Muurin päällä

Aamulla riitti unta aina yhteentoista saakka ha sen jälkeen oli ihana istua kahdestaan rauhassa aamiaisen ääressä. Tai enemmänhän tuo taisi olla jo lounas, mutta viis siitä. Paistettuja munia, lihapullia, pekonia, tomaattia, bataattiranskalaisia (herkullisia!), valkoisia papuja tomaattikastikkeessa, paahtoleipää, mehua ja kahvia. Siitä oli sitten hyvä lähteä suurinpiirtein kierien ja rullaten lenkille 🙂

IMG_5594.JPG

Visbyn kaupungin keskustaa, tätä Unescon suojelemaa kulttuuriaarrettahan kiertää keskiaikainen, 1600-lukulainen kivimuuri. Koko muuri restauroitiin vuosikymmen pari sitten ja se on kerrassaan upeassa kunnossa. Yhdestä nurkasta pääsee kiipeämään torniin, Paksuun Berttaan, josta on hienot näkymät. Itse asun rannassa aivan Ruutitornin vieressä. 

IMG_5601.JPG

IMG_5599.JPG

IMG_5602.JPG

IMG_5598.JPG

IMG_5597.JPG

Parasta Visbyssä asumisessa on kaupungin kauneus. Täällä keskustassa lähes jokainen talo yksinkertaisesti upea, jokainen omalla tavallaan. Taloja löytää viideltä vuosisadalta, puisia, tiilisiä, kivisiä ja kaikkea siltä väliltä. Kaikkialla kasvaa ruusuja ja jokaisella on oma pieni puutarhansa. Ruusut sinnittelevät pakkasiin saakka ja näin keskitalvellakin saattaa bongata jostain pensaasta paleltuneek yksilön. Ihmisiä täällä on talvella vähän, useat kaupat, baarit ja ravintolat ovat kiinni mutta palveluja on kyllä ihan tarpeeksi eli on valinnanvaraa. Ruuhkaa ei ole, tahti on rauhallinen. Täällä on helppo olla ja hengittää kunhan vain ensiksi tottuu paikallisten puheenparteen että ymmärtää jotain sekä tuohon ainaiseen tuuleen, saarella kun ollaan. 

Hyvinvointi Mieli

Bile-illan aloittelut

Tänään on bileilta, pitkästä aikaa. Mies vetää päiväunia yläkerrassa ja minulla on yhden hengen etkot. Majailen kylppärissä meikkaamassa ja juomassa skumppaa, lasissa espanjalainen eko-cava Vilarnau. Kohtuuhintainen (80 kruunua = 8,5 euroa), reilun selkeä maku, runsaasti kuplia, ryhdikäs.

IMG_5573.JPG

Mies oti mukanaan pienen kaiuttimen, jonka saan bluetoothilla yhdistettyä kännyyn ja nautin nyt siis Spotifyn soittolistojen autuudesta. Ruotsimusaa sillä tänään on Mellon ensimmäinen osakilpailu! Danny Saucedon Så mycket bättre-hitti Skepp, Niklas Strömstedtin Om ja gammal gooding eli Freestylen Vill ha dig 🙂 Vill ha dig i mörkret hos mig, tiden stannar när vi rör vid varan 🙂 Helppo samaistua kun mies nukuskelee yläkerrassa!

Tukka pesty, ylös ja kiinni. Helppo ratkaisu koska huusholliini ei toistaiseksi kuulu hiustenkuivaajaa tai muutakaan vastaavaa vehjettä.

Naama! Meikkiä, olen nelikymppinen. Okei, ensin kevyt kerros silmönympärysvoidetta ja päivävoidetta. Kuiva iho, näin vältän pahimmat kuivat läiskät. Sitten samantien kerros Smashboxin Photo finish-primeria (ihan PARAS) ja perään Lumenen Bright now vitamin C BB-voidetta. Olen uuden ostoaikeissa ja luulen vaihtavani takaisin Smashboxin super-BB:ehen eli Camera Readyyn, ei ole parempaa. YLS:n valokynä Touche eclat on meikkini vakio, mutta loppui juuri ja koska olin saanut jostain lahjaksi Lumenen Touch of radiance-valokynän niin se pääsi kokeiluun. Päälle kevyesti isolla sudilla Chanelin Les beiges-puuteria meikin kiinnitykseen. Alaluomiin ja kyynelkuoppaan Essencen ihonväristä kynää kirkastamaan katsetta, kulmia korostamaan Lumenen parasta kulmageeliä. Ripsiin Lumenen Blueberry Wild Curlia, johon en tosin ole kovin tyytyväinen… Arkiripsari juu, mutta ei illaksi. No, en tykkää heittää poiskaan, joten käytän loppuun ja sitten uutta kehiin, ehkäpä hemmottelen itseäni suosikillani Diorshowlla. Ei tälläkään pakkelikerroksella saa kaikkia ryppyjä piiloon mutta kyllähän sitä hiukan pirteämmältä näyttää.

IMG_5576.JPG

Lisää skumppaa ja musaa, mekko päälle (se Lindexin raidallinen), missä mun korkkarit on? Ja eikun matkaan, kuka veis mut tapaksille?

 

Muoti Oma elämä Päivän tyyli