Miniloma Italiaan

536841A6-7FE6-4949-8C00-B1991B69B705.jpg

 

Tammikuun lopussa tuli pyörähdettyä erittäin pikaisesti Florencessa ja Milanossa, joten tästä reissusta kuvasaldo jäi melko vähäiseksi. Tämä oli itselläni jo toinen kerta Florencessa, joten osittain siksikään ei jaksanut ottaa kuvia. 

 

9775BF50-5C48-4B9F-AB9E-E522C5186B9B.jpg

1AFFD6D7-789A-45EF-810C-FF4FD56E432C.jpg

 

Milanoon uskon vielä palaavani, koska kaupungista tuli nähtyä kolmessa tunnissa vain pintaraapaisu -positiivinen sellainen.

 

3A2F9FD3-5893-4066-ACE1-723D7DF90314.jpg

D9CD6D72-61A9-4CEF-8184-D74ACE886D0B.jpg

 

Istun parhaillaan Edinburghissa yliopiston kirjastossa kirja sylissä, jota en ole vilkaissutkaan vimeiseen 15 minuuttiin. Kai sen on pidettävä tauko. Tämä viikko on ollut ihanan kiireinen ja ihana siksi, että pitkä joululoma alkoi tuntua jo liian pitkältä. Huojentavaa palata rutiineihin ja mieleisen tekemisen pariin.

 

730AFA82-60E0-47F9-A323-ACD956C68F39.jpg

 

Lukuunottamatta matkustamista Edinburghin ja kodin(Nizzan) välillä, tiedossa ei ole kuin muutamia viikonloppu matkoja tälle keväälle, koska opinnot syövät lähes kaiken ajan. Maaliskuun alussa suuntaamme Pariisiin juoksemaan puolimaratonia ja pääsen vihdoin käyttämään voittamani yön Le Pavillon De La Reine- nimisessä hotellissa. Itselläni ei olisi ikänä varaa kustantaa yötä(noin 500€) kyseisessä hotellissa, joten reissusta tulee varmasti ikimuistoinen, kun pääsemme juhlistamaan elämän ensimmäistä puolimaratonia hienoon hotelliin. Tosin juoksutreenit ovat jääneet viimeaikoina vähemmälle kiireen takia, mutta ensi viikolla olisi tarkoitus taas palata ruotuun. 

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Hyvinvointi Mieli Matkat Opiskelu

Ventimiglia

img_4550.jpg

edfcfe1f-c7fb-42e1-8f1f-460cf9a3dde2.jpg

 

Alkuviikon sateiden jälkeen auringonpaiste tuntui ihanalta. Mietin vaan, miten onkaan näin äkkiä unohtunut ne Suomen pimeät päivät, kun jo muutama päiväkin ilman auringonvaloa tekee tuskaa.

Eilen suuntasimme Italian puolelle Ventimiglia nimiseen kaupunkiin. Junalla sinne matkaa hieman alle tunnissa, joten ehkä sen takia ei tuntunut, että olisi matkustanut toiseen maahan. 

 

447132da-24f9-4e99-af60-1609ce6abd04.jpg

2652175b-1825-41be-b627-044ba4502cc0.jpg

b212094c-349e-4cc5-98cd-e4dba411dfc2.jpg

 

Varattiin passit mukaan, mutta kukaan ei niitä meiltä kysynyt. Liput ovat puolet halvemmat netistä ostettuna, kuin aseman automaatista tai junasta, joten kannataa se hyödyntää. Esimerkiksi trainline.eu nimiseltä sivustolta saa liput heti sähköpostiin. Alle 25-vuotiaille liput ovat 5€ luokkaa ja siitä vanhemmille noin 7€.

Olin ennakkoon lukenut Ventimigliasta ja kuvaukset pitivät aikalailla paikkaansa. Ventimiglian vanha kaupunki on näkemisen arvoinen, mutta muuten kaupunki saattaa tuottaa pettymyksen. Varsinkin jos siellä on tarkoitus olla pidemmän aikaa. Ruoka ja juoma on tosin edullisempaa kuin Ranskan puolella ja englantia puhuttiin joka paikassa. 

 

2ee52b6f-1f23-44e9-aabb-5fc334bdd2d4.jpg

ea3c0453-e5a9-4957-a79c-de784bfe4679.jpg

 

Nizza on siitä hyvä asuinpaikka ja matkakohde, että tälläisiä päiväreissuja on niin helppo tehdä. Ensi viikolla tulee taas lähdettyä Italian puolelle, kun vuorossa on tällä kertaa Firenze. Eikä sekään varmasti jää tämän vuoden viimeiseksi, kun muutama rannikko kaupunki houkuttelisi vielä.

Suhteet Oma elämä Mieli Matkat