Sittenkin sporttiviikonloppu

Mies on ollut reissussa torstaista asti, joten viikonlopun mahdollisuudet muuhun treeniin kuin kärryttelyyn tai kotijumppaan näyttivät huonoilta. Toisin kuitenkin kävi!

Lauantaina olin mökillä omien vanhempieni kanssa ja intouduin mökkipaikkakuntamme salille, kun kerran sain jättää tytön hyvään hoivaan. En tosiaan ole käynyt salilla kertaakaan viime kesäkuun jälkeen (a-p-u-a), joten päätin ottaa rauhallisesti ja aloittaa minipainoilla välttääkseni totaalijumin seuraavina päivinä. Liikkeiksi valikoitui aika perussetti:

  • Kyykky, 20 kg
  • Askelkyykky, 15 kg
  • Penkkipunnerrus, 10 kg
  • Kulmasoutu, 15 kg
  • Pystypunnerrus, 8 kg (mun hartiavoimat on ihan onnettomat ja tämä liike on aina ollut musta ihan kamala)
  • Vatsarutistukset pallon päällä
  • Sivulankkudippi

Kutakin liikettä tein kolme 12 toiston sarjaa. Maltillisista painoista huolimatta tunsin askelkyykkyjen jälkeen aikamoista vetoa takareisissä, mutta yllättäen siitä ei seurannut mitään sen pahempaa. Salitreeni tuntui pitkästä aikaa hauskalta! Olen vältellyt salia koko syksyn motivaation puutteessa, ehkä se nyt alkaa pikkuhiljaa hiipiä takaisin.

nayttokuva_2015-1-25_kello_20.03.23.png

Olisi ehkä syytä alkaa meikata salille, jos aikoo ottaa siellä itsestään kuvia. 😉

Tänään sunnuntaina päätin repäistä ja lähteä uimaan! Hätiin tuli serkkuni, joka ystävällisesti tarjoutui lapsenvahdiksi. En rehellisesti ole käynyt uimahallissa sitten lukioaikojen, joten vähän jännitti. Uimapukunikin on ainakin 15 vuotta vanha, sillä muistan ostaneeni sen yläasteella… Päälle se kuitenkin sujahti! Malli ei ehkä ole se imartelevin saati viimeisten trendien mukainen, mutta hyvin toimi. Sitä paitsi uimapaikakseni valikoitui Yrjönkadun uimahalli, jossa suurimmalla osalla ei ollut uima-asua lainkaan, joten uikkarini tuskin kiinnosti ketään. 😉 Kauhoin puoli tuntia, olo tuntui kevyeltä ja vesi helli salitreenistä kipeitä lihaksia. Altaasta noustessani jalat olivatkin sitten kuin lyijyä…

Kaiken kaikkiaan siis iloinen yllätys treenien suhteen tämä viikonloppu, ja hyvä päätös vähän saamattomammalle viikolle!

Hyvinvointi Liikunta Terveys

Muista juoda

Yksi kunnon tavoitteistani tälle vuodelle on runsas (riittävä) veden juominen päivittäin. Tässä ei sinänsä ole mitään uutta, olen aina ollut janoista sorttia ja kitannut vettä ehkä keskivertoa enemmän. Varsinkin imetysaikaan tuli juotua todella paljon ihan maidon riittävyyden takia (tosin silloin olo tuntui janoiselta jatkuvasta juomisesta huolimatta eli ehkä en kuitenkaan juonut tarpeeksi).

Viime aikoina elämä on kuitenkin ollut sen verran hektistä että olen yksinkertaisesti unohtanut juoda! Iltaisin olen janoinen, eikä pari lasia vettä ennen nukkumaan menoa korvaa koko päivän juomattomuutta (sen sijaan yöllä saa sitten kyllä käydä vessassa).

Erityismuistutuksen aiheesta sain, kun törmäsin (vasta nyt) tähän sosiaalisessa mediassa jo pitkään pyörineeseen juttuun naisesta, joka joi kolme litraa vettä päivittäin kuukauden ajan. No joo, kyseessä on vain yksi ihminen kokemuksineen, mutta sain siitä kuitenkin puhtia omaan vesiprojektiini. Kolme litraa päivittäin tuntuu aika paljolta, joten olen asettanut maltillisemman tavoitteen kahteen litraan päivittäin, siis ihan vetenä. Ruoasta tulee tietysti myös nestettä, se sitten tähän päälle.

Mutta miten muistaa juoda? Apuvälineiksi pääsevät:

dsc_0004.jpg

Tämä kaunis perintökannu, jonka täytän aamuisin vedellä. Se vetää 1,5 litraa joten tyhjennettyäni sen täytyy vielä muistaa hörppiä puoli litraa. Tässä mausteena limeä ja minttua, mutta tykkään kyllä vedestä ihan ”raakanakin”. 🙂

dsc_0009.jpg

Ja tämä Stokkalta hyvällä alennuksella (lähtöhinta 23 euroa, maksoin 8 euroa) kotiuttamani Steltonin teräksinen Go To Water -juomapullo, joka pääsee rattaiden alakoriin. Siihen mahtuu passelisti 7 dl jotka voin hörppiä on the go.

Kuukauden päästä näytänkin sitten ihan eri ihmiseltä, jos tuota linkittämääni juttua on uskominen! 😉

 

Hyvinvointi Hyvä olo Liikunta Terveys