Ravintola HOKU osa II

Kävin jokunen viikko sitten ensimmäistä kertaa (lue postaus täältä)  aivan ihanassa ravintola HOKUssa.

Ehdotinkin heti ensimmäisen käynnin jälkeen 4 tähden illallisjoukolle että tulosillallinen voitaisiin pitää HOKUssa, ilokseni muut kannattivat ajatusta ja viime lauantaina istuin taas Merimiehenkadulla vatsa kurnien.

Pahoittelen kuvien heikkoa laatua, ne on räpsäisty kiireessä kännykkäkameralla.

2012-05-26_21.13.36.jpg

Kiinalainen kanasalaatti

Kiinankaalia, salaattia, kurkkua, porkkanoita, mung- ituja, rapeita wonton-chipsejä, korianteria, manteleita, mandariinia, kananrintaa, seesamikastike

img_20120527_122842.jpg

Beef Tataki (lempiannokseni!), parempi kuva löytyy täältä.

Savustettua puoliraakaa naudanlihaa, sipulia, tomaattia,
sitrus-soijakastike

img_20120527_123250.jpg

Lumirapupallerot

Perunaa, lumitaskurapua, makeaa maissia, friiteerattu,tarjoillaan sitrusmajoneesin kanssa

img_20120527_231259.jpg

Jälkiruoka

Vaniljajäätelöä, macadamia-pähkinäkeksi suklaatäytteellä ja marjoja.

Tilasin jälleen kolme alkupalaa ja jälkiruoan. Nyt kun alkuruokalista on käyty yhtä ruokaa vaille läpi, voin seuraavaksi siirtyä pääruokiin. Maistelin ystävien lautasilta mm. possun kylkeä ja nautaa, myös pääruoat olivat erinomaisia.

Koko seurue nautti ruoasta ja meillä oli oikein mukava lauantai-ilta HOKUssa. Pienen ravintolan kuumuuteenkin tottui kun joi tarpeeksi viiniä 😉

Osa ruokailijoista ihastui myös IKI-olueen ja pääsi juttusille erittäin mukavan omistajan kanssa. Jos joku tietää mistä IKI-olutta saisi pk-seudulla niin vinkkejä otetaan vastaan 🙂

4 tähden illallistemme 1. kierros on nyt ohi (onnea voittajille!) ja seuraava kierros alkaa syyskuussa.. sitä odotellessa!

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe Suosittelen

Grillatut tomaatit

Olen joskus aiemmin täällä blogissa maininnutkin, että en syö kovin mielelläni tomaattia. Ilokseni nyt on löytynyt sellainen resepti että tomaatti maistuu taas!

Surffailin netissä etsien erilaisia grilliruokareseptejä ja törmäsin kuvaan grillatuista, täytetyistä tomaateista. Ne näyttivät niin herkullisilta, että halusin kokeilla niiden tekemistä, jos vaikka oppisin tykkäämään tomaateista.

Reseptiä ei kuvan mukana tullut, joten sovelsin omanlaisen.

img_4583.jpg

Juu, kyllä se tomaatti on siellä pekonin alla.. ja iso tomaatti olikin!

Grillatut, tuorejuustolla täytetyt tomaatit

4 isoa tomaattia

tuorejuustoa (itse käytin Creme Bonjour Cuisine tatti- ja herkkusienikastiketta)

1/2 punasipuli

8 pekonisiivua

 Leikkaa tomaattiin x:n muotoiset viillot kantakohtaan ja koverra tomaatin kanta ja siemenet ulos. Lisää punasipulit ja tuorejuusto/kastike ja kieritä kaksi pekonisiivua tomaatin päälle.

Paista grillissä n. 15minuuttia.

img_4584.jpg

Koti Ruoka ja juoma