Vähän erilaista hääpäivän viettoa

Meillä oli torstaina 6-vuotis hääpäivä ja koska olin jo ehtinyt aloittaa työt kesäloman jälkeen, ei sille päivälle oltu suunniteltu mitään erikoisempaa romanttista tekemistä. Hääpäivä alkoi kuitenkin töissä aamuyllätyksenä, kun minulle toimitettiin konttorimme vaihteeseen kukkalähetys. Ihana yllätys, jota en osannut odottaa eli kyllä se mies osaa yllättää vielä 6 vuoden jälkeenkin 🙂 

kukat.jpg

Iltapäivällä, kun tulin töistä kotiin, ehdotti mies pientä pyörälenkkiä ja koska ilma oli juuri sopiva pyöräilyyn, tartuin ehdotukseen ja vaihdoin pyöräilyvaatteet päälle, pakattiin vähän evästä ja juomapullot reppuun ja lähdettiin matkaan. Mies oli aiemmin viikolla käynyt Hirvensalossa pyöräilemässä ja jatkanut siitä vähän matkaa Kakskerran puolelle ja ehdotti, että käytäisi Satavan kyläkaupalla jäätelöllä. Koska oon tällainen herkuttelija, en koskaan kieltäydy jäätelöstä. Satavan kyläkaupalla oli sopivasti terassi siinä etupihalla ja istuttiinkin rauhassa kahvien ja jäätelön kanssa hetki. 

satavan_kylakauppa_0.jpg

Siitä ei kuitenkaan lähdetty takaisin kotiin tuon herkuttelun jälkeen, vaan päätettiin jatkaa matkaa. Ollaan joskus aiemmin luettu, kun isot pojat on käyneet pyöräilemässä Kakskerran ympäri ja ajateltiin ettei se voi olla ihan hirveä reitti. Siinä siis lisää suunnitelmaa hääpäivälle. 

Kauniissa maisemissa pyöräiltiin leppoisaa vauhtia, paljon hiljempaa kuin muutamat maantiepyöräilijät, joita tuli vastaan. Käännyttiin kohti Kakskerran kirkkoa ja Harjattulaa, pyörätie mutkitteli maalaismaisemissa ja oli ylämäkeä ja alamäkeä vuoronperään. Ei siis kannata lähteä jos haluaa pyöräillä tasamaastossa. Upeita taloja ja kesämökkejä oli matkan varrella monia. Välillä katseltiin uhkaavan näköisiä pilviä pelonsekaisin tunnelmin, vähän näytti ukkospilviltä ja koska kotiin oli kuitenkin aikamoinen matka, ei haluttu mitään kaatosadetta niskaan tai ukkosta iskemään salamoita. Nuo pilvet onneksi menivät ohi, eikä saatu kuin pari pientä vesipisaraa päällemme. 

Maisemat on tuolla Kakskerran suunnalla todella kauniit ja löytyy saarelta jopa järvikin! Tällä kertaa ei pysähdytty sen enempää järveä ihailemaan tai ihmettelemään, vaan se jäi toiseen kertaan. Kotimatkalla ei pysähdelty enää kuin pakolliset risteyspysähdykset. Aikaa meillä meni tuon 67 kilometrin pituisen pyöräilyreissun, Tour de Kakskerran, tekemiseen noin 4 ja puoli tuntia pysähdyksineen. Ei siis mitään huimaa vauhtia poljettu, mutta se ei ollutkaan tarkoitus tällä kertaa, vaan maisemien ihailu. 

Kakskerta.JPG

Kakskerta2.JPG

Kakskerta3.JPG

Kakskerta4.JPG

Kakskerta5.JPG

Kakskerta6.JPG

Kakskerta7.JPG

Hääpäivän ei siis aina tarvitse olla romanttinen illallinen kynttilänvalossa, vaan se voi myös olla jotain muuta yhdessä oloa ja tekemistä 🙂 Meillä, kun on yhdistävänä tekijänä tuo liikkuminen ja kuntoilu, niin miksei sitä voisi yhdistää myös merkkipäiviin? Kyllä me juhlistetaan hääpäivää vähän muutenkin. Ollaan tällä hetkellä matkalla kohti Vantaata ja Flamingoa. Varattiin jokin aika sitten Cumuluksesta yöpyminen ja siihen kylkeen aikuisten hemmottelupaketti, joka sisältää yöpymisen superior-huoneessa, kuohuviinipullon ja suklaata sekä sisäänpääsyn Flamingo Span puolelle kahdelle hengelle kahtena peräkkäisenä päivänä. Flamingo Spassa on mukavasti vain aikuisille tarkoitettu puoli, jossa on rauhallinen tunnelma ja ihania kylpyläaltaita sekä kaikenlaisia kasvo- ja kehonhoitoja saatavilla. Illalla on tarkoitus myös mennä syömään pitkän kaavan mukaan jotain hyvää. Mukava päivä ja ilta siis edessä 🙂

Tuo pyöräilyharrastuskin on alkanut kiinnostaa juoksun ohella koko ajan vaan enemmän, kun huomaa kaikki mahdollisuudet siinä. Saa kohotettua kuntoa samalla, kun ihailee kauniita maisemia ja jo tunnin parin pyöräilyllä pääsee taittamaan pitkän matkan. Peruskunto kohenee, kun sykkeet pysyy hyvin pk-alueella ja silti jalat tekee töitä. Pyöräily on myös kropalle kevyempää kuin juoksu. Juoksussa töitä tekee koko keho, kädet liikkuvat, keskikeho tukee  asentoa ja jalat liikuttavat eteenpäin. 

