Vintagemekkokutsuilla

Oi että. Tiedättekö mikä on parasta blogin kirjoittamisessa? Se kuinka pääsee vuorovaikutukseen ihan mielettömien tyyppien kanssa, joita ei olisi muuten ikinä tavannut. Se, kuinka joskus jonkun kommenttiboksissa puhe vintagemekoista kääntyy ideaan vintagemekkokutsuista, ja saa kutsun saapua ihanien ladyjen kanssa kauniiseen kotiin juomaan cocktaileja. 

syyskuu_2013_002.jpg

Dress code oli vintagemekko, ja naiset olivat panostaneet tyyleihinsä aivan kympillä! Iksu oli kuin ilmetty Audrey Hepburn Aamiainen Tiffanylla -elokuvasta, ja Ella F. sekä emäntämme Phocahispida näyttivät astelleen suoraan ulos Mad Men -sarjasta. Minä taas koin vintagemekkokriisin, sillä oma mekkoehdokkini olikin liian kesäinen, joten pukeuduin rakkaaseen pitsimekkooni. Siinä on kuitenkin mielestäni ripaus entisten vuosikymmenten glamouria. 

syyskuu_2013_018-001.jpg

Olin toki saanut jo Ilman sinua olen lyijyä -blogin perusteella mielikuvan siitä, että emäntämme kodissa on kaunista. Mutta olin aivan pökertynyt sisustuksen persoonallisuudesta ja kauniiden yksityiskohtien paljoudesta -minne tahansa laskin katseeni, löytyi aina jotain kaunista ihasteltavaa.

syyskuu_2013_016.jpg

Tarjoilut olivat herkullisia, Iksun drinkkibaarissa valmistui herkullisia alkoholittomia cocktaileja, ja juttu rönsyili ja kimpoili ja nauratti. Vessan peilistä huomasin, että olin nauranut niin paljon vedet silmissä, että kajaalinikin olivat ihan levinneet.

syyskuu_2013_026.jpg

Iksu ystävystyi yllättäen perheen kisuliinien kanssa. 😉

syyskuu_2013_034.jpg

syyskuu_2013_008.jpg

syyskuu_2013_023.jpg

Ihanat rouvat saattoivat minut Keravan juna-asemalle kahdeksalta, ja vielä halausten siivittämänä päätettiin että tämänlaisista jutuista täytyy tehdä tapa! Hymyilin koko matkan Tampereelle, suu täynnä merkkareita ja uusinta Trendiä lueskellen.

Ilta päättyi vielä viinilasilliseen Inezissä ystäväni seurassa, jonka kanssa en ole pitkään aikaan vaihtanut kuulumisia oikein rauhassa. Puolen yön aikaan kiersin avainta kotiovessa ja nautin hiljaisuudesta. 

Akut on taas ladattu vähäksi aikaa. Parin tunnin päästä saan pojat takaisin kotiin, nyt kirppisprojektin kimppuun.

Ihanaa, ihanaa sunnuntaita!

Ps. Phocahispdan tontilla lisää juttua kutsuista. Kiitos vielä! 🙂

 

Muoti Ystävät ja perhe Trendit

Asuhaasteen fuskupäivä, eli pallomeren syy

Hups, nyt kävikin niin, että fuskasin hiukan tässä asukuvaviikko-hommassa. Meidän poppoo päätti ”mitä tänään tehtäisiin” pohdintojen päätteeksi uskaltautua kokeilemaan läheistä Hoplopia (johon olen muuten tähän asti suhtautunut hiukan skeptisesti, vaikken ollut koskaan ennen käynytkään, enkä tiedä muutenkaan tarkalleen että miksi). Asukuvat piti ottaa ennen Hoploppailua, sitten jälkeen, mutta sitten kävikin näin ja koko juttu unohtui.

syyskuu_2013_035.jpg

Eli asukuvat jäi ja pallomerikuvat tuli.Niin ja meidän ilmeet kertoo aika lailla kaiken kuinka viihdyttiin tuolla.

syyskuu_2013_052.jpg

Paita Cubuksesta, ja voitte mielessänne mätsätä (kun kaikkia varmasti ihan hirmuisesti kiinnostaa nyt tämä mysteeri, hihi) alaosaksi saman kuin eilen. Eli farkkushortsit ja sukkikset. Eli ei mennyt ihan nappiin tyylibloggailu tänään!

syyskuu_2013_094_0.jpg

Hiukan nolona myönnän, että en oikeesti osaa sanoa kuka meidän perheestä oli eniten innoissaan pallomeristä, pomppulinnoista, liukumäistä ja peleistä. Me kaikki nimittäin peuhattiin itsemme ihan hengästyksiin tuolla pomppiessa ja touhutessa! 😀 Innostuttiin miehen kanssa pöytäkiekostakin niin paljon, että jouduttiin ihan muistuttamaan itsellemme että vieressä jalkapelillä surruttavassa autossa suhaileva poika saa ehkä kuitenkin päättää mihin vemputtimeen seuraavaksi mennään (Ja niin ”kumpi tekee ruhtinaalisen aamupalan” -vedon voittaja jäi ratkeamatta. Tai no minusta minä kyllä voitin omien laskujeni mukaan, ottaisin croisantteja hillolla ja kahvia kiitos.). Poika ehkä sitten kuitenkin viihtyi kaikkein eniten, sillä reppana yritti vielä ulko-oveltakin itkien juosta kaartaa takaisin sisään! 😀

Oletteko te muut uskaltautuneet Hoplopiin? Mitäs tykkäsitte?

 

Muoti Oma elämä Ystävät ja perhe Päivän tyyli