Bodomilainen pyöräretki

Tän blogin teemaksi voisi ehkä muuttaa ulkoilun, niin tiuhaan on viime viikkoina tullut tehtyä pyörä/paattiretkiä. Keväinen lupaus tehdä paljon retkiä on pitänyt siinä määrin, että täytyy alkaa jo oikeesti miettimäänkin kohteita, kun suurin osa ilmeisimmistä on jo käyty. Tänään otettiin poikaystävän kanssa pyörät messiin ja paikallisjuna Koivuhoviin, sieltä polkaistiin Bodominjärvelle. Oon sen ennenkin sanonut, mutta virkistää kummasti uudet kulmat ja maisemat. Lisäksi Espoossa oli ihanan rauhallista, hyvä että tuli ketään edes vastaan koko reissulla. Toinen huomio: pirusti ylämäkiä! Tai no oikea termi varmaan olisi mäkisyys, mutta tekee mieli nyt vähän dramatisoida. 

Käytiin tietty The Murhapaikalla ja tottahan toki olimme aistivinamme sellasen jännän fiiliksen siellä. En kyllä menisi telttailemaan kyseiseen paikkaan enkä muutenkaan yksin yöllä, yyh. Huomenna jatkuu sama teema, mennään nimittäin aamunäytökseen katsomaan Bodom-leffa. Vaikka käsittääkseni leffa ei kerrokaan noista alkuperäisistä murhista, niin kiinnostaa silti. Ja kiinnostaa ihan jo genrensä puolesta: suomalainen kauhu. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Paluumatka ajettiin kokonaan pyörillä ja oonkin ollut koko loppupäivän vaan makuuasennossa reporankana. Oli kummallinen fiilis (näitähän nyt riittää tänään!), kun tuntui että oltaisiin oltu reissulla ehkä max. tunti, mutta kokonaisuudessaan siihen menikin lähemmäs viisi tuntia. Ihan kun olis joutunut johonkin aikapoimuun tai vastaavaan. Joskus näitä käy, ajantaju katoaa, eikä ajan kulumiseen kiinnitä mitään huomiota. Oon yleensä liikaa kelloa tuijotteleva tyyppi: ”jahas, nukuin yhteentoista, päivä pilalla” tai: ”kello onkin jo kolme, päivä meni ohi taas niin nopeesti!”. Annan kellonajan määrittää tekemisiäni, ikäänkuin sillä mitään väliä olisi syökö lounaan klo 11 vai klo 15. Vahvasti ohjelmoitu kellotaulu sisälläni, kun oikeasti haluaisin mennä sen oman sisäisen kelloni mukaan. Toki on ihan hyvä, että se kellotaulu on hallussa, koska velvotteitakin tässä elämässä on, mutta välillä siitäkin on ihan hyvä päästää irti. Tänään se tapahtui ihan vahingossa ja se pöllämystytti toden teolla! Olen edelleen ymmyrkäisenä.

Vanhana haluan sitten olla sellanen ahavoitunut ulkoilmaihminen, jonka kasvot on tuivertuneet syville rypyille meriviimassa. Miten sellaiseksi pääsee ja voinko alottaa saman tien?

Suhteet Oma elämä Liikunta

Viikko 35: asiat, jutut ja hommat

Tällä viikolla on ollut aikaa. Duunipuolella ainoastaan joogaohjaukset, eli vapaa-aikaa on ollut ruhtinaallisesti. Ihanaa. Alkava viikkokin jatkuu samalla tavalla. Aikaa: löytyy. (Ettei nyt menis ihan lesoilun puolelle, niin kyllähän se palkkapäivänä sitten kivistää ja rajusti!)

Viikon teemana on mitä ilmeisemmin ollut kesän virallinen loppu. Kai sitäkin asiaa joutuu vähän työstämään ennen kuin on valmis menemään uuteen. Luin erään tutun fb-päivityksen liittyen siihen, että hänen ajanlaskunsa ja vuodenkiertonsa alkaa aina syksystä. Taitaa muuten pitää paikkansa omallakin kohdalla, on nimittäin suuri uudistumisen ja uuden aloittamisen tarve. Kait toi koululaisuus on iskostunut niin vahvasti selkäytimeen, että siitä on vaikea pyristellä irti. Ja sitten tammikuussa voi pistää elämänsä taas uusiksi, kuinka kätevää!

Jos verrata pitää, niin tää viikko on ollut edeltäjäänsä ainakin hitusen verran kivempi. Ei taaskaan mitään ihmeellistä, mutta siinähän se taika juuri piileekin. Ei-niin-ihmeellisten asioiden ja juttujen arvostamisessa. (Asiat ja jutut ja hommat, elämäni kolme tärkeintä!)

image.jpeg

Tää on ihan maininnan arvoinen, nimittäin nyhtis-neitsyys meni! Sain puolikkaasta paketista aikaiseksi riisipastan kaveriksi bolognesen, joka oli ihan maittavaa, joskaan ei tajunnanräjäyttävää. Täytynee antaa vielä toinenkin sauma nyhtikselle, sikäli mikäli sitä enää koskaan käsiini saan.

image.jpeg

Alkuviikosta kävin korkkaamassa Holidayn. Onpas tää viikko ollut eka kertoja pullollaan! 

image.jpeg

Alan ehkä näissä ruokahommissa jo toistaa itseäni, mutta dumplineja tuli taas syötyä muutamana päivänä. Best of the best.

image.jpeg

Partsilla tein tänään varsin laihan sadonkorjuun: yksi herneenpalko, jonka sisällä yksi herne. Aika hyvin noin niinku koko kesän sadoksi.

image.jpeg

Perjantaina olin lapsenvahtina yömyöhään saakka Länsi-Helsingissä. Sinne oli väen vängällä mentävä pyörällä, vaikka tiesin, että paluumatka tulee olemaan yöllä. Piti oikein uhmata kohtaloaan ja lähteä vielä lyhintä reittiä Keskuspuiston läpi kotiin päin, voin sanoa että ajoin TÄYSII. Pelotti ihan hulluna. Ei niinkään puskaraiskarit, vaan mielikuvitus lähtee kiitämään älytöntä vauhtia kun joudun pimeeseen metsään yksin. Kaikki örkit ja sensellaiset pelottaa!

image.jpeg

Ja olihan tällä viikolla nää saaristohommatkin. Ihan ekki kerta muuten tuollakin laivalla. Poikaystävä se siinä polleena esittelee uusia kenkiään! 

Bongaa postauksen kissat.

Suhteet Oma elämä