Sisukkaan riisiproteiinipannukakku

riisiproteiinipannukakku1.jpg

Riisiproteiini ei ennen kuulunut kaappini vakioaineksiin, mutta heran jäätyä pois ruokavaliosta tuntui riisiproteiini sen helpommalta korvikkeelta. Kasvisperäisenä proteiinilisänä riisiproteiini on heraa huomattavasti vähemmän allergisoiva sisältäen kuitenkin kaikki tärkeät aminohapot.

Keittiön hyllyllä vaihdos herasta riisiin kävi helposti, mutta toisin on tottumattoman makuaistin ja vanhojen reseptien laita. Suussa jauhe tuntuu liiankin jauhomaiselta riisin liukenemattomista kuiduista johtuen ja maistuu herkästi liian pistävältä. Herapussi tuli kuitenkin korvattua samansuuruisella kasvijauheella, joten ensimmäisen käyttökerran jälkeen oli vain sitkeästi aloitettava taival jauheen ja makuaistini yhteisymmärrykseen.

Lue koko juttu uudesta ositteesta www.cleanchoice.fi.

Kommentit (2)
  1. Tai sit se on myös toi mct-öljy… Juon just aamupalasmoothien loppua ja siinä on hyvin lievä oksennuksen sivumaku. Sen sijaan riisiproteiinin kans maku oli illalla niin hirveä, ettei sitä voinut juoda. Nyt kuitenkin voi.

  2. anni (se puurofani)
    24.8.2015, 13:08

    Oletko tämän jälkeen keksinyt uusia riisiproteiininpiilotuskeinoja? Itse siirryin myös herasta riisiproteiiniin muutama viikko sitten, ja oon huomannut sen maun parhaiksi piilottajiksi smoothieissa soijajugurtin ja limen/sitruunan. Smoothie pitää kuitenkin juoda heti, koska kun joskus sitä on tullut tehtyä vähän liikaa, niin illalla se on maistunut ihan oksennukselta, ja olen todennut syyksi juurikin riisiproteiinin! Ilman riisiproteiinia smoothienlopun voi helposti syödä vielä seuraavanakin aamuna, jos ei aiemmin ehdi. Riisi taitaa kuitenkin hamppuun ja herneeseen verrattuna olla mieto, ja mulla on sitä nyt kuitenkin kilon purkki, niin täytyy keksiä piilotuskeinoja ;D. Tänään kyllä suosiolla paistoin kananmunan aamuprotskuksi, kun smoothien ”pilaaminen” riisiproteiinilla ei houkuttanut 😛

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *