Loppuelämän projekti alkakoon

Tänään sen päätin käytyäni diabeteshoitajan vastaanotolla, että minä en halua itselleni vaikeahoitoista diabetesta. Tällä hetkellä tilanteeni on vielä ihan hyvä itseasiassa. Sokerit juuri ja juuri viitearvon yli. Kolesterolit tavoitearvoissa. Minulla ei ole myöskään rasvamaksaa. Pystyn vielä hyvin vaikuttamaan omaan tulevaisuuteeni ja korjata sokeriarvot viitearvojen mukaisiksi.

Minulla on nyt ruokavalio käytössäni, 1400 kcal. Siitä on hyvä katsoa mallia, että miten minun kannattaa syödä. Alan vähitellen noudattaa tätä. Katsotaan, miten se toimii minulla. Uskon jaksavani tuolla määrällä ruokaa useimpina päivinä. Joskus se voi tosin olla liian vähän.

Liikunta on toinen tärkeä asia. Tykkään liikunnasta, joten haluan ehdottomasti kävellä, tehdä lihaskuntoa ja harjoittaa liikkuvuutta. Realistista on, että vapaapäivinä pystyy nämä tekemään. Ennen lounasta kävelylenkki, ennen päivällistä lihaskuntojumppaa ja ennen iltapalaa joogaa. Työpäivinä ei oikeastaan kaipaa lisäliikuntaa, kun on koko päivän kuitenkin aktiivinen.

Katsotaan, mitä näillä saa aikaan. Seuraa blogia niin näet, miten minulle käy!

Nähdään!

-Sanna-

 

Kuva on Pixabaysta!

hyvinvointi ajattelin-tanaan mieli oma-elama
Kommentit (6)
  1. Tsemppiä! Alku on hankalin. Itse onnistuin pudottamaan parisen vuotta sitten n. 10 kg eivätkä kilot ole tulleet takaisin. Kroppa ei enää jaksakaan sellaisia määriä ruokaa mitä ennen söin, nyt pärjää vähemmälläkin. Hyvä olo on kyllä vaivan väärti. En yhtään kaipaa sitä entistä minääni, kumartuminenkin oli vaikeaa kun maha tuli eteen. Toivottavasti onnistut tavoitteessasi!

  2. Tsemppiä! Ja varmasti onnistut tavoitteissasi! 😊

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *