaikkien vaatteideni kanssa.

Perustelin ostostani myös sillä, että harvoin löydän Suomessa vaatekaupoista mitään kivaa. Mieluummin ostan nyt täällä ollessani lemppari kaupoistani vaatteita ja ryhdyn Suomessa sitten ostolakkoon. En tiedä miksi poden aina morkkista jotain uutta hankkiessani vaikka omistan edelleenkin suhteellisen vähän vaatteita. Joudun aina pitkään itselleni perustelemaan ostostani ja tunnen enemmän ylpeyttä vanhoista vaatteista, jotka ovat olleet käytössä monia vuosia. Oh well, jospa tämäkin takki olisi sellainen jolle tulee käyttöä pidemmäksi aikaa. Ainakin tällä hetkellä se on ihan täydellinen takki.

Muoti Ostokset Päivän tyyli Trendit

Kevään to do- lista

Mun aika Skotlannissa alkaa olla lopuillaan. Enää kaksi kuukautta täällä asumista, kunnes olisi aika taas pakata tavarat muutto valmiuteen. Tietysti ennen sitä on vielä monta koulujuttua ja projektia hoidettavana ja käytännön asioita järjesteltävänä, mutta tuntuu että aika on mennyt tänä vuonna todella nopeaa. Kolmen vuoden aikana Edinburghista on tullut mulle koti ja kotina se tulee varmasti aina sydämessä pysymänkin. Haikeaa ajatella, että tämä ajanjakso on kohta ohi.

Ennen muuttoa haluan kuitenkin ottaa vielä mahdollisimman paljon irti täällä olosta ja väsäsinkin pienen to do-listan viimeisiä kuukausia varten.

F8F24C93-393C-4BB6-B0B6-83F4EFFA2655.jpg

IMG_7538.JPG

Tänä keväänä aion…

Viettää aikaa ulkona mahdollisimman paljon

Kiertää kaikki Edinburghin turistinähtävyydet vielä kertaalleen ennen muuttoa

Järjestää piknikin kavereiden kanssa puistoon

Kokeilla jotain uutta kahvilaa tai lounaspaikkaa

Käydä vielä kerran ceilidh-tansseissa

Katsoa auringonlaskua Portobello beachilla

Tehdä road tripin highlandeille

Viikonloppureissun Glasgowhun

Varata junaliput Lontooseen

Karsia vaatteita niin, että ne mahtuisi kaikki yhteen matkalaukkuun

Järjestellä Helsinkiin muuttoa

 

Muoti Oma elämä Mieli Päivän tyyli