Edistymistä havaittavissa

Onpa mukava ollut huomata, että tammikuussa kunnolla aloitetusta hyvinvointirempasta on ollut hyötyä. Olen siis lisännyt liikuntaa ja katsonut tarkemmin mitä syön. Herkuttelu on jäänyt viikonlopuille ja silloinkin on pysynyt maltillisena. Liikuntana on ollut aerobista ja lihaskuntojumppaa käsipainojen, nilkkapainojen ja kahvakuulan kanssa.

 

Nyt olen huomannut, että olon keventymisen lisäksi sekä lihaskunnossa että aerobisessa kunnossa on tapahtunut muutosta. Portaiden nouseminen on helpompaa: ei hengästytä ja jalat jaksavat nousta kevyesti. Polkaisin alkuviikosta tunnin ”lenkin” kuntopyörällä ja totesin miehelle sen jälkeen, ettei tunnu läheskään niin vaikealle se polkeminen kuin tammikuussa. Tunti meni kevyemmin kuin silloin puoli tuntia. Jaksan kyykätä kehonpainolla pidempiä sarjoja. Uudessa lihaskuntotreenissäni kyykätään paljon ja se on oikeastaan ihanaa 😀

 

Paino ei ole kauheasti tippunut alun nestekilojen jälkeen, vaikka olo onkin keventynyt. Aluksi olin siitä ärsyyntynyt, mutta palauttelin mieleen taas tavoitteeni: hyvinvoinnin metsästäminen. Olo on tiiviimpi (siitä kertonee se, että olen saanut jo jalkaani osan vanhoista housuistani) ja jaksaminen parempaa. Minulle riittävät lyhyemmät yöunetkin. Mittanauhan kanssa heiluessa olen huomannut myös tiivistymistä tapahtuneen. Huomaan, että minun on helpompi olla kun olen hieman tiiviimpi. Myönnän, että sekin on osa hyvinvointiani, vaikka kuulostaisin vähän pinnalliselta. Tavoite on tiivistyä vielä hieman, siitä lisää seuraavassa postauksessa.

 

Välillä on kiva seurata edistymistä numeroinakin. Kuntotestiä en ole tehnyt, mutta silloin tällöin olen astunut puntarille ja leikkinyt sen mittanauhan kanssa. Nyt tulikin mieleen, että kuntotestin voisi tehdä 🙂 Mutta niitä mittaustuloksia nyt! Eka kerran mittailin itseäni joulukuun alussa mutta silloin synnytyksestä oli niin lyhyt aika, että tammikuun alun mittailuihin on parempi verrata. Lisäksi joulukuussa tuli vedettyä sokeri-rasva-herkkuja hirveästi… Tammikuun alusta on paino pudonnut nelisen kiloa. Vyötärö on kaventunut 3,5 senttiä ja nyt ollaan suositusmitoissa sen suhteen (ts. vatsa lihaksineen on palautunut synnytyksen jälkeen pikkuhiljaa paikoilleen) 🙂 Reisistä lähtenyt pari senttiä per jalka ja takapuolen ympärysmitasta viitisen senttiä. Lantiota ja rinnanalusta olen mittaillut vasta helmi- ja huhtikuussa, tuolla välillä ei muutosta tullut kuin sentti molempiin. Joulukuussa kehossa oli vielä nesteitä niin paljon, että ero tämän kuun mittauksiin on huikea! Esimerkiksi 7 senttiä takapuolen ympäryksestä 😀

 

Nyt minulla on kolmatta viikkoa menossa kiinteyttävä ruokavalio plus treeniohjelma. Sen aloittamisen syistä tosiaan lisää seuraavassa postauksessa. Ja nyt puhun ihan treenaamisesta, koska kyseessä on jo enemmän tavoitteellinen harjoittelu kuin ennen 🙂

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *