Talo tuli

667FE677-B068-469E-9C02-E69706A5A4EB.jpeg

 

Eilen on ollut aika liikuttava maanantai. Aamuisessa tohinassa kuuntelin, kun poikani komensi pikkusiskoaan: ”Laitahan nyt ne päivävaatteet päälle, äitillä on kiire töihin, koska se rakentaa meille taloa”. Poju on sille päälle sattuessa muutenkin ihanan symppis ja avulias herrasmies.

Eilen tontilla odotti ihana näky, talo rakentuu nopeasti ja sen seinät itseasiassa pystytettiin elementeistä yhdessä päivässä. Eilen. En vieläkään ihan meinaa uskoa, että olen tähän hankkeeseen ryhtynyt. Toistaiseksi kaikki on mennyt tosi hyvin, veikkaan että tälläinen projekti sopii minunlaiselle melko easy going – leväperäiselle ihmiselle, joka ei pienistä hermoile.

Ehkä eniten taas omakotitaloasukkaana odotan sitä, että saan soittaa musiikkia kovalla. Kuuntelen paljon biisejä ja olen eniten fiilikissä sellaisesta hetkestä kun iltaaurinko paistaa sisälle ja saan soittaa lempikappaleita, eikä kukaan häiriinny.  

Tälläisiin iltapäiviin voisi sopia esimerkiksi seuraavat kipaleet, laittakaa merkille nuoren turkulaismuusikon Eetun biisi:

Rule The World – Michel Kiwanuka

Draggin’ The Line – Tommy James & The Shondells

Candlelight – Eetu Kujala

Whatever Lola Wants – Sarah Vaughan

 

Koti Sisustus

Sisustustyylistäni

Ihailen yleensä yksinkertaista ja vaatimatonta sisustusta. Asetelmissa en pidä niinkään symmetriasta vaan jostain päinvastaisesta. Kaverini Anne selitti hyvin, miten esimerkiksi jokaisella huonekalulla tulisi olla jokin tarkoitus. Ei niin, että ostat hienon design-seinähyllyn ja se olisi sellaisenaan esillä, kuin näyttelyissä. Hylly saa merkityksen, jos siihen kerää vaikka kirjoja. Aika simppeliä, mutta ei aina. Monesti sitä ostetaan jokin hieno kaluste, mutta se hengaa yksin jossain vailla mitään funktiota.

P6214308.jpg

Kasvit ovat merkittävässä roolissa. Ne raikastavat tilan kuin tilan ja olen sitä mieltä, että mitä suurempi kasvi, sen parempi. Kasvit on hyvä kerätä yhteen, jotta tila ei olisi liian levällään. Isot palmut ja huiskut ovat eniten lähellä sydäntäni. Ulkona pidän eniten saniaisista, heinistä ja kaikista ikivihreistä. Onpas kivaa alkaa taas postailemaan teille kaikista pihajutuista kaupungissa vietetyn ajanjakson jälkeen.

049ABB3F-019A-4EB6-A930-524CDE4EB012.jpeg

64D9AD6E-A5EA-41B3-8DE6-6B56E80B9385.jpeg

P7210569.jpg

Sisustustyyliini kuuluu merkittästi valkoinen ja valkoisuus, mutta en koe että tyylini olisi kuitenkin kliininen. Materiaalit tekevät siitä pehmoisen ja kutsuvan, esimerkkinä pellavaiset vuodevaatteet, lampaantaljat ja torkkupeitot. Kerään kotiini itselleni tärkeitä omia esineitä, kuten keramiikkatöitä ja maalauksia. Tulevaan talooni ajattelin lisätä myös paljon peilejä, jotka heijastavat näkymiäulkoa.

CA7BE8E6-86EF-4A55-924B-F2C86A89ECE4.jpeg

8BA0645E-BCDC-43CC-89F1-D295B15A447A.jpeg

2771835C-7491-4E9A-BF6E-08671BDE4364.jpeg

Pian taas omakotitaloasukkaana sisustus jatkuu ulos ja se noudattaa samaa tyyliä mitä sisällä. Betoni, kivi ja puu ovat sisustukseni päävärit ja materiaalit. Kaikenkaikkiaan sisustustyylini on hyvin yksinkertainen, mutta siinä on mukana aina jokin twisti, samalla tavalla mitä pukeutumistyylissäni.

  • Epäsymmetrisyys
  • Luonnonläheiset värit ja materiaalit
  • Taide ja itselleen tärkeät esineet ja matkamuistot 
  • Hyvä ilma
  • Suuret peilit
  • Käytännölliset huonekalut sekä tavarat ja niiden niukkuus.
  • Suuret ja näyttävät kasvit

 

– Wabi Sabi –

Koti Sisustus