”Ja sit tää leikisti”

Tää niinku leikisti olis lähdössä matkalle ja kävis vintiltä matkalaukun mihin se pakkaisi muutaman topin ja sukkia ja pikkareita ja jotkut housut. Tää pakkaisi myös jonkun kivan retongin tai vähän nätimmän paidan ja sellaset kultaiset balleriinat jos tää vaikka menisi jonakin iltana vähän hienostelemaan ystävänsä kanssa sillai parempaan ravintolaan.
Kai tään pitäisi jotain pakkeliakin pakata – jos ne sinne ravintolaan menisi niin pitäisi tään varmaan jotenkin naamaansa restauroida.
Tää sit mesettäs joka välissä sille kaverilleen, mikä asuis vaikka leikisti jossain ulkomailla, vaikka Belgiassa ja ne sipisisi ja supisisi kaikesta kivasta mitä ne siellä matkalla yhdessä tekisi. Niitä vähän jännittäisi silleen kivalla tavalla, ei pahasti, kun nehän olis käyneet jo monella reissulla yhdessä ja ne tietäs, että niillä on yhdessä tosi kivaa!
Tää olis myös leikisti käynyt ostamassa uudet lenkkarit ja uudet hassut raitapöksyt, vähän niinkuin Pelle Hermannilla ja tää meinais laittaa ne jalkaansa sinne reissuun. Uudet lenkkarit vois olla huono idea, mut tään vanhat lenkkarit olis vielä huonompi idea, kun tälle vois tulla selkä kipeeks ja jalat turvota niissä risoissa paskoissa. Siis leikisti.
*****
Mutta hei!
Täähän on IHAN OIKEESTI lähdössä ylihuomenna matkalle!
Mie hyppään torstai-aamuna lentomakoneeseen ja pöristän potkurikoneella ekaks Helsinkiin ja sieltä sitten etiäpäin. Rakas ystäväni on myös torstaina hypännyt lentomakoneeseen Brysselissä ja me kaksi sekopää-tänttäränttää kohtaamme toisemme Riian kansainvälisellä lentokentällä ja suuntaamme yhdessä kohti vanhan kaupungin liepeillä sijaitsevaa majapaikkaamme.
Edessä neljä ihanaa päivää ihanmitätahansajakaikkea!
Blogiin päivittyy juttuja sitten reissun jälkeen, matkan aikana tyydyn Instailemaan – seuraa siis reissua sieltä, jos kiinnostaa!
Tää lähtee nyt OIKEASTI pakkaamaan.
Raahasin Lankalauantaina koko pesueen mukanani Leppävirralle, missä Vesileppiksen hiihtotunnelissa, 30 metriä maan alla pääsi astumaan Muumien Taikatalveen.


Muumipeikko tapaa Uimahuoneessa asustavan Tuu-Tikin, joka on rakentanut lyhdyn ja pelkää Mörön istuvan sen päälle! He viettävät yön uimahuoneella, mutta Muumipeikko haluaa lähteä kotiin.
Muumipeikko ystävineen polttaa keskitalven kokkoa ja Mörkö saapuu kuin saapuukin lämmittelemään sen äärelle. Ja istuu sen päälle sammuttaen sen. Kuten myös lopulta sammuttaa Tuu-Tikin lyhdynkin.
Talven vieraat saapuvat ja touhua riittää, on Vilijonkkaa, Surku-koiraa, Reippailija-Hemulia ja Esi-isäkin vilahtaa maisemissa.