Känkkäränkkäaamu eli kun kaikki ketuttaa

Heräsin ilman herätyskelloa, oma-aloitteisesti jo kahdeksalta. Mikä helkkarin aika se on herätä?! Vapaapäivänä, aikuisen ihmisen. Antakaa mun nukkua. 

Koirakin ihmetteli ”what’s up, matte?” mutta käänsi sitten tottelevaisesti unesta lämpimään aamumasun rapsutettavaksi. Mikä se taas sitäkin vaivaa, heti levittelemässä aamumasua kaikille kiukkupäille rapsuteltavaksi? Varoisi vähän, saattaa joskus tulla ikävä yllätys (mutinaa ja jupinaa…). 

Mies oli jättänyt kahvinkeittimen viereen pienen joulusuklaanallen, suosikkini, siis aamukahvin seuralaiseksi. Nyt oli pakko keittää kahvia vaikka ei oikeastaan tehnyt yhtään mieli. Valitsin kalleimman, säästellysti käytetyn design-joulukahvin ja keitin puoli pannua. Join vain sen yhden kupin, joka suklaan syömiseen vaadittiin, loppukahvi muuttukoon yhtä kitkeräksi kuin minä seistessään kuumalla levyllä odottamassa. 

Ärsyttävää kyllä, tukka pitäisi pestä mutta huushollissa ei ole yhtään shampoopulloa näkyvissä. Olin ajatellut ostaa jotain kivaa luonnontuote/artisaanishampoota viikonlopulla Tallinnasta, mutta valitettavasti mun tukka on niin likainen että se kävelee pian itsekseen. Koskapa mies oli näköjään ottanut omansa mukaan töihin, menee taas töiden jälkeen treenaamaan, että sekin jaksaa, mäkätystä, mäkätystä ja jupinaa… Päädyin kaivelemaan esiin kasan näytepakkauksia ja yhdistelemään niitä. Miksi näytepakkaukset ovat shampoiden kohdalla aina niin pieniä, etteivät riitä pitkälle, likaiselle tukalle? Nyt yhdistin Dermosilin kuivalle päänahalle tarkoitettua hellävaraista shampoota, Lorealim suoristavaa shampoota ja Urtekramin kookoksentuoksuista shampoota. Ihana sotku. Minulla on siis liikaa tukkaa mutta liian pieni naama, sillä joka kerran kun avaan meikkivoidenäytteen, siitä pakkauksesta riittää väriä minun naamaani puoleksitusinaa kertaa. 

Kauhistus kun kiukuttaa koko elämä! Ulkona on pakkasta ja taas sataa lunta. Näyttää ihan talven ihmemaalta ja sekin ottaa vähän aivoon. Koira katselee kaipaavasti ulos tajuamatta yhtään että tuossa pakkasessa sillä tulee tassufreeze ja se pitää kantaa sisään 5 minsan ulkoilun jälkeen. No, mennään sitten kokeilemaan, ei siitä kumminkaan hyvä tule 🙁

IMG_5272.JPG

 

 

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään

Ruudullani juuri nyt

Vietän välillä monta tuntia koneen ääressä. Rakastan ikiomaa MacAiriäni, ihan paras kone. Simppeli, nopea, kevyt, turvallinen. Ei koskaan mitään ongelmia. Välillä surffaan kännyllä, vanhalla aiFöönillä. Mies patistaa vaihtamaan uudempaan, mutta en halua koska tämä nykyinen ei ole rikki ja uusi, päivitetty 10-vuotisjuhlaversio tulee jo ensi syksynä.

Surffailu on kivaa. On kiva lukea blogeja ja lehtiä ja katsastella kavereiden kuulumisia Feisbuukissa. Ensin häpesin sitä mutta en enää. Surffailu ei ole yhtään sen huonompaa vapaa-ajan viettoa kuin lukeminen tai töllön katselukaan. Ei se niitä pieniä harmaita mihinkään rapista ennen aikojaan.

Juuri nyt ruudullani on avoinna seuraavaa:

unelma-asunto Huomenna voitan 186 miljoonaa kruunua ja ostan tämän unelman harrastuksekseni. Palkkaan professorini omaksi henkilökohtaiseksi orjakseni kunnostamaan tämän pikku-bostadin minulle ja miljoonilleni kelpaavaksi (sauna puuttuu!).

farkkujen paikkausopas Koska olen luvannut paikata mieheni suosikkilököfarkut jo ainakin 1,5 vuoden ajan enkä ole vieläkään päässyt maaliin. Viimeksi käytin tekosyynä sitä, että halpis-Ikean-ompelukoneeni ei pysty näin grooviin materiaaliin.

tukka lähtee Joko minulta tai mieheltä, vuoron perään kai. Apua tarvitaan ja etsin siihen Priorin Extraa. Myydäänköhän sitä vain Suomessa? Kauhian kalliita nämäkin kyllä ovat. Ehkäpä Tallinnassa olisi tarjouksessa? Vai uskaltaako sieltä ostaa, ehkä ne ovat jotain steroidiversioita?

pastaa! Pastaa on pakko saada ja tämä resepti on menee kokeiluun tänä iltana. Pasta, kookosmaito, chili ja bataatti, match made in heaven.

kenkiä ei voi vastustaa Minna Parikan nätit, käyttämättömät, minikäyttöiset pumpsit. Mitätön hinta, melkein pakko saada ja hintaa vain 40 euroa.

Ja sitten tietenkin se pakollinen, eli meili ja Feija. What’s not to like? Tummen up 🙂

Screen Shot 2017-01-03 at 23.49.12.png

 

 

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään