Pihasuunnitelma

Pihasuunnitelmamme on viimein valmis ja lisäänkin sen heti näkyville blogin puolelle. Pihasuunnittelijaksemme valitsimme Porvoolaisen Viher-Lindan, jonka suunnitelmista olen lukenut aikasemmin paristakin eri blogista. Kilpailutimme myös pari muuta firmaa, mutta koska olin lukenut Lindasta pelkästään positiivista ja hinnoittelukin oli kohdallaan niin ei tarvinnut asiaa sen enempää miettiä. Kirjoitin aikasemmin pihatoiveistani täällä.

pihasuunnitelma.JPG

Linda vieraili tontillamme pariinkin otteeseen ja tuntui ymmärtävän hyvin toiveemme. Toivoimme suunnitelmaa eri toimintojen, istutusten sekä valaisimien sijoittelusta sekä ehdotukset tontille soveltuvista kasveista. Suunnitelmaa voi myöhemmin halutessaan täydentää vielä tarkemmilla työ- ja hoito-ohjeilla pihan rakentamiseen ja istutuksiin liittyen. Jos pihasuunnitelmaa mielii itselleen niin voin kyllä suositella kääntymään Lindan puoleen!

Pientä noottia täytyy antaa Lindalle hitaasta sähköposteihin vastailusta, mutta itse suunnitelma tuli kuitenkin silloin kun se tarvittiin ja olemme siihen todella tyytyväisiä. Kulkuväylät, istutukset ja muut toiminnot on sijoiteltu hyvin toiveitamme ja tontin korkoeroja ajatellen. Myös ehdotukset kasveihin miellyttävät, sillä toiveenahan oli pelkästään valkoisia kukkia. Oikein sormet jo syyhyäisi kokeilemaan rantavehnän ja höyhenpensaan istutusta. Vielä kuitenkin täytyy aika kauan odotella ennen kuin päästään istutuspuuhiin, mutta tällä suunnitelmalla on hyvä lähteä liikkeelle.

Koti Sisustus

Raksaviikot 6 & 7

Kuluneen kahden viikon aikana raksalla on tapahtunut hurja muutos. Kun katsoo raksaviikkojen lukumäärää niin herää itsekin ihmettelemään miten nopeasti talo on noussut tähän vaiheeseen. Jätevesipumppaamon suhteen tuli kunnalta hyviä uutisia ja sitä emme tarvitse. Säästyypä siinäkin muutama tonni. Raksalla on mietitty ja hiottu vielä lvi-suunnitelmaa, valettu ontelolaatat, kiinnitetty alajuoksu, kunnan ihmiset kävivät tekemässä tontilla sijaintikatselmuksen ja maalämpökaivokin tontilla käytiin poraamassa. Ja vihdoin viime viikolla päästiin rungon pystytykseen.

talo3.JPG

Nousu montusta ylöspäin on siis alkanut ja voi tätä tunnetta! Kaikki se mitä on paperilla suunniteltu kuukausi kaupalla alkaa vihdoin näkymään totena suoraan silmien edessä. Ja näky on yhtä ihana kuin mielessä oli suunniteltukin. Melkeenpä päivittäin on tullut pyöräiltyä lasten kanssa tontille ihastelemaan ja ihmettelemään. Viime viikon lopulla nosturi tuli nostamaan kattoristikot ja kattoon piiloon tulevan tukipalkin paikoilleen.

talo4.JPG

talo1.JPG

Vaikka koko projekti tuntuukin välillä todella stressaavalta ja väsyttävältä niin loppupeleissä aika tuntuu menneen todella nopeasti. Nyt meillä on jo talo pystyssä! Alla olevan kuvan sain tulevalta naapurilta kesken työpäivän sinä päivänä, kun kattoristikot nostettiin. Se sai hymyn huulille. Kiitos hänelle <3

 

Koti Sisustus