Discoilua ja tuskanhikeä

Mies ja minä juteltiin tuossa joululomalla, että jos vaikka yritettäisiin aktivoitua tekemään pieniä ja kivoja, hiukan meidän perustyylistä poikkeavia juttua aina silloin tällöin. Ei joka viikko tai joka kuukausi eli no stressi, minä voisin vaikka pitää silmäni auki ensimmäistä aktiviteettia varten. Ajattelin, että voisi olla aika kiva käydä discossa tai yökerhossa, en ole sellaisessa ulkoillut muistaakseni ainakaan 10 vuoteen. En osaa tanssia, ainoastaan ketkuttaa peppua mutta kun sitä takalistoa on siunaantunut 10 vuodessa melkolailla runsaasti lisää, niin luulisi ketkutuksen edelleen sujuvan.

Bongasin sitten Södra Teaternin mainoksen (ks. kuva alla) Suomi-disestä Kägelbananin tiloissa. Sinne!

Screen Shot 2017-02-11 at 09.36.35.png

Liput olisi voinut ostaa etukäteen, mutta koska minä olisin tulossa Visbystä tuolloin 10/2 illalla ja miehelläkin oli iltavuoro, katsoimme parhaaksi antaa olla, kyllähän niitä lippuja aina ovelta saa? Huomasin sitten alkuviikosta että liput oli loppuunmyyty ja laitoin viestiä Facebookissa, että saahan niitä ovelta. ”Saa, saa mutta tulkaa ajoissa”. Njaa… No, minä oli kotona jo keskiviikkona, joten voinhan minä sinne sutaista heti kahdeksan jälkeen kun disco aukeaa, mies tulkoon perässä.

Discopäivän tunnelmaa latisti hieman alkava flunssa, mutta niistin vain ahkerasti nenää ja luukutin Armia & Dannya.

Varasin meikkiin ja tukkaan runsaasti aikaa (koska flunssa). Tukkaosuus sujuikin varsin mukavasti, pesin, kuivasin ja kiharsin ja tein sitten kuohkean, korkean ponnarin. Tiesin nääs, että ulkona on niin kylmä että pipo on must, muuten perii hukka. Naamaosuus olikin sitten haasteellisempi. Kuorin ja kosteutin, saadakseni tasaisen pinnan ja etekin rikkiniistetyn nenäparan alueen kuntoon. Primeria vaan kehiin ja sitten meikkivoidetta kevyesti taputeltuna. Juu, hyvä tuli mutta se nenänalue ei kyllä ollut mikään menestystarina, sain niistää joka viides minuutti joten adjö meikkivoiteelle. No, discossa on hämyisä valaistus, kukaan ei näe minun meikkaamatonta nenääni (optimismi ennen kaikkea!).

Operaatio ”Kaunistus maximus” vei kuitenkin niin kauan aikaa, että alkoi pukata hiukan kiirettä ja tuskanhiki rupesi nousemaan pintaan. Olin miettinyt vaattteet valmiiksi, mutta nehän olivat sitten ihan suosta kun niihin oli aika sonnustautua. Piti vaihtaa. Ei ollut mustia sukkahousuja, löysin ohuet leggingsit. Niissä oli tosin reikä haaroissa, joten en voinut laittaa mitä tahansa hametta. Ja kengät piti vaihtaa kun sukat eivät mahtuneet niihin. Ja sitten uudet kengät eivät sopineet hameeseen. Ja korvikset eivät sopineet ponnariin. Argh. Juoksin sitten asemalle, hikisenä ja ilman pipoa. Alla ainoa todiste, joka kaikesta siitä puunaamisesta on…

IMG_5630.JPG

Kipitin hurjaa kyytiä Kägelbananille vain kohdatakseni 100 ihmisen jonon… Jaa-ha. Kellokin oli juuri kahdeksan. Ja kysymys kuuluu ”Onkos teillä kaikilla lippu?” ”Ei ole, ei ja ne ovat sitten muuten jo loppu.” What?! Sitten soittaa mies ”Minkä paidan laitan?” ”Yöpaidan”, vastasin minä, ”tämä discoreissu on tuhoon tuomittu”.

Perjantai-illan viihdykkeeksi jäivät kinkkuvoileivät, iso tuopillinen ginger alea jäillä ja tunti discovideoiden katselua youtubesta ennen aikaista nukkumaanmenoa. Näin bailaa keski-ikäiset.

