Puolessa välissä jo

 

Nimittäin työputki on edennyt jo niin, että olen päässyt yli puolenvälin. Tämä on kivaa. Vielä muutama päivä ja sitten on vapaata. Edes se yksi päivä. Se onkin sitten erityinen päivä minulle. Jotkut tietävät, mikä päivä se on. Ja paljastan sen sitten kyllä perjantaina. Aivan varmasti.

Tänään alkoi uusi kolmen viikon työvuorolista. Kun nämä kolme viikkoa ovat ohi niin minullakin on sitten kaksi viikkoa vielä lomaa. Ihanaa! Odotan jo tätä, vaikka minulla ei mitään kovinkaan ihmeellistä tekemistä ole. Lepoa ja liikuntaa kuitenkin on suunnitelmissa. Se sopii minulle. Treffeillekin ehtii kaksi kertaa. Ihanaa yhteistä aikaa miesystävän kanssa.

Olen nyt kuunnellut Vaurastu kuin nainen kirjaa ja voin kertoa, että aika lailla asuntosijoittamispainotteisia ovat näiden vauraiden naisten vinkit. Kovinkaan moni ihan tavallinen nainen ei kuitenkaan harrasta asuntosijoittamista. Itselläni ei ole yhtään edes kiinnostusta moiseen. Mutta yksi asia sieltä kaikkien naisten tarinoista nousee esiin. Nimittäin se, että elä aina varojesi mukaan. Näiden naisten vaurastuminen on alkanut, kun he ovat lopettaneet velaksi elämisen ja siis kaikki heistä eivät koskaan ole velaksi eläneetkään.

Minulla jotenkin kuunnellessani on kuitenkin käynyt mielessä, että en nyt tiedä, onko niin hienoa se että omistaa asuntoja ja osakkeita. Ei se kyllä tee kenestäkään yhtään parempaa ihmistä. Ja mitäänhän täältä ei mukaansa saa, kun kuolee. Toivottavasti nauttivat rahoistaan ennen kuin näin käy.

Toisaalta olen vähän kateellinen heille, mutta en nyt oikein tiedä, että kannattaako se. Ja aina voi haaveilla omasta paremmasta taloustilanteesta. Ehkä minullekin vielä koittaa parempi aika. Ehkäpä, jos en elä enää yhtään velaksi.

Nähdään!

-Sanna-

 

 

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Syksyn läheisyys havaittavissa

Tänään sen tunsin illalla kotiin palatessani. Nimittäin sen, että nyt on kyllä jo kylmä ja ihan syksyinen sää. Huomenna pukeudun kyllä jo lämpimämmin. Tämä kylmyys tuntuu taas pitkästä aikaa todella kylmältä. Varsinkin, jos tuuli vielä puhaltaa.

Söin iltapalan ja lämmin tee tuntui hyvältä, samoin lämmin suihku. Ikkunaa en avannut. Ei käynyt edes mielessä moinen asia, vaikka joka ilta kesällä muuten näin toiminut.

Työputkesta on nyt 1/3 tehtynä. Vielä on 2/3 jäljellä. Kyllä se tästä etenee ja kohta jo melkein on ohikin.

Kirjoitan nyt vain lyhyesti ja menen sänkyyn lämpimän peiton alle. Tänään pääsi tuntia aiemmin kotiin kuin eilen ja aamulla saa nukkua yhtä pitkään kuin tänään. Aamulla teen taas jotain rentouttavaa ennen töihin lähtöä. Ehdin juoda kaksi kupillista kahviakin. Diabeetikon, kun pitää ehtiä syödä viisi kertaa päivässä niin syön ensin puuroa ja myöhemmin leivän.

Tänään ehti vähän tulla nälkä töissä ,ihan pieni vain. Ja se lähti tonnikalasalaatilla ja kahdella ruisleivälle kera vihreän teen.

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään