OOTD – red edition

IMG_1977.JPG

IMG_1974.JPG

Tänään ei ole ollut mitään sanottavaa, ajatus on juossut/ryöminyt laiskanlaisesti ja auringonlaskuun saakka kylpytakissa. Sitten vaihdoin päälle joogareleet, mutta sen sijaan, että olisin kurkannut mattoon päinkään, oon vaan rötvännyt sohvalla ja sängyssä tekemättä oikein mitään. Tai no, vein kyllä roskat.

IMG_1976.JPG

IMG_1979.JPG

Yllättävää kyllä, tällä tavalla saa kulumaan päivän äärimmäisen nopeasti. Ja näitä päiviä pitää olla silloin tällöin, mieluiten yksin vietettynä. Kaksinkin näitä voi toki viettää, mutta fiilis on silti vähän eri. 

IMG_1978.JPG

Jos tällaisiin päiviin haluaa liittää jotain tekemistä, niin sen olisi hyvä olla linjassa sen hetkisen oman sisäisen maailman kanssa. Kaikkea hidasta ja rauhallista, rauhoittavaakin. Kirjastossa hyllyjen välissä pyöriminen, leipominen, lukeminen, hidas kävely, uiminen, musiikki, jooga, meditaatio, tietoinen hengittäminen. Kissat. Äkkiseltään voisi kuvitella, että tekemällä jotain kiihdyttävää ja nopeatempoista saisi energiatasot nostettua ”normaali”tasolle. Toki niitä pystyy tuolla tavoin nostamaankin, mutta välillä on hyvä pysähtyä ja miettiä tarvitseeko aina olla energinen ja jaksavainen. Voi myös pohtia sitä, että ehkä senhetkinen energiatasokin on aivan normaali. Ehkä vaatimus energisyyteen tulee jostain ulkoapäin, ns. hyvän elämän arvoista, jotka joku on fiksuuspäissään laatinut (not).

IMG_1975.JPG

Hidas ja rauhallinen tekeminen energisoi myös, mutta eri tavalla. Se antaa keholle sekä mielelle aikaa levätä ja laskee stressileveleitä. Hitaalla tekemisellä ikäänkuin varastoi energiaa tulevaa varten. En silti missään tapauksessa sano, etteikö nopeatempoisuus toimisi toisissa tilanteissa, joskus nimittäin sen tyyppinen liikkuminen ja tekeminen on se ainut oikea ratkaisu. Tahtoo siis sanoa, että avainsanat ovat tämänkin asian tiimoilla balanssi ja kehon kuunteleminen. Ja se hidastaminen silloin kun tilanne sitä vaatii.

IMG_1973.JPG

IMG_1980.JPG

Eilispäivän punakka atmosfääri. Sovin takkeineni hyvin taustaan. Ja tuo Marimekon kassi – vannoin etten ikinä, mutta siinä se nyt killuu. 

Muoti Mieli Päivän tyyli

Armollisuudesta

IMG_2026.JPG

IMG_2030.JPG

Viime viikko sujahti ohitse niin nopeasi, että itse taida vielä mentaalisesti olla mukana tässä uudessa viikossa. Eilen mielessä tuntui ärtymystä, enkä tietenkään heti ymmärtänyt mistä johtui, kunnes älysin, että se on tapani käsitellä kiire ja stressi pois kehosta ja mielestä. Jenny kirjoittaakin aiheesta hyvin oman bloginsa puolella ja minä niin samaistun!

IMG_2029.JPG

Ärtymiseni ei ole ulkopuolisiin kohdistuvaa, vaan kuten tapani introverttina on, käännän sen(kin) sisäänpäin. Aika paha saada itsensä kiinni lyttäämästä omaa elämäänsä ja taitojaan, ihan silleen huomaamattaan vaan menee siihen moodiin. Onneksi nykyisin pystyn ymmärtämään tuon tunnetilan olevan tosiaan vaan liian kuormittuneen mielen ja kehon tepposia, eli ei mitään vakavaa. Ja se helpottaa usein samantien, kun pääsee tunteesta niskan päälle. Ei lopu, mutta sen kanssa pystyy elämään ja sitten se hiljalleen sulaa jonnekin taka-alalle. 

IMG_2032.JPG

IMG_2025.JPG

Meillä kaikilla on omat keinomme, joiden avulla keho ja mieli latautuvat takaisin normitilaan. Joku tulee lomalla aina kipeäksi, toinen voisi nukkua koko kesäloman ensimmäisen viikon. Jotkut eivät välttämättä tarvitse minkäänlaista latautumista, vaan porskuttavat lomansa samaan malliin oli sitä edeltänyt sitten minkälainen tahansa rupeama. Sain joskus ääretöntä syyllistämistä osakseni silloiselta ystävältäni, kun olin käymässä kesälomani alussa Suomessa ja väsytti niin pirusti. Tuolloin en ollut näistä asioista alkuunkaan perillä, vaan aloin itsekin kelaamaan, että taidan olla ehkä vakavasti sairas.. Olisipa joku silloin sanonut, että tilani oli täysin normaali ja kuuluu asiaan. Nykyisin osaa jo usein odottaa lievää ärtymystä ja/tai väsymystä lyhyenkin kiirejakson jälkeen. Sen on hyväksynyt osaksi itseä ja siihen osaa suhtautua lempeydellä. Vaikka ystäväni tuolloin syyllisti minua, en itse aio enää ikinä syyllistää itseäni mistään kehon normaalireaktioista. Sitä kutsutaan kai armollisuudeksi itseä kohtaan. 

Tänään on kuitenkin loppujen lopuksi ollut helppo olla stressitön ja hetken keskellä. Oli nimittäin kissajoogan aika ja se jos mikä poistaa hyvin kaikki negatiivisuuden rippeet. Sillä katsokaa nyt heitä❤️

Suhteet Oma elämä Mieli