Budapest vol.3

6F5F087A-850C-4469-B6C3-C8D12CE8610D.jpegHei, ja kivaa pakkaspäivää kaikille. Näin tammikuussa on aina jo vähän mukava suunnitella ensi kesän lomia. Ystäväni täyttää toukokuussa 30 vuotta ja hän pyysi minua kanssaan Unkariin Budapestiin hänen siskonsa luo jonka tunnen myös jo entuudestaan. Mietin aluksi, että lähtisinkö kyseiselle matkalla vaikka olinkin melko varma, että tulisin lähtemään. Katsoin lentoja sunnuntaina momondon kautta vertaillen ja huomasin, että Unkariin pääsee alle 60€ ! Ajattelin etten enää hetkeäkään odota lentojen varaamista ja toimin heti. Lentoni Tampereelta ryanairin lennolla tuli maksamaan siis 55,74€. Suosittelen kyllä kaikille jotka ovat joskus suunnitelleet budapestiin matkustamista varaamaan lennon ryanairilta Tampereelta jos tuntuu, että haluaa säästöjä ja Tampereelle matkustaminen ei tunnu liian vaikealta, kun usein kumminkin Helsinkiin saa paremmin ainakin lentoja. Tähän lomamatkaan aiomme myös sisällyttää yön Tampereella hotellissa, kun matkamme alkaa ystäväni virallisena syntymäpäivänä ja siellä olisi tarkoitus käydä syömässä ja nauttimassa kuohuvaa. Aamulla sitten on lento budapestiin jossa olemme 4 yötä ystäväni siskon luona ja hän on kuuleman mukaan järjestänyt meille ohjelmaa. 🙂 

99E02283-F053-45AC-8586-04EDE21D253A.jpeg

Olen matkustanut Budapestiin kaksi kertaa juurikin Ryanairin lennolla Tampereelta ja niissä lennoissa ei ole mielestäni ”halpalentoyhtiöksi” mitään vikaa. Tein kummankin Budapestin reissun vuonna 2017. Ensin keväällä ja toisen syksyllä. Toisen reissun ajankohta oli myös toukokuussa ja silloin oli todella hyvä sää niin innolla kyllä odotan tätä tulevaakin reissua. Budapest paikkana on minusta mukava. Aluksi en ollut niin kamalan innostunut paikasta vaikka siellä kyllä olikin jo ensimmäisen reissun perusteella todella hienon näköistä etenkin iltavalaistuksessa. Päätin kumminkin antaa paikalle vielä toisen mahdollisuuden ja matkustaa sinne ystäväni ehdottamana vielä saman vuoden syksyllä. Tämän reissun jälkeen aloin pitämään paikasta enemmän ja olen kyllä todella innoissaan taas tämän kevään lähdöstä. Budapest on täynnä kylpylöitä ja toivon, että käymme tälläkin reissulla jossain kylpylässä rentoutumassa. Ensimmäisellä reissulla kävimme Rudas thermal bath nimisessä paikassa ja toisella kävimme Budapestin kaupungin ulkopuolella sijaitsevassa Aquaworld Budapestissä. Kummatkin oli mukavia paikkoja ja kummassakin oli huomattavasti lämpimämpi vesi mitä täällä Suomessa on totuttu. Loppuun vielä kuvia kummaltakin reissulta. Koitetaan kestää pakkaset! 

327FC68D-4C9C-4CB3-BDDC-9E5AF48DC600.jpeg

 

41665592-09EA-404B-8ED0-0A5C3D7EA55C.jpeg

1FCFF73C-0DDA-430E-AFA2-3E14A64D2FB8.jpeg

4CD17110-F315-4B46-BF70-53B7044CDC1B.jpeg

6C0F7CCC-3767-4FD5-933A-A0794CDE265D.jpeg

ADFE1C2F-44A5-4519-AD97-C11C1FD6F09C.jpeg

Xo, Niina

Kulttuuri Matkat Suosittelen

Uudenvuodenlupaukset

101B1C60-B7C6-40CC-A65C-6BFBF114D8AB.jpeg

Uudenvuodenlupaukset? Oli nopean googletuksen tuloksena yhdyssana. Siinäpä se mitä monet ennen vuoden vaihdetta kovasti pohdiskelevat. Minä myös pohdiskelevana ihmisenä. Mielummin monesti hiljaisesti pohdiskellen ja en niin mielellään ääneen huudellen. Nyt ajattelin kumminkin täälläkin asiaa hieman käsitellä. Tänä vuonna olen ajatellut nukkua viikolla kunnon yöunia. Tuntuu että olen jo pari kuukautta joka toinen päivä kärsinyt univajeesta. Viime yönä nukuin noin 2 tuntia pitempään kuin muina öinä tällä viikolla ja heti olen ollut aamusta asti virkeämpi. Ajattelin myös laittaa ruokaa enempi. Olen päivittäin työn kautta tekemisessä ruuan kanssa ja voin myöntää, että arki syömiseni illalla on ollut jo vuosia vähän mitä sattuu ja viikonloppuisin sorrun lähes aina noutaruokaan tai sitten tulee kavereiden kanssa käytyä jossakin. Joka on toki myöskin mukavaa, mutta tänä vuonna voisi koettaa ettei joka viikonloppu noutoruokaa tai ravintolaa. 

Kolmantena lupauksena ja ehkä tärkeimpänä lupauksena minulla on ollut rahankäytön hillitseminen. Pakko myöntää, että en ole se säästeliäin mahdollinen persoona ja tänä vuonna haluaisin oikeasti, että jäisi edes pieni summa säästöön edes sen ”pahan päivän” varalle. Muutenkin tuntuu, että viime vuosina tullut ostettua todella paljon turhuuksia, niin tänä vuonna aion kiinnittää enempi huomiota hankintoihini ja niiden laatuun. Tänä vuonna aion myös edelleen parantaa kielitaitoani ja matkustaa normaalin budjetin rajoissa niin kuin tähänkin asti. Matkustukseen liittyvät suunnitelmat ovat vain vielä hieman auki ja jostain syystä vähän tammikuu jäykkyyttä ja kiinnostuksen puutetta siihen suuntaan. Uskon kuitenkin, että tilanne korjaantuu kunhan aurinko alkaa taas enempi paistelemaan. 🙂 

AE2C0F40-E35D-4D1D-9F15-749289E6BB9B.jpeg

Voisin myös mainita ne perinteiset sokerin vähentämiset ja terveellisemmän ruokavalion, heh. Kun se tahtoo olla kaikilla se perus uudenvuodenlupaus ja tietty vähän enempi liikunta. Hyvää viikonloppua ja loppiaista. Tänään, huomenna tai viimeistään sunnuntaina lähtee joulukoristeet.

79C1F6CB-CAC5-45F0-BFB1-D2E347D4FA9A.jpeg

Xo, Niina

Suhteet Oma elämä Hyvä olo