Yöoksentelua ja pikatoipuminen

Jos jokin on helpompaa koirien kanssa, mitä sairastamiseen tulee, niin oksentaminen. Ei, itse oksentaminen ei todellakaan ole mikään antoisan auvoisa tapahtuma. Itse asiassa se kökiminen on todella kammottavaa, koko koira menee kaarelle ja kuuluu sellaisia puklautusääniä hyvä tovi ennenkuin päästään itse asiaan. Ja sitten kun se itse asia on tehty, niin sehän sitten yritetään yleensä myös itse siivota = syödä pois eli tässä vaiheessa ihmisavustajalta vaaditaan nopeutta. Oksennus ei myöskään tule koskaan yhdellä ja samalla kerralla, vaan sitä työstetään huolella. Esimerkiksi meillä viime yönä 13 kertaa.

Nyt sitten siihen positiiviseen, eli koira laattasi puolenyön ja kahden, kolmen välillä 13 kertaa. Nukahti sitten, niin minäkin sillä olin aivan rättipoikki paitsi huolesta niin kaikesta siitä siivoamisesta ja keskellä yötä hereillä kuppaamisesta. Oksentelu siis loppui kuin seinään JA klo 5.30 koira oli taas aivan normaalisti hereillä, haluamassa aamupisulle jonka jälkeen maistuikin ruoka ilman mitään ongelmia. Todellinen hetkessäeläjä tuo nelijalkainen siis, kun vatsavaivat ovat ohi, ne ovat ohi ja aurinko paistaa taas. Melkoinen toipumiskyky 🙂 Minä sen sijaan olen näin iltapäivällä edelleenin ihan räytynyt yöllisestä kukkuloinnista ja tarvitsisin pahasti iltapäivätirsat… Tekemistä vain riittäisi, joten päiväunet saanee unohtaa (toisin kuin koira, jolle usean tunnin iltapäiväunoset ikäänkuin kuuluvat työnkuvaan).

IMG_5028.JPG

Toivottavasti näitä ylläreitä ei nyt tulee enää useampia. Tulehdusarvot, maksa- ja munuaisarvot katsottiin viime viikolla kun käytiin eläinlääkärissä kuumeen takia. Haima-arvoja ei katsottu, kun niissä kestää 24 h mutta nyt mietin, pitäisikön nekin katsoa. Haimatulehdus voisi aiheuttaa tällaisia oireita, kuumetta, ripulia, oksentelua, syömättömyyttä… Tosin yleensä kaikkea yhtä aikaa. Haimatulehdus olisi kurja juttu, mutta hoidettavissa ja helpompi hoitaa jos ei ole ehtinyt mennä krooniseksi.

Täytyy tarkkailla ja seuraavan poikkeaman kohdalla mennä taas eläinlääkäriin lisäkokeita varten.

Suhteet Ystävät ja perhe Terveys

Etupuoli, takapuoli, paras puoli?

Tässä opiskellessa rupeaa käyttämään aivojaan epäilyttävän vilkkaasti ja niiden toiminta vain tuntuu laajenevan päivä päivältä. Opiskeluhommien lisäksi aivot vaikuttavat pohtivan kaikenlaisia itsensäkehittämisjuttuja ja analysoivan tilannetta kuin tilannetta. On ollut oman parhaan nimissä pakko hiukan pohdiskella omia vahvuuksia ja heikkouksia, jotta tilanteessa pääsisi jotenkin eteenpäin. Syvällisen mietiskelyn (ja muutaman viinilasillisen jälkeen) olen päätynyt seuraaviin analyyttisiin tuloksiin:

Parhaita puoliani tällä hetkellä ovat:

– palannut energia ja kyky innostua esim.

  Aamulla ylös ja ulos, uusi päivä on alkanut! Uusi luento, uusi mahdollisuus oppia jotain. Jaksaa valvoa yli puolenyön koulutehtävien kanssa ja seuraavana päivänä nukkua kahteentoista. Teini-ikä Volume 2. Ei jätetä yhtään kiveä kääntämättä, tsempataan vielä hetki!

– jonkinlainen puoliluovuus, runsas mielikuvitus ja innovatiivisuus esim.

  Kun ei tiedä sääntöjä, niin mennään sitten omalla tavalla eteenpäin. Kyllä joku tulee jossain vaiheessa sanomaan, jos tämä on ihan väärin. Tai tulee kehumaan, kun keksin ihan oman, uuden ja upean tavan hoitaa tehtävät! En tiedä, minkä kokoinen tai näköinen tämä minun uusi hiekkalaatikkoni on, joten en voi millää kuitenkaan pysyä sen reunojen sisäpuolella, joten mennään ennemmin huolella yli ja tehdään historiaa matkalla.

– pelottomuus, luottamus omaan pärjäämiseen esim.

  Kyllä-se-siitä-asenne ja turhasta tinkimättämyydestä luopuminen. Täydellinen en ole ja täydelliseksi en tule. Jos tentti menee metsään, niin uusinta on olemassa. Yhtä vaikeaa tämä on kaikille. Rahaa ei ole mutta luottoa kyllä. Kesätyöt on keksitty ja mies elättää.

Ja tietenkin myös se takapuoli. Se on pyöreä 🙂 What more is there to say?

Screen Shot 2017-01-17 at 18.28.31.png

Ja huonoja puoliahan minulla ei olekaan?

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään