Kymmenes kasveista jo syöty!

Kolmannen päivän iltana laskin, että 53 syötyä kasvia on jo kasassa. Facebookissa kaveri mietti, että milloin hidastuu. En ole yhtään laskenut, mutta ehkä jossain kohdin ennen kuin 200 on mennyt rikki?

Aamupuuroon pistin tällä kertaa mausteeksi kardemummaa. En muutes aio kysellä joka paikassa, mitä mikäkin ruoka sisältää. Yliopiston lounasruokalassa on ainesosalistat, jotka silmäilen usein muutenkin läpi. Joku saattoi unohtuakin, kun en kirjoittanut ylös, mutta laakerinlehteä lukuunottamatta ei ollut mitään erikoista, jota en kotona käyttäisi. Laakerinlehti (kuten myös iltateen lakritsijuuri) on näitä juttuja, joista syödään/juodaan vain uutteet, mutta eiköhän ne lasketa mukaan.

Punajuurikin tuli mukaan jo nyt. Oli näemmä herkuttelujogurtissa mehuna.

Syödyt kasvit 53/500 (uudet boldattu)

banaani, chia, kaura, omena, punakaali, valkokaali, jäävuorisalaatti, tomaatti, chili, valkosipuli, sipuli, ruis, tee, cashew, pellava, porkkana, oregano, pippuri, maustepippuri, oliivi, sitruuna, timjami, rypsi, kurkku, paprika, cosmopolitan-salaatti, taateli, kaakao, sokeri, soija, jääsalaatti, vehnä, inkivääri, mustikka, unikko, palmu, kumina, piel de sapo -meloni, vadelma, viinimarja (punainen), peruna, ohra, manteli

kardemumma, 
palsternakka, 
tilli, 
laakerinlehti, 
maissi, 
herne, 
lakritsijuuri, 
veriappelsiini, 
punajuuri, 
bataatti

 

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli

Asiakas”palvelijan” pahin synti on selittäminen

Silloin tällöin on, oikeastaan aika hauskojakin, juttuja siitä, miten urpoja asiakkaita on olemassa. Kuten vaikkapa Maryjane kirjoittaa.

Mutta tällä viikolla minulla meni (jälleen kerran) hermo surkeaan asiakkaan kohtaamiseen. Pitkä tarina lyhyesti: Kotona odotti postin lippunen, että kauan odotetut askartelukamat Hollannista (kamat Hollannista, hihhih) ovat tulleet. Paketti noudettavissa leimassa mainitusta postista klo 18:00. Päivämäärässä väärä kuukausi, mutta ei se mitään. Odotan vaille kuuteen, lähden pikku kundin kanssa keskustaan, etsin Postin (siellä on remontti ja pitää kiertää kortteli ja kulkea kummallista salareittiä). Kun nyin ovea klo 18:09, se on kiinni. Posti on mennyt kiinni klo 18:00.

Aika reilua.

Seuraavana päivänä menen Postiin ja sanon tiskillä, että minusta tämä lappunen oli inhottavaa kiusantekoa, kun sanotaan että paketti on noudettavissa kuudelta ja posti menee kuudelta kiinni.

Mitä tekee hyvä asiakaspalvelija? Sanoo, että anteeksi, olen pahoillani. Tässä on tapahtunut virhe, välitän viestin eteenpäin ja toivotaan, että tätä ei tapahdu uudestaan. Asiakkaana nyökkään, hyväksyn anteeksipyynnön, jatkan mukavampaa small talkia ja nautin aurinkoisesta päivästä.

Mitä tekee tyypillinen asiakaspalvelija? Alkaa selittää. Tässä on varmaan käynyt niin ja niin, jakaja on luullut ja kesäaukioloajat ja niin ja näin. Ei puhettakaan anteeksipyynnöstä. ARG. Ensinnäkään en ole niin idiootti, ettenkö arvaisi, mitkä seikat ovat vaikuttaneet virheen syntyyn. Ja toiseksi -jos virheen syntyyn ei liity pyöreäsilmäisen isopandan keskosvauvan kuolemaa- niin ei kiinnosta!

Puhisen huonotuulisena tiskillä, menen raivoamaan urkkakauppaan sekopäiselle mummelille ja manaan postin kotona, töissä ja blogissani.

Puheenaiheet Ajattelin tänään Uutiset ja yhteiskunta