Byron Bay

Ladataan...

Byron Bay on ollut omalla listallani jo monta vuotta. Se on oikeastaan ollut houkuttelevampi Aussi-kohde, kuin esimerkiksi Sydney. Tietynlainen lungius ja boheemius viehättää, eikä maisematkaan ole pöllömmiltä näyttäneet muiden kuvia katsellessa. Kaikki, joille olen sanonut haluavani mennä käymään siellä, ovat sanoneet samaa "you will love it".

Starttasimme aamulla Suomi-...

Baarista aamupalalle...

randolfinhipat Randolfin hipat

Kalifornian-retkemme San Franciscon osuudella emme todellakaan juosseet joka ilta yöelämässä, koska päivisin oli niin himmeän paljon aktiviteetteja, että omaan muorimaiseen tapaamme olimme tavallisesti nukkumassa kymmeneen mennessä. Pidimme myös porukalla muutaman elokuvaillan ystävämme luona, jossa saimme ilon majailla (Hei, me lennetään! ja Mrs. Doubtfire olivat molemmat Mertan valintoja).

...

Alicante toinen kerta

Tarkoituksella Tarkoituksella

Vuokra-auto saatiin palautettua Drivalialle ilman yhtään lommoa tai vammaa. Jee jee! Seuraavana päivänä oli auton numero kaksi vuoro ja siksi päätettiin yöpyä Alicantessa. Auton tarkistus vei max. 5 minuuttia ja sitten päästiin heidän pikku-busan kyydissä takaisin kentälle. Olin ottanut 5-vuotiaalle eväät mukaan, jos syynäävät auton suurennuslasilla läpi ja olin jo käynyt mielessäni tilanteet läpi, että auton alla on joku iso ongelma ja menee vakuussumma kokonaan ja vielä yöllä painitaan...

Vegaanina reissussa

punastus Punastus

Minulla tulee vuoden vaihteen jälkeen seitsemän vuotta vegaanina täyteen. Olen ollut yli puolet elämästäni enemmän tai vähemmän kasvissyöjä ja mahtuupa siihen myös parin vuoden lihansyöntikausi eli etsikkoaika, jolloin kokeilin elämässäni kaikkea muutakin ns. normaalia ja valtavirtaista. Onneksi tulin järkiini ja löysin taas...

Elämäni Roomassa

celine journey

Vuonna 2015 asuin Roomassa kuusi kuukautta.

Vasta matkustettuani takaisin Italiaan tänä vuonna ymmärsin, kuinka erilaista elämäni oli Roomassa verrattuna muihin asuinpaikkoihini. Yksi täydellinen (vai kenties täydellisen italialainen?) viikko Milanossa rakkaan ystäväni luona sai minut muistelemaan noita kuutta kaunista kuukautta.

...

5 helppoa, hauskaa sekä edullista ajanvietettä alle 4-vuotiaille Lontoossa

IamHenna Mind the gap, mummy

Lontoo tarjoaa tuhansia vaihtoehtoja ajanviettoon aina musikaaleista museoihin sekä ravintoloihin. Moni tekeminen on kuitenkin enemmän aikuisille tai isommille lapsille suunnattua ja pienten lasten kanssa reissaava saattaakin pohtia tekemistä ajankuluksi. Listasinkin oheen meidän hyväksi havaitsemiamme ajantappajia, jotka ovat kaiken lisäksi älyttömän hauskoja, eivätkä rasita lompakkoa pahemmin. Jätin tarkoituksella listauksesta pois ne kaikkein suosituimmat nähtävyydet, kuten esimerkiksi...

Gold Coast kuvapäiväkirja

Ladataan...

Terkkuja Australiasta! Saavuin tänne maanantaina ja sen jälkeen onkin tullut oltua vähän poissaolevana blogin parista. Unohdin nimittäin adapterin kotiin, eikä sellaista tuntunut löytyvän mistään. Pian olikin sekä kameran, että tietokoneen akut tyhjinä, eikä voinut muuta kuin keskittyä räpsimään puhelinkuvia ja vaihtaa pakolliselle vapaalle hetkeksi.

Huomasin kyllä...

Las Salinas de Torrevieja

Hilmaiida Hilmaiida

Alunperin meidän piti tosissaan matkustaa Torreviejaan. (Meidän tuurilla) hotelli oli överibuukattu ensimmäiseksi yöksi ja yhteistuumin päätimme 30 hengen porukkalla vaihtaa hotellia ja samalla kaupunkia. Jälkikäteen jäi ehkä vähän kaivelemaan ettei menty...