Syksyn suosikit

CD94A608-456F-4C10-A6A7-B1999A77A42A.jpeg

Moikka ja hyvää maanantaita. Taas tämmöinen harvinainen kerta, että on maanantaina virtaa, niin piti käyttää tilaisuus hyväksi ja kirjoittaa. Viime viikko ei ollut taas oikein se paras mahdollinen, mutta tämä viikko alkanut oikein mukavasti. Miettinyt että voisi listata tämän syksyn parhaimpia asioita itselle ja voihan siitä muutkin sitten ammentaa hyviä tai kiinnostavia omaan arkeen ja muuten elämään jos tuntuu natsaavan. 

1. Kielikurssit

Okei, olen jo hehkuttanut tätä ehkä tarpeeksi, mutta tämä ollut itselleni niin mukava asia. Olen tosiaan käynyt nyt syyskuun alusta Oulu-opistolla Ranskan kielikurssilla. Tuntuu jo tässä vaiheessa jopa siltä, että jotain pientä on jo päähän asti jäänytkin ja aion ehdottomasti mennä jossain vaiheessa Pariisiin testaamaan taitoja. 😀 Olen myös miettinyt ensi kesäksi tai syksyksi, että voisi lähtä jonnekkin kuukaudeksi kielikurssille. Tähän liittyen olen sitten vaihtoehtoja jo punninnut ja laskeskellut mahdollisia budjetteja.

2. New York

Tämä reissu olisi luultavasti ollut mihin vuodenaikaan tahansa loistava, mutta pakko mainita niille lämmön ja kesän ystäville,että New Yorkissa on syksyllä kesäinen ilma ja lehdet vihreinä puissa, mutta ei liian kuuma. Siksi voisin väittää, että kyseinen kuukausi on yksi parhaista matkustaa kaupunkiin. Syksyn ystävänä voisin tosin hieman myöhemminkin lähtä fiilisteleen Central Parkin syksyä ja nauttia kunnon nahkatakki kelistä. Yritin nytkin kun olin reissussa painaa nahkatakissa, mutta se oli oikeasti joka päivä ihan liioittelua ja ylipukeutumista. 

3. Bacaro Doppio Cafe & Deli 

Tähän Oulun valkeassa sijaitsevaan kahvilaan olen aivan kyllä rakastunut jo keväällä. Aivan loistavat italialaistyyliset kahvit, pikkusuolaiset, leivonnaiset, gelato-jäätelö ja drinkit. Jossain vaiheessa oli pikku taukoa tähän paikkaan, mutta nyt syksyllä taas löytänyt uudestaan. Voi kyllä olla, että kunnon taukoa ei ole edes missään vaiheessa ollut, mutta tuntuu vain siltä. 😀 Suosikkina tällä hetkellä vaniljalla maustettu cappuccino, gelato-jäätelöt ja bellini-drinkki. Viimeksi eilen olimme ystäväni kanssa gelato-buffetissa, jossa sai syödä jäätelöä mielin määrin. Teki kyllä meillä melkoisilla herkkujenkin ystävillä tiukkaa. Bacarossa on myös aivan ihanat mukit, jotka kylläkin ovat peräisin ranskasta. Olen miettinyt ostavani niitä muutaman itselleni kotiin petrolin värisenä, koska siellä myös myydään niitä asiakkaille ja valikoimassa myös italialaista pausa-kahvia. 

4. Ruska

Tämä on myös mainittava, koska tänä syksynä on ollut minun lempivärini keltaisen sävyt uskomattoman hyvin esillä, ihanaa.

5. Podcastit

En ollut näitä aikasemmin kokeillut, mutta sitten tajusin että tämähän on aivan minun juttu! Muutenkin monesti kuuntelen radiosta mielummin radiotoimittajien juttuja, kuin musiikkia. 😀 Lähinnä kyllä nyt viine aikoina kuunnellut ”papupata-podia” jota pitää Johanna Puhakka ja Sara Parikka.

