Suloinen maanantai

DSC_0069.JPG

DSC_0046.JPG

Voi että, en muista milloin viimeksi olisin ollut näin iloinen siitä, että on maanantai ja uusi viikko! Viime viikko oli nimittäin sanalla sanoen ankea. Tuntui, etten oikein käynnistynyt kunnolla minään päivänä ja mukavista tekemisistä huolimatta viikko tuntui pitkältä kuin nälkävuosi. En ehtinyt kunnolla urheilemaankaan (tosin ehdin käydä testaamassa Moolan astangatunnin, tykkäsin!).

Lepäämisen ja akkujen lataamisen toivossa päätimme miehen kanssa hylätä suunnitellut viikonloppumenot kaupungissa ja lähteä mökille rentoutumaan. Pakkasin mukaan paritkin sporttivermeet suunnitellen mielessäni ainakin pitkiä, aurinkoisia kävelylenkkejä sekä paluuta mökkipaikkakunnan salille sunnuntaiaamuna. No, ei mennyt ihan putkeen – onnistuin nimittäin saamaan ruokamyrkytyksen! Käsittämättömän huonoa tuuria. Lauantaiyö meni siis vähillä unilla ja sunnuntaikin oli vielä todella tuskainen, puhumattakaan parituntisesta kotimatkasta huonovointisena autossa… Miehelle pisteet siitä, että sai meidän pesueen matkatavaroineen autoon ja kotiin saakka. Tuli siis oikein sopiva päätös kurjalle viikolle! Positiivisesti ajatellen ehdimme kuitenkin nauttia aurinkoisesta lauantaipäivästä mökkimaisemissa, kuvat sieltä.

DSC_0026.JPG

DSC_0053.JPG

Tällä viikolla keskityn fiilisten parantamiseen. Merkkaan urheilut kalenteriin että niille jää aikaa (tänään on vuorossa jotain hyvänmielen treeniä Yoogaiasta) ja keräilen voimia ensi viikkoa varten – silloin on nimittäin luvassa jotain todella mukavaa! Siitä lisää myöhemmin.

Energistä viikkoa!

Suhteet Oma elämä

Aurinkoa lasissa: mangosmoothie

DSC_0060.JPG

On saattanut käydä ilmi, että tykkään smoothieista. Ainakin niitä on näkynyt täällä blogin puolella viime aikoina melkeinpä kerran viikossa. Mutta minkäs teet, ne vaan ovat niin hyviä! Ja tietysti helppoja ja nopeita valmistaa. Tällä kertaa vaihteeksi hedelmäinen versio. 

Alla olevalla ohjeella smoothie jää jälleen aika jäykäksi, ja jos käytät jäistä mangoa ja mansikoita, tulee koostumuksesta melkein… jäädykemäinen. Siis ihana! Maaliskuun herkkupaaston jatkuessa olen jo useaan otteeseen kaivannut jotain korvikkeita sokerisille herkuille. Vaikka periaatteessa olenkin sitä mieltä, että omena ei ole sama asia kuin suklaa, eikä smoothie ole sama asia kuin jäätelö, niin tässä päästään jo aika lähelle.

Aurinkoinen mangosmoothie, 2 reilua annosta

  • 1 prk maustamatonta rahkaa
  • 1,5 dl maitoa
  • 2,5 dl mansikoita
  • 200 g mangopaloja
  • päälle: mangopaloja, kookoshiutaleita

Eräänä aurinkoisena iltapäivänä tämä esiteltiin vaativalle raadille, kahdelle äidille ja kahdelle pienelle tytölle ensimmäisen ikävuoden molemmin puolin. Maistui mainiosti koko porukalle!

DSC_0055.JPG

DSC_0058.JPG

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta