3 tavoitettani keväälle 2019

destination-1285851_640.png

Vuoden alussa asetin itselleni 3 tavoitetta keväälle:

  • -10 kg
  • 25 seuraajaa blogini Facebook-ryhmälle
  • 10 blogijulkaisua ja sen myötä pääsy Blogilistalle

Blogini Facebook-ryhmällä on nyt 25 seuraajaa. Blogijulkaisuja olen tehnyt 12.1.2019 alkaen tähän päivään mennessä 12 (tämä julkaisu mukaan lukien), ja blogini tuli juuri hyväksytyksi blogit.fi-listalle, mikä toivon mukaan tuo blogille lisää lukijoita!

Keväälle asettamassani painonpudotustavoitteessa olen kuta kuinkin puolivälissä. Pudotin 5 kiloa yhdeksässä päivässä. Sen jälkeen olen lipsunut ja mennyt tässä pari viikkoa pitämättä edes ollenkaan kirjaa syömisistäni ja hallitun herkuttelunkin itselleni sallinut enkä ole vaakalukemiakaan säännölliseen tsekkaillut. Tämä kurittomuus on johtanut siihen, etten juo taaskaan vettä lähimainkaan tarpeeksi. Riittävä nesteytys ei vaan kohdallani koskaan käytännössä toteudu ellen erikseen huomioi asiaa pitämällä juomisistakin kirjaa. Kuluneen reilu kahden viikon seurauksena olen painonpudotuksessa ottanut takapakkia kilon verran.

goals-2691265_640.jpg

Totta kai takapakki vähän aina harmittaa. Taas toisaalta se on vain yksi kilo. Olen sallinut itseni tässä tovin elellä aivan huolemattomasti ja leppoisasti ilman, että itseään ihan älyttömästi olisi mitenkään rajoitellut tai näitä asioita stressaillut tai murehtinut. Olen tyytyväinen, että näinkin hövelillä toiminnalla ei ole sitä kiloa enempää otettu takapakkia! Viisi askelta eteenpäin ja yksi taaksepäin, on kumminkin vielä ihan kelpoedistystä, eikö olekin?

Ilmankin tiukkaa seurattavaa ohjelmaa tilanne on pysynyt tässä jotenkin kumminkin hallinnassa eikä se taas ole vaatinut mitään ponnistuksia, vaan homma on sujunut aivan rennosti ja täysin omalla painollaan. Mitään älyttömiä ylilyöntejä ei ole ollut. Jos yhtään olen puntaroinut kahden vaihtoehdon välillä, joista toinen on se terveellisempi, olen päätynyt valitsemaan sen terveellisemmän.

Karkkia en ole syönyt, jos suklaa kuorrutteisia pähkinöitä ei lasketa. Onhan niissäkin se suklaa, joo, tiedetään. Ja suklaassa onkin jo aivan tähtitieteellinen määrä kaloreita. En näitä suklaapäällysteisiä pähkinöitä kuitenkaan ihan älyttömästi ole vedellyt. On kai se kuitenkin parempi syödä jugurttikuorrutteisia kuivattuja marjoja ja suklaakuorrutteisia pähkinöitä (ja siis nimenomaan KOHTUUDELLA) kuin että napostelisi karkkikarkkia? Karkissa ei ole mitään terveellistä tai ravitsevaa osaa. Sen huomaakin siitä, että karkki ei minulle ylipäätänsä oikein maistu enää ja jos siihen sortuu, siitä tulee heti vähän äklö olo. Jos taas kohtuudella syön näitä irtosnacksejä (kuivattuja hedelmiä, marjoja, pähkinöitä yms) suodessani itselleni ansaitun herkkuhetken, tästä ei tule huono olo yhtään, vaikka osalla olisikin suklaakuorrutus.

hetelmää.jpg

Paljon on tullut myös syöneeksi tuoreita hedelmiä, vihanneksia ja marjojakin. Toisin sanoin homma ei ole karannut aivan käsistä, vaikka olenkin ottanut nyt näiden suhteen aika rennosti. Laskiaispullakin on tullut nautittua ja kaksi runebergintorttua. Kotkan vierailulla Riitta piti huolen siitä, että tarjolla oli jos jonkinmoista herkkua. Tämä kyläreissu oli suunnitelmissa ollut niin pitkään, ettei tullut mieleenkään alkaa siellä hurjasti pidättäytyilemään ja kaloreita laskemaan.

Mielestäni joskus on hyvä ottaa vähän rennommin ja suoda itselleen jossain määrin huolettomuutta. Tälle tuli nyt sitten hinnaksi 1 kg. Minä voin elää asian kanssa. Nyt pitää alkaa sitten taas vaan ottamaan hommaa kontrolliin ja tehdä itselleen pientä kurinpalautusta. Ja kun tämän teen, se kilo lähtee kyllä hetkessä pois. Se on minulle tiukka kahden viikon puristus ja olen saavuttanut kevättavoitteeni -10 kg. Vielä en ole siis tosiaankaan tässä luovuttanut tai menettänyt toivoa. Kunhan pidin ja soin itselleni pienen hillityn hallitun huilitauon ihan vaan, koska elämästä pitää myös voida nauttia. Itselleen pitää myös voida jonkin verran suoda ja sallia.