IMG_5636.JPG

IMG_5637.JPG

 

Suhteet Rakkaus Musiikki Ajattelin tänään

Kun verkkokauppatilaus menee pieleen

Eilisellä to do-listallani (sain muuten kaikki kohdat hoidettua pois alta!) keikkui melko korkealla ”tilaa koiralle ruokaa”. Viimeistä purkkia nimittäin vietiin. Pisarallehan tehtiin testi jos toinenkin tässä, tutkittiin mistä oksentelu ja ripuli johtuivat. Mitään selkeää syytä ei löytynyt, joten nyt mennään tiukalla dieetillä. Vaihdettiin kuivista nappuloista 2 krt päivässä märkäruokaan 4 krt päivässä. Helpommin sulavaa ja useammin siis, ja hyvin on toiminut. Oikean, herkä vatsan märkäruoan löytäminen ei vaan ollut niin helppoa ja sain surffata monta päivää ympäri nettiä ennenkun löysin tarpeeksi hyvän tuotteen Brit Gourmetilta. Haluan tarjota mahdollisimman puhdasta ruokaa ilman turhia säilöntäaineita, viljaa tms. Koiranruoka on usein sellaista sössöä ettei sitä välitä paljon miettiä ja sellaista en halua tarjota koiralleni.

Joka tapauksessa, tätä muonaahan ei sitten tietenkään saa joka kaupasta. Olen yleensä tilaillut koirantuotteita Animailin nettikaupasta, mutta heidän verkkokauppansa on muuttunut hurjan raskaaksi ja kaatuu koko ajan, siispä kokeilin Arken Zoo-verkkokauppaa. Olemme Arken Zoon asiakkaita muutenkin, sieltä saa nimittäin parhiata koiranherkkuja eli Planet Pet-tuotteita. Suomalaisia, Arken Zoonhan omistaa Musti&Mirri. Tilasin ruokaa kuukaudeksi ja lisäksi puruluita ja herkkuja. Tilaus oli sen verran kallis, että sille sai ilmaisen kotiinkuljetuksen oven taakse heti seuraavana päivänä.

Hyvä, hyvä! Kaikkea oli varastossa, maksu meni näpsästi, vahvistus tuli ja illansuussa seurantatietokin. Tänä aamuna herätessä katsoin seurantaa ja yhdeksän aikaan oli auto lähtenyt lähimmästä jakelukeskuksesta meillepäin. Paketti jätettiin oven taakse yhdentoista maissa. So far, so good.

Nostin paketin sisään ja hieman ihmettelin sen kokoa ja painoa, mutta laskeskelin sitten tilanneeni aika monta 400 gramman ruokapurkkia. Lupailin jo karvakaverille ruokaa ja availin samalla pakettia. Jeps, selvisihän se ihmettelemäni painojuttu, kun avatusta paketista paljastui 12 kilon säkki Hillsin kuivamuonaa… Ja siankorvia, saparoita ja kärsiä pussikaupalla. Ei ollut ihan oikea sisältö tässä paketissa. Voi mähmä.

IMG_5629.JPG

Ei muuta kuin soittelemaan Arken Zoon asiakaspalveluun, että mitähän tämä nyt sitten on? Virheitä sattuu, olen itsekin ollut joskus pakkaamassa verkkokauppalähetyksiä. Kurjaa vaan, kun en nyt saa ruokia tänään. Ei auta muuta kuin lähteä metsästämään eläinkauppaa, josta saisi tätä tarvitsemaani märkäruokaa muutaman paketin että pärjättäisiin viikonlopun yli. En halua vaihtaa ruokaa juuri, kun olemme saaneet neidin vatsan rauhoittumaan. Arken Zoon aspa oli kyllä oikein kiva, kuunteli kiukutteluni, pahoitteli kovasti ja ehdotti, josko hän voisi katsoa jonkin myyntipaikan saldon ja soittaa sinne, pyytää heitä laittamaan paketin kasaan ja me voisimme noutaa sen sieltä. Näin tehdäänkin, yksi paikka löytyi melko läheltä miehen työpaikkaa, pääsee sitten ryntäämään sinne raukka ruokatunnillaan. Sillä välin me lähdemme lenkille ja etsimään jotain hätävarapurkkia jostain, saa nähdä kuinka pitkä reissu tulee.

Olisi muuten hauska tietää, kuka sai meidän herkkupakettimme. Meinaan vaan, että tämä meidän saamamme paketti oli selkeästi ison koiran ruokatilaus. Nyt siellä joku schäfer tai dobermanni nielaisee viikonlopun aikana meidän herkkukanapateemme ja kuivatut bataatt-ankanlihaherkkumme, joiden piti kestää pienen koiran kulutuksella toista kuukautta… Bon appetit vaan, tuntematon ystäväni!

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta