10 random asiaa musta

Perjantain kunniaksi 10 randomfaktaa liittyen minuun – olkaa hyvät!

1. Rakastan horoskooppeja, vaikka tiedän ettei ne (välttämättä) oo totta ja, että joku kirjoittelee niitä sivutyökseen (siinä muuten vasta oliskin unelmaduuni). Silti uskon 100-prosenttisesti siihen, että mun on tarkoitus olla nimenomaan skorpioni ja luonnekuvaukset ja kaikki sopii muhun täydellisesti.

2. Rakastan myös kaikenlaisia testejä, sellaisia kuten ”Kuka Sinkkuelämää-sarjan hahmoista olet” ja viimeks taisin testata kuinka hyvin yhdyssanat on hallussa – parasta ajanvietettä!

Sinkkuelämää-testin tulos: Miranda!

3. Edelliseen liittyen: olen kielipoliisi – mulle saa siis huomauttaa, jos täällä blogissa on kirjoitusvirheitä – aiheutinkohan nyt itelleni turhaan hirveet paineet.. Mutta siis kyllä, oon haka löytämään muiden teksteistä kirjoitus- tai kielioppivirheitä ja äikkä olikin yksi mun lempiaineista koulussa.

4. Oon onnistunut tappamaan kaktuksia kahdella eri tavalla: joko saamalla ne löllöksi eli ilmeisesti ylikastelemalla ja myöskin kuivattamalla korpuksi – not proud of this, mutta ajattelin jakaa. Tällä hetkellä mulla on kuitenkin yks elävä kaktus, joka on ollut hengissä ainakin pari vuotta!

5. Itkin monta tuntia, kun O.C.-sarjan Marissa kuoli (anteeksi spoileri, mutta tää on niin vanha sarja jo – suosittelen katsomaan asap, jos joku on missannut tän vanhan helmen). Äiti siinä sitten lohdutteli mua, että se on vain tv-sarja eikä ole totta, mutku se tuntu kyllä ihan todelta silloin oisko ollut vuonna  2006-2007.

6. Ton äskeisen kohdan kirjoitettuani alettiin laulaa kotona duona Imogen Heapin ”Hide and Seek”-biisiä, joka oli tossa samaisessa sarjassa. Tästä pääseekin aasinsiltana siihen, että laulan ja lauletaan kotona AINA. Säälin vähän meijän naapureita. Musiikki on mulle tosi tärkeetä ja ollut rakas harrastus tosi pitkään.

7. Tykkään tosi paljon sisustus- ja kotijutuista. Tänä korona-aikana sarja jota oon katsonut sillon, kun oon joskus ollut yksin kotona on ollut ”Suomen kaunein koti”, joka aiheutti mulle hirveen sisustus- ja kämppäkuumeen. Mun harrastuksena onkin ollut tässä selailla päivittäin myytäviä asuntoja Oikotiestä, vaikkei mulla oo aikomustakaan ostaa asuntoa.

8. Eroan siinä mielessä about kaikista muista ihmisistä tällä maapallolla sillä, että mun lempivuodenaika ei oo kesä vaan syksy! Älkääkä käsittäkö väärin, tykkään myös kesästä ja itseasiassa kaikista vuodenajoista, mutta syksy on vaan niin kaunis ihanan värisine lehtineen ja musta sellainen kirpsakka, aurinkoinen syksysää on vaan niin ihana. Silloin saa myös alkaa polttaa kynttilöitä ja pukeutua neuleisiin, ai että. Tietysti syksy myös siksi, että mulla on silloin synttärit.

9. Oon onnittelukorttien runomestari. Tähän ei tarvii lisätä muuta, tietäjät tietää.

10. En yleisesti tykkää kissoista ja oon/oon ollut niille vähän allerginenkin, mutta silti tällä hetkellä meillä asustaa ihanaakin ihanampi Hipsu-neiti. Se on kyllä täysin vienyt mun sydämen.

Loppuun tietysti tämän päivän lausahdus horoskooppiäpistä:

~ Experiment with telepathy ~

Ihanaa viikonloppua!

Puheenaiheet Oma elämä Ajattelin tänään Höpsöä

Jännät paikat

Moi!

Oon jo pidemmän aikaa, varmaan vuosia, ajatellut, että voisin aloittaa blogin kirjoittamisen. Oon tosi visuaalinen tyyppi ja tykkään kirjoittaa, teen sitä myös työkseni viestintäassarin hommissa. Blogiskenestä on vaan tullut viime vuosien aikana niin ammattimainen, että ehkä oon jotenkin omassa päässä ajatellut, ettei tänne mahdu tällaista omaksi (ja ehkä muutaman muunkin) iloksi tuntojaan purkavaa bloggaajaa. MUTTA! Nyt kuitenkin rohkaistuin ja päätin, että screw it, syteen tai saveen, I’m gonna be a blogger y’all!

Sinänsä blogin aloituksen ajankohta on melko jännittävä, outo ja erikoinen. Ehkä se sai kuitenkin mut myös osaltaan perustamaan tämän blogin, sillä elämä pyörii tällä hetkellä kotona ja uuden harrastuksen aloitukseen on juuri sopiva aika. Elämme elämää korona-mörön varjossa ja arki on muuttunut paljon vain parissa kuukaudessa. Muistan, kun ennen uutta vuotta jo lueskelin juttuja koronasta, silloin kun se oli levinnyt vasta Kiinassa ja muistan ajatelleeni, että onpa kamalaa ja pelottavaa, mutta en ikimaailmassa olisi voinut kuvitella, että muutaman kuukauden päästä koko maailmassa, myös täällä koti-Suomessa, jota on aina pitänyt turvallisena lintukotona, on elämä mullistunut täysin.  Tällä hetkellä on menossa viikko nro 6 etätöitä tehdessä – onneksi olen onnekkaassa asemassa, että pystyn tekemään töitä kotoa käsin. Ehkä joskus vuosien päästä, kun korona on toivottavasti vain kaukainen muisto, on mielenkiintoista palata näihin teksteihin.

Oon nuorempana kirjoittanut päiväkirjaa, tosin liian vähän – toivoisin, että sitä laatumateriaalia olisi enemmänkin. En ole kuitenkaan saanut aloitettua tai jatkettua päiväkirjan kirjoittamista samalla tavalla vanhempana tai näin aikuisiällä, mikä on vähän harmi. Koen, että mulla on melko huono muisti ja joskus olisi kiva vähän virkistää muistia ja palata siihen, miltä tietyt elämäntilanteet ovat silloin tuntuneet – aika kun kultaa muistoja minkä kerkeää ja pienet yksityiskohdat hämärtyvät. Toivotaan, että tästä blogista voisi tulla tietynlainen päiväkirja, vaikkakaan en tietystikään mitään syvimpiä tuntojani tänne ajatellut vuodattaa, teidän onneksi.

Kallio by night.

Yllä yritys napata auringonlasku, kun missasin maanantaisen sellaisen, jonka kaikki muut nappas kameralle.

Olin kirjoittanut tämän postauksen alun jo kuukausi sitten, mutta en jotenkin ollut kuitenkaan saanut aikaiseksi julkaista tätä tai jatkaa tätä projektia pidemmälle. Nyt on kuitenkin aika korkata tää blogi, iiks!

Loppuun tämänpäiväinen lausahdus mun horoskooppiäpistä (oon skorpioni), jonka voimalla rohkaistuin julkaisemaan tän ekan tekstin:

~ You are ready to experience whatever occurs naturally ~

Puheenaiheet Oma elämä Ajattelin tänään