Vähän tässä vielä arpoilen, minkälaista ohjelmaa tai linjaa alan vetää seuraavaksi. Forever Living Productsin F15-ohjelmakin olisi valmiina odottamassa ja jossain kohtaa kevättä aion kyllä tähänkin haasteeseen tarttua. En ole vain ihan varma, olisiko aika nyt vaiko suosiolla vasta sitten, kun kevät on pidemmällä, jolloin ulkona on niiiiin paljon helpompi taas viihtyä! Kuntosalijäsenyyden hankkimista olen myös miettinyt, mutta haluan olla varma siitä, että jos sen otan, siellä tulee ihan oikeasti myös sitten käytyä. Tässä kohtaa olisi oikeastaan tosi jees, jos olisi joku hyvä, valmis, vaikka ihan kotonakin suoritettava pikku jumppa tai treeni. Jotain riittävän yksinkertaista mieluusti sisältäen ihan vain muutaman eri harjoituksen niin voisi tulla jopa arjessaan tehtyä!

goaal23.jpg

Kuvat: pixabay ja Tanja Burtsoff

Kommentit (3)
  1. Tuo 2,5 kg/vko kuulostaa kyllä aivan liian nopealta pudotukselta, silloin alkaa jo lähteä lihaksista. Itsekin aion pudottaa reilun 10 kg, mutta olen ottanut paljon hitaamman tahdin ja toivon pysyviä tuloksia jojoilun sijaan. Tuollainen 1 kg suuntaan tai toiseen ei tosiaan ole vielä paljon,, minulla ainakin paino vaihtelee välillä paljonkin päivästä toiseen.

  2. Ystäväni teki syksyllä Foreverin C9 ohjelman ja sai sillä makeanhimon pois eikä se ole edelleenkään palannut. Samalla häneltä lähti hyvin senttejä pois, vaikka hän on hoikka eikä mielestäni ylimääräistä olisi tarvinnut karistella. Nyt ystäväni teki Forever F15-ohjelman, jonka kertoi olleen aika rankka liikunnallisesti, koska yleensä hän ei urheile eikä kuntoile. Oli ollut tehokas. Itse ole miettinut tekisinkö jossain vaiheessa tämän C9- ohjelman. Sitä on kehuttu paljon. En ole kuitenkaan saanut sitä suunniteltua kalenteriin eli antaa sille aikaa.

    1. Hauska kuulla! Itse tykkäsin C9:stä kovastikin. Melkein mietin, tekisinkö sen toistamiseen tälleen muutaman viikon tauon jälkeen vielä ennen sitä F15:sta! Ehkäpä teenkin. Sitä ennen kiinnostelisi toisaalta kokeilla, millaiset tulokset saa aikaan, jos koitan vaan itse rakentaa itselleni 9 päivän ohjelman, joka jäljittelisi Foreverin C9-ohjelmaa mahdollisimman paljon, mutta ilman Foreverin laadukkaita mutta kohtuu hintavia ravintolisiä. Olis jännä nähdä mielenkiinnostakin, kuinka paljon tehottomampaa/ raskaampaa tämmönen sitten olis verrattuna ohjelmaan Foreverin tuotteilla. Näkisi ihan ravintolisien todellisen tehon.

      Ite sain sen C9:in toisiaan aika kevyeeseen hoidettua normi viikkona työn ohessa. Ei ollu kalvavaa nälkää, väsymystä tai kiukkua sen aikana. Energiaa varsin riitti hyvin arjen jaksamiseen. Se puolisen tuntia tulee mulla tosiaan jo kevyttä liikuntaa luonnostaan työ- ja kotimatkojen yhteydessä kävelyä. Sen kummempia en tällä kertaa tehnytkään!

      Ehkä ei liian korkeaa kynnystä kannata nostaa sille, millon on hyvä aika C9:lle. Varmasti ihan hurjan yksilökohtasta niin kun kaikki, mutta oman kokemukseni mukaan tämä ohjelma oli kumminkin kohtuu kevyt. Mulla itellä meni hups vaan ihan omalla painollaan, kas nyt se jo loppuki! 😀 Sen verta ehkä kattoisin, ettei tulevat 9 päivää nyt pidä sisällään välttämättä mitään juhlia tai ulkomaan reissua (itse tykkään ainakin silloin myös yleensä maistella ja herkutella ja ottaa rennommin) tai muuta tällaista special occasion tyyppistä juttua, mutta muuten melkeen sanoisin, että koska vaan on hyvä aika! 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *