Superhelppo herkkulisuke

Täältä tulee superhelppo herkkuvinkki suolaisen ja mausteisen ystäville.

Pimientos de padrón, pienet vihreät paprikat espanjalaisittain. Nappasin paketin näitä vihreitä ystäviä  mukaani hevi-osastiolta pari viikkoa sitten ja jäin jumiin täysin. Pannulle öljyä, paprikat siihen reilu käristys (5 minuuttia, suurin piirtein), kulhoon ja siihen sormisuolaa päälle. To die for! Snäksinä tai vaikkapa hampurilaisen lisukkeena, yksi pakkaus riittää mukavasti kahdelle. Maukkaita mutta ei niinkään tulisia pikkukavereita, hivenen rapsakoita, silti pehmeitä, sopivasti rasvaisia ja suolaisia. Ja kasviksia! Heti mars kokeilemaan 🙂

IMG_6252.JPG

IMG_6254.JPG

IMG_6256.JPG

IMG_6257.JPG

 

Koti Ruoka ja juoma DIY

Opiskelijan turvaruoka

Jauhelihakastike ja spagetti. Onko parempaa? Pelkkä tuoksukin tuo mieleen lapsuuden. Silloin kylläkin kastike tehtiin hiukan erilailla, mutta onkos sillä väliä?

Tällä opiskelijalla on ollut niin kiire viikonloppuna, että kaikki muu on jäänyt. Pukkaa hiukan ahdistusta, ison työn palautus odottaa ja piirustustehtävät ovat edelleenkin vaiheessa. Tähän hätään tarvitaan siis comfort foodia isoilla kirjaimilla. Allaoleva on kompromissien huipentuma, vain herkullisen maun tuomasta lohdutuksesta ei ole tingitty.

Naudan jauhelihaa, lihaa siis koska tämä on lohturuokaa. Mukaan kyllä muutama hienoksi raastettu porkkana ja purkki kidneypapuja, koska kerralla tulee iso satsi ja minä haluan mukaan hiukan kasviksia ja kasvisruoanfiilistä. Fifty-sixty, sanoisi Matti. Samoin on kastikkeenkin laita. Kermakastike houkuttaisi, mutta tomaatti on terveellisempää. Mukaan siis iso purkki paseerattua tomaattia ja kaksi purkkia paprika-chiliranskankermaa, tuo makua ja muita mausteita ei tarvita (paitsi jauhelihaan suolaa, pippuria ja valkosipulia).

IMG_6262.JPG

IMG_6263.JPG

IMG_6265.JPG

Ei ehkä näytä kaksiselta, mutta on 1) superherkullista 2) täyttävää 3) semiterveellistä 4) lohdullista 5) itsetehtyä 6) luomua 7) riittoisaa 8) kohtuuhintaista 9) nopea valmistaa 10) kestää hyvin jääkaapissa koko viikon ja sen jälkeen pakastimeen vaan. Mitä muuta voi enää toivoa?

PS Blogi muuttuu ensiviikolla metsäblogiksi, opiskelija suuntaa nimittäin uuden kurssin myötä ensin metsään kaatamaan puita ja sitten rakentamaan niistä oman pienen, punaisen tuvan 🙂

Työ ja raha Ruoka ja juoma DIY Opiskelu