6. Hukka Express Alppila

Olen taas pitkän kesä laiskottelun jälkeen saanut itseni kuntosalille ja olen ollut iloinen siitä. Sain myös New Yorkin reissun aikana ”hullun” päähänpiston siitä, että voisi alkaa treenaamaan juoksemista ja juosta sitten jossain tapahtumassa. Kuntosalilla on myös ollut mukava kuunnella aikasemmin mainittuja podcasteja. Toinen kuntosali jossa voisin käydä on Rotuaarilla ja käynkin siellä toisinaan, mutta tykkään enempi Alppilassa käydä joka on myös kotia lähempänä. 

7. Tunnelmalliset illat ja kynttilät

Tarviiko näistä edes kertoa? 😀 Tällä viikolla voisi kaivaa muutaman halloween aiheisen kynttiläkupin esiin.

8. Hyvä kosmetiikka

Kosteutus on ihonhoidossa erityisen tärkeää, kun ilmat kylmenevät ja olen nyt löytänyt kesän ja syksyn aikana muutaman hyvän sarjan luonnonkosmetiikasta. Nimittäin anumati naturalin, jota hyvä ystäväni käyttää kotihoitolassaan ja madaran kosmetiikan. Näitten kahden sarjan puhdistusaineita, vesiä ja voiteita olen nyt käyttänyt ja tykännyt hirveästi.

9. Netflix

Pakko mainita. Syksy ja talvi on oikeaa netflixin kulta-aikaa, kun kaikki istuvat kotona vilttejen alle kääriytyneenä. Viime aikoina olen katsonut Alppimajan, joka oli ranskankielinen jännäri ja Riverdalea, joka on hieman nuoriso sarja, mutta juurikin minulle siksikin passeli, kun tykkään katsoa teinisarjoja. Nyt minulla on kesken Metsä joka on myös ranskalainen (Pitää nyt kurssinkin takia katsoa), Olipa kerran ja ajettelin katsoa uudestaan ensisilmäyksellä sarjan eli How I met your mother (himym). Kävimme New yorkissa tämän sarjan henkilöiden kantabaarissa.

10. Tuorepuurot

Ennen join paljon smoothieita ja varsinkin kesällä niitä tuli litkittyä, mutta nyt syksyllä on maistunut uusi tuttavuus eli tuorepuurot. Pakko mainita, että Kaslinkin kaurajugurtit on täydellisiä niissä.

11. Musikaalit

Myös musikaalit on kuulunut nyt syksyyni, kun kävimme ystäväni kanssa New Yorkissa katsomassa Aladdinia ja eilen toisen ystäväni kanssa täällä Oulussa katsomassa Madonna-Material girlin. Tykkäsin ensimmäisestä huomattavasti enemmän, mutta silti tykkään jo ajatuksen tasolla tämmöisestä ajanvietteestä. Elokuvateatterissa tuli myös elokuussa käytyä katsomassa Mamma Mia-musikaalin toinen elokuva.

12. Kirpputori

Sain nyt syksyllä paljon vanhaa vaatetta ja tavaraa myytyä ja minusta se myynti oli mukavaa. Aion laittaa jossain vaiheessa uudestaan pöydän. Löysin myös hienon sisustusjutun tänä syksynä kirpputorilta vaikka en kovin innokas kirpputorilla kävijä ole ikinä ollutkaan. Tänä syksynä ne ovat kuitenkin hieman houkuttaneet.

13. Halloween

Olisi tarkoitus juhlistaa ystäväni kanssa halloweenia tämän viikon lauantaina. Ideointi vielä kesken, mutta siitä sitten tarkemmin myöhemmin. Myös jos energiaa riittää voisin leipasta jotain aiheeseen liittyvää loppuviikolla ja tosiaan kaivaa ne vähäiset koristeet esiin. Kävimme myös eilen tigerissa ja tulin siihen tulokseen, että sinne pitää tehdä täsmäisku lähipäivinä.

DA7AD3B4-872E-4FF3-813B-4394B92D1CDE.jpeg

3A4AEEF7-A805-4407-B7B4-08223DFA2AFE.jpeg

0EFC015F-5CF3-44BA-B194-B0DE730BD75F.jpeg

8D12AC2B-E457-4ED8-8246-4E620A2594B4.jpeg

4EA811BE-A66C-404D-A039-838E4334B798.jpeg

8B05D969-C71B-4873-8630-28E251138FAB.jpeg

Mukavaa viikkoa ja lokakuun loppua.

xoxo Niina

 

 

Muoti Oma elämä Suosittelen Trendit

Carrien kengissä

IMG_2372.JPG

Hei, Päätin vielä erikseen postata ”Sex and the city-hotspot” kiertoajelusta jolla olin New Yorkin reissussa, koska se oli niin kiva. Reissussa oli selkeä opas ja minäkin en niin hirveästi englantia arjessani tarvisevana ja välillä tuntuu, että se kieli on aivan ruosteessa niin ymmärsin hyvin kaiken mitä hän kertoi englanniksi ja siinä oli vielä videopätkät sarjasta tarinan tukena, kun näytettiin kuvauspaikkoja. Kierros alkoi ”Pulitzer Fountain” suihkulähteeltä Plaza-hotellin edestä, joka on noin  Central Parkin itäpuolen ja 5 th avenuen kulmassa. Pulitzer fountain on tuttu myös ”Frendit” sarjan alkutunnuksesta. Kierros alkoi siitä, kun se oli helppo kokoontumispaikka ja plazassa ja sen pihassa on myös ”Sex and the City” sarjaan liittyviä kohtauksia. Kun varasin kierroksen ohjeissa luki, että että saapua klo 11 Pulitzer Fountainille tulostetun kuitin kanssa retkestä ja ilmoittautua sinistä sateenvarjoa pitävälle oppaalle. Varasin retken ”ticmate” sivuston kautta ja voin kyllä suositella. Siellä on suomenkielellä retkivalikoimaa esittelyssä, mutta kohteessa retket olivat siis sitten kuitenkin englanniksi tai saksaksi, mutta mukava lukea esittelyt suomeksi. Retkellä oli paljon eri maalaisia ihmisiä ja itse hengailin, kun olin yksin yhden kanadalaisen ja yhden australialaisen kanssa. 

Retken aikana vaikka ei olisikaan niin kiinnostunut juuri Sinkkuelämää eli Sex and the City-sarjasta näki paljon Manhattanin maisemia. Suurimman osan retken maisemista katsoimme bussista, mutta pysähdyimme muutamilla paikoilla. Kuten Buddakan- ravintolassa jossa on Sex and the City- elokuvien ensimmäisessä elokuvassa Carrien ja Mr. Bigin häiden harjoitusillalliset. Sitten pysähdyimme kaupassa josta Charlotten vaaleanpunainen kani-herra on kotoisin, Carrien kodilla ja siitä kiersimme korttelin katsomaan Magnolia Bakery-leipomoa josta on tullut hyvin suosittu leipomoketju nycissä jo siksi, koska Carrie ja Miranda syövät kuppikakkuja yhdessä jaksossa sen edessä. Sen kuppikakut kyllä ovat tosi herkullisia. Tähän retkeen kuului,että kaikille oli haettu kuppikakut sieltä bussiin, koska liike on ainakin West Villagessa tosi pieni. Kävimme myös seuraavana päivänä ystäväni kanssa siellä kun kiersimme West Villagea hakemassa kummallekkin kuppikakut syntymäpäiväni kunniaksi ja reissun lopussa kävimme Rockeweller-Centerin Magnolia  Bakeryssä. Sex and the City hotspot -kierroksen lopussa kävimme Aidanin ja Steven baarissa juomassa cosmopolitanit. Se sijaitsi jos oikein muistan Sohossa ja oli eri nimellä mitä sarjassa.

Loppuun vielä aiheiseen liittyviä kuvia.

IMG_2511.JPG

IMG_2542.JPG

IMG_2540.JPG

IMG_2568.JPG

IMG_2564 (2).JPG

 

 

 

IMG_2514 (2).JPG

Myös ystäväni innostui sitten juomaan loppu reissusta Cosmopolitaneja, kun tilasin niitä sitten muutamina iltoina retken jälkeen. Tänään olen vietellyt vapaapäivää töistä. Olen pessyt pyykkiä, hurahtanut tilaamaan hulluilta päiviltä (Helpottanut kyllä nyt, kun Stockmann lähti oulusta niin pakko käydä verkossa ja se on kyllä niin paljon helpompaa :D)  ja kohta alan harjoitteleen ranskan tuntia varten, kun jäi reissun takia muutama tunti välistä. 

IMG_2516.JPG

xoxo Niina 

Kulttuuri Matkat Suosittelen Höpsöä