Räätälöidyt kosmetiikkaostokset kotiovelle

Postauksen tuotteet saatu töiden ja blogin kautta.

Sain toukokuussa ilon tutustua kosmetiikan nettikauppaan, jonka konseptiin ja valikoimaan ihastuin todella.

Skincity on ruotsalainen yritys, jonka ideana on tarjota asiakkaalle ammattikosmetologien palvelu ja tuotesuositukset verkon kautta. Ostokset toimitetaan veloituksetta (pk-seudulla jopa kotiovelle).

Ensin ilahduin Skincitystä saatavilla olevista merkeistä, kuten Laura Mercier, mutta perehdyttyäni yrityksen asiakaspalveluun, vakuutti se minut lopullisesti. Skincityn sivuilla on mahdollista tehdä veloituksetta ihotesti (sisältää muutaman kysymyksen ihosta ja tuotemieltymyksistä), jonka perusteella kosmetologi osaa suositella juuri oikeat ihonhoitotuotteet.

Kun asiakas astuu esim. tavaratalon kosmetiikkaosastolle, on hän välittömästi maahantuojien omaa merkkiään suosittelevien konsulenttien ”kynsissä”, ellei satu vaikkapa kosmetiikkaneuvojan palveltavaksi. Samoin riski heräteostoksiin kasvaa. Toki on ihana päästä hypistelemään livenä purnukoita ja sävyjä, mutta mikäli haluaa pohtia rauhassa ostopäätöstä omassa kodissa, on Skincity loistava ja luotettava valinta.

Sain kokeiltavaksi Skincityn oman MAKETHEMAKE -meikkisarjan tuotteita, joissa yhdistyvät ihoa hoitavat ainesosat ja ammattimainen lopputulos. Olen todella ihastunut esim. iholla jauhemaisesta voidemaiseksi muuttuvaan Squalance Melting Foundation -irtopohjaan sekä hehkua tuovaan Vitamin E & Hyaluronic Highlighter Duo -korostusvoiteeseen.

Myös sarjan siveltimet, siveltimien pesutuotteet ja muut meikkausta helpottavat keksinnöt ovat olleet todella laadukkaita. Kaikissa on joku kiva pieni juju, kuten vaikkapa meikkilaukun vetoketjulla aukeava, kunnon kokoisella peilillä varustettu alaosa, jossa voi säilyttää siveltimiä.

Myös ihotestin perusteella minulle suositellut uudet ihonhoitotuttavuudet Paula´s Choice -sarjalta ovat toimineet rosaceaihollani todella hienosti. En ollut uskoa tuotteiden edullista hintaa kun tarkastelin niitä netissä. Calm 1% BHA Exfoliant -kuoriva kasvovoide on suorastaan maagisen hyvä ja raikastaa ihon sekä supistaa huokoset. Tiedän yleensä nopeasti mitkä tuotteet sopivat ja nämä kävivät kaikki iholleni.

Sain tavata työn merkeissä myös Skincityn perustajan Annican, ja hän on aivan valloittava kaunotar. Kaunis, tyylikäs ja iloinen.

Ai niin, kun Skincityn paketti tulee ovelle, on se kuin lahja itselle. Ihanasti pakattu.

Nyt en sano enää mitään, menee niin hehkutuksen puolelle. Mielipiteet kuitenkin täysin aitoja.

Kauneus Iho Meikki

Ihonhoidon uudet tuulet

Tuotteet saatu.

Olen aikaisemminkin puhunut, että minulla on nykyään haasteita ihoni kanssa. Olen pitkään kärsinyt PODsta johon keväällä tehty Led -valohoito auttoi hienosti. Jo ennen kesää huomasin kuitenkin, että ihoni punoittaa kovasti, etenkin kaulalta ja decolleteelta. Ihoni  ärsyyntyi helposti, mutta en oikein tiennyt miksi. Tuntui, että olen vähän pihalla siitä, millaisia tuotteita ihoni kaipaa ja aloin karsia tuotteita reilulla kädellä kylppärini kaapista.

Heinäkuun lopussa huomasin, että ihoni tuntuu rutikuivalle, mutta en oikein uskaltanut laittaa siihen mitään tuhdimpaa voidetta. Monet voiteet tuntuivat ärsyttävän ihoani ja minulle alkoi tulla itselleni hyvin epäominaisia näppyjä.

Varasin ajan Skinmedhoitolaan, sairaanhoitajan konsultaatioon. Halusin jutella ihoni ongelmat läpi ja tehdä hoitosuunnitelman asiantuntijan opastuksella. Se kannatti. Ihana Anne sanoi minulle, että nyt on aika jättää tuotteiden testailu hetkeksi taka-alalle ja keskittyä hyvään perushoitoon, ja panostaa ihonhoitoon yhden sarjan tuotteilla.

Minulle tehtiin tietokoneella analyysi, jossa katsotiin ihoni kunto. En oikeastaan edes järkyttynyt, vaikka todellinen ikäni on 46 ja testi antoi ihoni tämänhetkiseksi iäksi 52 vuotta. Ihon kimmoisuus oli hyvä eli se että olen aina hoitanut hyvin ihoa näkyi tuloksissa positiivisesti. Pigmenttimuutokset, ihon palaminen vuosien varrella ja ihon raju kuivuus alensivat tulosta. Jo Led -valohoidon aikaan Anne mainitsi minulle lievästä rosaceasta, mutta nyt se oli tosiaan alkanut ottaa vallan ihollani.

Sain testiin Zo Skin Health –sarjan tuotteita.

Ihonhoitoni kulmakivi on nyt Exfloliating Polish kuorintavoide, jolla kuorin ihoni kaksi kertaa viikossa. Puhdistan ihon aamuin illoin Gentle Cleanser puhdistusgeelillä, jonka tuoksuun ja tunteeseen rakastuin välittömästi. Olen karttanut geelimäisiä puhdistuksia, koska olen ajatellut niiden olevan iholleni liian napakoita tai kuivattavia. Tämä tuntuu kuitenkin aivan täydelliselle nyt.

Aamuin illoin levitän iholleni nyt Rozatrol ja Daily Powder Defence voiteet, aamulla lisään tähän päälle vielä Color Science 3 in 1 – primerin jonka pieni sävy tasoittaa ihoni punotusta jo sellaisenaan. Arkena lisään päälle toki vielä meikkivoiteen.

Kahden viikon tuotteiden käytön jälkeen iho ole enää niin punainen ja pahin ärsytys on poistunut. Kuorinta on tehnyt ihostani kirkkaamman näköisen ja tuntuu että meikki levittyy kasvoille kauniimmin.

Toiveet ovat suuret että ihostani tulee taas hyvä ja rosacea saataisiin kuriin. Käytän nyt tuotteita pari kuukautta, ja menen sitten uudelleen Annen luokse. Suunnitelmissa on ainakin timanttikuorinta, mutta tällä hetkellä olen enemmän kuin tyytyväinen, että tuloksia pyritään saamaan nimenomaan hyvällä kotihoidolla.

 

Kauneus Iho