Itsenäisyyspäivän bileet – N-Y-T!!!

”Minun Suomeni on…

Tähtitaivaan alla, on auki kokonaan

Sen löysin kun kuljeskelin tuolla maailmalla

Minun Suomeni on…Kaunein päällä maan”

Kiitos, Lauri Tähkä, kun sanoit sen niin kauniisti. Saat näin olla minun uuden ajan Eino Leinoni, Nocturnen säkeet kun ovat ikiaikainen suosikkini.

”Ruislinnun laulu korvissani

tähkäpäiden päällä täysikuu

kesäyön on onni omanani

kaskisavuun laakso verhouu

en ma iloitse en sure huokaa

mulle metsän tummuus tuokaa

puunto pilven johon päivä hukkuu

siinto vaaran tuulisen mi nukkuu

tuoksut vanamon ja varjot veen

niistä sydämeni laulun teen.”

Onko kauniimpaa? Koko suomalaisuuden sielu. Ja kyllä, Veskun laulamana nämä säkeet muuttuvat lihaksi. Valitettavasti, sillä en ole Veskun suurin fani, silti…

https://youtube.com/watch?v=DYPdoyJCdCw

Tällä hetkellä minun runollisen, paatoksellisen isänmaallisen sydämeni täyttää Iiro Rantalan ja Robinin ”Täällä Pohjantähden alla”. Kuinka pehmeästi nuo suomenruotsalaiset konsonantit taipuvatkaan…

Pakko se on kai ulkosuomalaisen pistää bileet pystyyn pääkaupungissa 6/12 kun isänmaa täyttää pyöreitä 🙂 Who’s comin’ to the party?!

 

Kulttuuri Suosittelen

Viherpeukalo iski jälleen

IMG_5646.JPG

Aah… Onni on siemen. Ja sen istuttaminen. Kaikki se odottaminen, se ei ole mikään ongelma. Minulle kevät alkaa nyt, kun ensimmäiset siemenet on saatu multaan ja jään kärsimättömästi odottamaan ensimmäisiä sirkkalehtiä. 

Ainoa ongelma on, että minulla on hiukan putkinäkö näissä siemenjutuissa. 30 siementä yhtä lajia tuntuu niin mitättömän pieneltä määrältä. Ja mahtuu näpsästi yhteen munakennoon. Reality check iskee siinä vaiheessa kun mies ryhtyy katselemaan istutuksiani. Minä aina esittelen innolla ja mieskin joutuu välillä kasteluvastuuseen. 

Että istutit kahta lajia? Vai viittä? Vai kymmentä? Ja montako siementä kutakin? Ja montako kertaa ne pitää istuttaa uusiin ruukkuihin ennenkuin ne voi istuttaa mökille multaan? Kääk… Senkin inhorealisti. Kai meillä nyt on väliaikaisesti (maalis-huhti-toukokuu) tilaa kotona (kaksiossa) noin kahdellesadalle (plus) pikkuiselle taimiruukulle?

 

Hyvinvointi Sisustus Mieli