Suuri seikkailu

Mitä minä tekisin jos kaikki tässä maailmassa olisi mahdollista? Olen pyöritellyt tätä kysymystä päässäni jo hetken aikaa, sillä edessäni on muutamien kuukausien päästä tilanne, kun elämälle pitäisi löytää jotakin suuntaa. Jäänkö Edinburghiin asumaan yliopiston päätyttyä vaikka tämä paikka ei tunnu ihan täysin omalta vai tekisinkö jotain täysin uutta ja odottamatonta? 

En ole ikinä ollut mikään extempore ihminen, mutta villejä ideoita multa on aina löytynyt senkin edestä ja monet niistä olen ajan kanssa toteuttanutkin. Himpura, miksi en siis tekisi jotain täysin uutta. Harvat asiat tässä maailmassa on täysin saavuttamattomia ja mitä enemmän ajattelen mun ideoiden toteuttamista sitä enemmän niistä innostun.

Mä päätin noin viikko sitten, että muutan alkusyksystä Uuteen Seelantiin. Tuo maapallon kolkka on mulle täysin tuntematonta, mutta ajatus siellä asumisesta saa mun innostus levelit uusiin ulottuvuuksiin. 

Näillä näkymin suuntaan tämän jakson päätyttyä Suomeen kesäksi moikaamaan perhettä ja ystäviä sekä töihin kerryttämään vähän säästöjä. Skotlannissa tehdyt satunnaiset keikkatyöt ja opintotuki ei kerrytä paljoa säästöjä, joten Suomi houkuttaa siitäkin syystä. Uk:ssa palkat on aina vähintään sen puolet siitä mitä tienaan yleensä Suomessa, joten on paljon nopeampaa ja vaivattomampaa saada muuttorahat kasaan Suomen puolella.

Jos nyt saan suunnitelmat kunnolla käyntiin pitäisi kaiken olla valmiina järjesteltynä elokuussa, juuri sopivasti valmistujaisjuhlien jälkeen. Miten innoissaan olenkaan tästä ajatuksesta.

Mitä sitten jos suunnitelmat ei onnistukaan? Ei haittaa. Aina voi keksiä uusia. Aina voi löytää jonkun uuden suunnitelman. Ei mitään saavutakaan jos ei edes yritä. Visan saaminen ja muutto teoriatasolla kuulostaa mutkattomalta, mutta eniten päänvaivaa aiheuttaa koiran mukaan ottaminen (niinkuin aina). Affen papereiden järjestelyyn täytyykin varata vähintään se 4 kk aikaa, joten pikkuhiljaa laitan jo prosessin rullaamaan.

Katsotaan mitä tästä tulee.

9e2e5f30-4603-4ba7-bc2d-422dbf551488.jpg

41f3ddae-210c-42e7-9514-533134acd48a.jpg

80c71216-d51d-4cf4-b8f3-6b72b1874db5.jpg

4af8f9e9-7a9e-49e4-b06c-867120c65172.jpg

8289c58e-c131-4857-8235-c4572b4fb655.jpg

-Kuvat otettu Edinburghin lähellä sijaitsevasta rantakaupungista North Berwickistä.-

Suhteet Oma elämä Mieli Matkat

Coffee, books and sunsets

Mun vapaa tiistaipäivä oli aika täydellinen. Pitkien yöunien jälkeen suuntasin ensin mun lemppari kirjakauppaan ja siitä kahville lukemaan uutta hankkimaani kirjaa. Tuollaiset hitaat päivät on ihanaa vastapainoa muuten melko hektiselle arkirytmille. Tuntuu, että sain energiaa kunnolla varastoon loppuviikkoa varten. Olen muutenkin ollut tällä viikolla normaalia energisempi. Asialla voi myös olla jotai tekemistä pitenevien päivien, joka päiväisen auringon valon ja lämpimältä tuntuvan keväisen säänkin kanssa.

Armchair Books (72 West Port) on ehdottomasti yksi Edinburghin tunnelmallisimmista second-hand kirjakaupoista. Tuolla käydessä saa aina huomaamatta kulutettua aikaa kirjoja tutkaillessa ja kaupaa fiilistellessä. Valikoimaa nimittäin löytyy ihan joka lähtöön ja mikä parasta opiskelijat saa kirjoista 20% alennuksen. The Edinburgh Press Club-kahvila (20-30 Cockburn Street) kuului suosikkieni joukkoon, mutta harmikseni listalta oli poistettu vegaanivaihtoehdot, sillä kävin tuolla ennen heidän cupcake valikoiman takia. Tällä kertaa oli tyytyminen vain oat latteen, toivottavasti vegaanileivokset palaa jossain vaiheessa takaisin valikoimaan, sillä kahvila on muuten tunnelmaltaan ja sijainniltaan kiva.

daeea426-4be4-4d3a-8257-fda548afc256.jpg

58c97997-5b35-44b2-a7a6-9961d49e98bf.jpg0791b815-cd2c-45f8-b4f4-e9a1a0958338.jpg

f0c71f68-b7c4-4e3e-941f-f70fa2af4c31.jpg

Hyvinvointi Mieli Kirjat Suosittelen