Itselläni on käytössä keväällä ostamani Tunturi RX800, joka on luokiteltu fitnesshybridiksi ja siinä on maantiepyörän nopeus yhdistettynä kaupunkipyörän ajomukavuuteen. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen pyörään ja kilometrejä on tullut taitettua monia. Jotenkin nyt on alkanut kiinnostaa ihan maantiepyöräkin, koska siinä saisi ajoasennon vielä paremmaksi, jos haluaa tehdä nopeampivauhtisia pitkiä lenkkejä. Olen myös pyöritellyt mielessäni ajatusta vaihtaa tämänhetkiseen pyörääni vain tuo ohjaustanko suorasta käyräsarviseen, jollainen maantiepyörissä on. Luulisin sen olevan mahdollista, mutta en ole ihan varma enkä myöskään tiedä mitä kaikkea muuta tällöin pitää vaihtaa ja miten se vaikuttaa muuten pyörään. Maantiepyörissä näyttäisi olevan tuo ohjaustanko myös hieman lähempänä satulaa kuin omassa Tunturissani, mutta Tunturissa on se hyvä ominaisuus, että siinä on ohjainkannattimessa on kulma- ja korkeussäätö ja sen saisi lähemmäksi muutamalla säädöllä.

Onko kenelläkään antaa vinkkiä tai osaako joku jo heti sanoa, ettei onnistu tällaiset muokkaukset? 

 

Ihanaa lauantaita ja viikonloppua kaikille!

 

We had our weddinganniversary on Thursday and we celebrated it by cycling around Kakskerta island in Turku. 67 km in beautiful Finnish nature. 

Today we’re gonna celebrate it again, but this time at a spa in Vantaa and with some nice dinner. Weekend away 🙂

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus Liikunta

Mennyttä kesää

Ensimmäinen työpäivä takana ja salilla tuli työpäivän päätteeksi käytyä. Nyt voin sanoa, että on mehut imetty ja tämä ilta menee ihan vain olellessa ja ehkä pelaamalla Monopolya. Eilen piti tehdä viikkopäivitys treeneistä ja muuta, mutta jostain syystä en päässyt ollenkaan Lilyn sivuille eilisen iltapäivän tai illan aikana. Ehkä muillakin oli samoja haasteita?

Koska en päässyt päivittämään blogia, sulatin pakastimen, jotta saadaan uusi sato mansikoita, mustikoita ja puolukoita sinne talveksi. Samalla ajattelin ostaa isomman kuorman hedelmiä, joita voi sitten ottaa pakastimesta smoothieen pitkin syksyä. 

Treenien viikkoyhteenveto saa jäädä toiselle päivälle, mutta tässä tulee vielä kesän ehkä viimeinen kuvapläjäys eli vol 3 🙂 Aloitetaan loppukeväästä ja alkukesästä.

Herkuttelemassa on käyty Café Qwenselissä, Vaakahuoneella, Mex Mexissä ja kotona on tehty raparperipiirakkaa sekä raparperitahnaa eli curdia. Lisäksi käytiin keväällä ihanalla brunssilla Nick´s Foodissa. Kaikkia näitä voin suositella! 

Cafe Qwensel3.jpg

Lounassalaatti 28.6..JPG

Mex-Mex2.JPG

P6190143.JPG

Raparperi curd2.jpg

P5230009.jpg

 

Herkuttelun vastapainona ollaan tietysti kuntoiltu ja ilo pääsi irti huhtikuun lopulla, kun saan taas juoksuluvan. Sen jälkeen onkin laitettu tossua toisen eteen oikein huolella ja maaliin saakka päästy yhdellä puolikkaallakin. 🙂

Juoksemassa 19.4..JPG

 

P4130232.jpg

PNM2015 .JPG

Pyöräillään 28.6.JPG

Salilla 28.6..JPG

Ja perjantaina käytiin vielä Raisionlahdella mato-ongella ja auringonlaskua ihailemassa.

P7170120.JPG

P7170138.JPG

 

P7170155.JPG

P7170164.JPG

 

Siinä meidän tekemisiä aiempien kuvapläjäysten lisäksi. Ensimmäinen oli Helsingin reissulta ja toinen täältä Turun suunnalta

Suhteet Oma elämä Liikunta Matkat