Vedenjakaja : sitrus

Sitrus, suosikkituoksuni ja hedelmälajini.

Sitrus, haju joka saa minut oksentamaan ja asia, jota en suuhuni laita.

Hmm… Omituista. Doctor Jekyll and Mister Hyde?

RAKASTAN sitruksenmakuisia limsoja ja drinkkejä, appelsiinimehua, sorbettia. Puristan limeä ja sitruunaa ruokiin, marinoin ja raastan kuorta. Joulunajan kausiherkku pomelo on minusta parempaa kuin suklaa. Juuri ennen jouluaattoa pistelen kokonaisia neilikoita appelsiineihin ja ripustelen niitä punaisesta silkkinarusta roikkumaan ikkunoihin. Jumaloin sitruksentuoksuisia vartalotuotteita, aina Biothermin klassisesta Lait Corporelista Weledan Citrus sprayhin. Limesaippua sopii loistavasti sekä kylpyhuoneeseen että keittiöön.

INHOAN, kertakaikkian inhoan joulunaikaa konttorissa, kun ihmiset kuorivat välipalaksi mandariineja ja appelsiineja. Niiden haju kertakaikkiaan palaa kiinni nenäkarvoihini ja aiheuttaa suurta ahdistusta. Kerran junassa sain suorastaan allergisen reaktion kanssamatkustajani mandariininmässytyksestä ja jouduin jäämään junasta paria asemaa aikaisemmin pois, jotten olisi oksentanut (raitista ilmaa!). Pahin kokemus koskaan tuli kyllä uimahallin saunassa, kun kanssasaunojani kaivoi laukustaan vesipullon ja sanomalehden lisäksi mandariinin ja rupesi kuorimaan sitä ihan kaikessa rauhassa. Kukaan ei sanonut mitään, en edes minä (järkytykseltäni). Lähdin kyllä pois, salamaa nopeammin sillä saunan lämpö moninkertaista mandariinin yököttävän hajun. Kaikenlaiset hedelmälautaset ja hedelmäsalaatit jäävät minulta välistä, en välitä niiden mausta enkä suutuntumasta, hajusta puhumattakaan. Minua myös jotenkin kuvottaa ajatus syödä hedelmää, jonka joku toinen on kuorinut.

Onkohan tämä allergia, onko kenelläkään muulla samoja kokemuksia?

IMG_1912.JPG

 

Koti Ruoka ja juoma

Viikon ohjelma

Tämä viikko on ns. väliviikko. Visbyssä täytyy olla kahtena päivänä, pakolliset seminaarit iskevät jälleen, mutta ei ole mitään isompia tehtävän palautus-deadlineja. Ensi viikko meneekin sitten kokonaan Visbyssä (miniblääh). Suunnittelimme koko viikon ruokahuollon miehen kanssa jo eilen ja kävimme kaupassa, check.

Tänään pitäisi jatkaa vaatehuoneen järjestelyä, sillä ei, se ei tullut valmiiksi lauantaina… Kuinka käsittämättömän iso vaiva siinä kesä-talvivaatesouvissa aina onkaan? Oi Luoja, anna minun voittaa mitä pikimmiten 156 miljoonaa kruunua EuroJackpotissa, jotta saan niin ison vaatehuoneen että sinne mahtuvat kesävaatteet yhdelle ja talvivaatteet toiselle seinälle!

Iltapäivällä olisi storkokin aika, eli ohjelmassa on linssikeittoa, lohipastaa, uunijuureksia ja tacojauhelihaa. Nämä kun on väännetty niin ei tarvitse miettiä ruoanlaittoa ennen perjantaita ja joka päivälle riittää jotain.

Huominen ja perjantai on siis pyhitetty opiskelulle, torstai-iltapäivänäkin pitäisi mahdollisesti lueskella perjantain materiaaleja.

Keskiviikkoiltana olisi jooga. Ennen sitä olisi kiva ehtiä viimeisten joulusiivousten kanssa valmiiksi… Juu, kuulostaa omituiselta tämä minun joulusiivousvimmani, I know. Haluan tuvan siistiksi ennen ensimmäistä adventtia! Perinteisesti me olemme yleensä ahkeroineet yhdessä miehen kanssa ensimmäisen adventtina, mutta tällä kertaa ensimmäinen adventti on meidän ainut yhteinen vapaa adventtimme, joten haluan pyhittää sen yhdessäolemiselle, en siivoamiselle. Haluan kuitenkin fiiilistellä jo joulua, ei pakko tarttua harjan varteen. Toisen adventin olen Visbyssä ja kolmantena saammekin odotettuja vieraita Suomesta.

Tätä siis silmällä pitäisi aion ehtiä torstaina Hornbachiin ostamaan hieman joulukukkia, teen pari asetelmaa. Amarylliksenkin haluan. Miksi Hornbachiin, saatat ihmetellä, miksi ei Plantageniin ns. oikeaan kukkakauppaan? Koska Hornbachiin saa ottaa koiran mukaan, koirat ovat suorastaan tervetulleita sinne ja meidän pieni laumamme shoppaa aina yhdessä.

Unelmamaailmassa saisin tähän viikkoon mahdutettua myös kasvohoidon, koska minun tekisi mieli sellaista ja tarvettakin olisi (plus kulmien värjäys, kiitos!) mutta opiskelijan budjetti ei taida antaa myöten 🙁 möh.

Viikonlopulle ei olekaan sitten yhtään mitään ohjelmaa, jee!!!

Screen Shot 2016-11-21 at 00.05.08.png

 

Suhteet Oma elämä Opiskelu