Kahvia ja kahvakuulaa

kaffe.jpg

Jos joutuu heräämään sunnuntaiaamuna kuudelta, siitä kannattaa ottaa ilo irti. Kun unihiekat saa karistettua silmistä, onkin aika ihanaa katsella kahvikuppi kädessä auringon kipuamista naapuruston kattojen ylle. Toinen hieno juttu on, että ennen kymmeneltä alkavaa kahvakuulatuntia ehtii tehdä vaikka mitä. Ainakin periaatteessa. Olin ajatellut lukea rauhassa sunnuntaihesaria, todellisuudessa yritän kohta kolmannen kerran syöttää tytölle aamiaista ilman pöydälle kiipeilyä.

Loppupäivän ohjelma on vielä auki, mutta ainakin auringosta pitää päästä nauttimaan. Ensin kuitenkin sitä kahvakuulaa! Olin iloisesti yllättynyt, kun huomasin Moolan tarjoavan myös sitä. Kokeilen rautamötikkää nyt ensimmäistä kertaa (uusi laji lajilaskuriin tulossa, jes!) ja odotan jännityksellä, kuinka jumissa paikat on huomenna. (EDIT: Mä tulen olemaan niin kipeä, NIIN kipeä!! Ensi kerralla mukaan: salihanskat ja rannesuojat.)

Leppoisaa sunnuntaita!

PS. Kone teki tenän ja lähti huoltoon, tabletilla kirjoittaminen tuntuu ihan hassulta. Pahoittelut siis etukäteen, jos tahti hetkeksi hiljenee.

Suhteet Oma elämä Liikunta Lapset

Sitruuna-mansikka -smoothie

DSC_0097.JPG

Näistä Iittalan cocktail-laseista tarjoiltiin meidän huushollissa ennenmuinoin Cosmoja. Sanonpahan vaan. No, nyt kauniiseen maljaan pääsi toinen pinkki drinkki, keväisen kirpsakka sitruunainen mansikkasmoothie.

1 annos

  • 1/2 prk maustamatonta maitorahkaa
  • 1 dl mantelimaitoa (tai tavallista, tai jotain muuta)
  • 2-2,5 dl mansikoita
  • 1/2 banaani
  • 1 sitruunan mehu

Tämä herkku maistuu aamulla, välipalana tai vaikkapa brunssin alkumaljana.  Sitruuna ja mansikka ovat ihana makupari, ja itseäni ilahdutti myös suunnattomasti nuo kauniit värit – keltaisen ja vaaleanpunaisen yhdistelmä. Voiko keväisempää ollakaan? Tällä reseptillä smoothiesta ei tule liian kirpeä, vaan sitruuna antaa juuri sopivasti twistiä. Halutessaan mukaan voi sekoittaa myös tilkan hunajaa makeutta antamaan.

DSC_0096.JPG

DSC_0098.JPG

Ja hei! Kunnon Mamma on nyt myös Facebookissa. Ilahdun kovasti, jos seuraat sielläkin. 🙂 Koordinaatit: https://www.facebook.com/kunnonmamma tai klik klik tuolta oikeasta sivupalkista.

Koti Ruoka ja juoma