Yleiset rehelliset kuulumiset

C6B25DC1-7E12-4261-B14D-E822938A84B9.jpeg

C2F440C6-3920-49F8-BEA3-023B61A6A022.jpeg

Heissulivei!

Viime aikoina olen aika paljon reissu/Amerikka-juttuja suoltanut tänne blogiin, mutta nyt on taas aika jättää ne hieman vähemmälle ja päivitellä Suomi-kuulumisia jälleen.

Valitettavasti kuvasaldo ei tällä kertaa ole maatamullistava, sillä omaksikin harmikseni olen kuvannut Suomeen palattuani olemattoman vähän. Jos minulta kysyttäisiin, voisin olla kuvaamassa vaikka koko ajan, mutta ulkona vallitseva marras-joulukuinen pimeys ja synkkyys on vetänyt mieleni matalaksi vähän kaikkien asioiden suhteen. Lauantaina palatessani ystäväni luota Turusta olin suorastaan raivoissani kun maa oli täynnä loskaa, vettä satoi kaatamalla päälle, TKL:n bussi oli aivan tupaten täynnä, joten missäs sitten matkalaukun kanssa seisot, kun käytävällä olet vain tiellä ja siinä vaiheessa, kun kyytiin nousee kolmannetkin lastenrattaat, et mahdu enää mihinkään. Kyllä, arvostan tätä maata, mutta nuo eivät kuulu Suomessa elon kultahetkiin. Olin niin valmis klikkaamaan itseni Momondoon ja varaamaan seuraavan mahdollisen lennon takaisin Amerikkaan. 😀 No, tästä on toivottavasti suunta vain ylöspäin ja ennen kaikkea VALOA KOHTI. Ai että, odotan niitä päiviä kun aurinko taas nousee.
EDIT: Kirjoitin tätä tekstiä kahtena eri päivänä ja kuulkaa, tänään se aurinko nousi, vieläpä oikein kunnolla! Tulin niin onnelliseksi, että melkein itkin.

CCD6B6C3-CC8F-4F08-B480-F72466F5AE88.jpeg

A0908DD8-C5D6-4EDA-AC8B-322329FB5ADA.jpeg

FA738381-2B26-4B98-83F0-FE779FF1C332.jpeg
Tänä pimeänä aikana ehdoton pelastukseni ovat olleet kynttilät! Poltan kynttilöitä lähes joka ilta ja aamu. Niillä on ihanan rauhoittava voima ja ne tuovat arkeen tietynlaista luksusta. Miten olen joskus voinut elää ilman kynttilöitä? Myös takeaway-kahvia on tullut haettua taas lähes joka päivä ennen töitä. Minusta on tullut kunnon yöeläjä. Poikaystäväni nimittäin pääsee nykyään Suomen aikaa kello 22 töistä, jonka jälkeen hän on aina soittanut minulle ja puhelumme ovat monesti venähtäneet kahteen asti aamuyöllä. Unirytmin kannalta ei niin hyvä, vaikka hauskaa onkin ollut.

Mikä muuten on teidän joulufiiliksen laita? Itselläni se on hieman hakoteillä ja on kovin vaikeaa tajuta, että tänä viikonloppuna kuusi jo kannetaan taloon! Lauantaina olemme ystäväni kanssa menossa Tampereen joulutorille pyörimään, joten eiköhän se joulutunnelma sieltä pikkuhiljaa kehkeydy. Kaipaan kovasti niitä lapsenomaisia fiiliksiä, kun synttäreiden ja joulun lähestymisen tunsi mahanpohjassa jo kuukausi ennen h-hetkeä. Nyt aikuisena tunnelmiin pääsee monesti vasta itse merkkipäivänä. Olen täällä myös sormet ja varpaat ristissä sen puolesta, että maahan saataisin kunnon lumikerros ennen joulua tai ainakin, että tuo pikkupakkanen loistaisi vielä viikonkin päästä olemassaolollaan.

Yhteenvetona: kaamosmasennus meneillään, kynttilät on best, unirytmi on päälaellaan ja joulufiilis latautuu edelleen. Muistakaamme kuitenkin, että nämä ovat sellaisia pikkujuttuja, joista ihminen keksii valittaa silloin, kun kaikki perusasiat ovat hyvin. Välillä elämä antaa muistutuksia siitä, miten paljon huonommin asiat voisivat olla ja silloin nämä tällaiset tuntuvat todella pieniltä ja jopa hassuilta. Toisin sanoen, älkää ottako minua turhan vakavasti! 🙂

Toivon, että lauantain joulutoriseikkailulta saan teille kunnon kuvapläjäyksen aikaan. Siihen asti, heippa ja ihanaa alkavaa viikonloppua!

6D91658B-B26A-4CA2-A0BD-DAF30F071B8A.jpeg

6346E8CD-76C2-4BEC-B6C2-4DA9D932672E.jpeg

Suhteet Oma elämä

Unelma Itsestä – Positiiviset asiat itsessäni x 10

039A9892-88BA-4348-9476-5368AEE118AC.jpeg

*Kaupallinen yhteistyö: Unelma Itsestä https://www.unelmaitsesta.fi/

Perinteiseen suomalaiseen tyyliin, olen aina ollut huono kehumaan itseäni. On paljon helpompi löytää itsestään huonoja puolia kuin hyviä puolia. Tilanteet, kuten työhaastattelut, tuntuvat piinaavilta lähinnä siksi, että niissä erityisesti pitää kertoa, miksi itse olisi sopiva kyseiseen tehtävään. Vaikka tietäisinkin vastauksen, kainostelen sanoa sitä ääneen, sillä en halua kuulostaa liian omahyväiseltä tai vahingossakaan liiotella. En halua tehdä itseäni naurunalaiseksi sanomalla olevani esimerkiksi hyvä piirtämään, jos joku toinen ei kokisikaan minun olevan hyvä piirtämään tai jos myöhemmin mokaisin jossain piirtämiseen liittyvässä tehtävässä.

Kuten teistä suurin osa jo tietääkin, olen mukana syksyn 2018 Unelma Itsestä -valmennuksessa. Yksi meille annetuista tehtävistä oli kirjata Unelma Itsestä -työkirjaamme kymmenen asiaa, joista itsessämme pidämme. Sen sijaan, että olisin listannut nämä asiat vain työkirjaan, päätin ylittää itseni listaamalla nuo asiat myös tänne blogiin!

Tässä ne tulevat, 10 asiaa, joista itsessäni pidän:

1. Taiteellisuus. Olen aina tykännyt kirjoittaa, valokuvata, toisinaan myös piirtää ja muuten ilmaista itseäni taiteellisesti. Tällä hetkellä valokuvaus on ehdoton suosikkini ja viimeisen vuoden aikana koenkin kehittyneeni siinä huimasti!

2. Koen omaavani perus hyvät käytöstavat ja minulle on tärkeää pitää niistä kiinni.

3. Pidän itseäni tunnollisena ihmisenä. Jos teen pienenkin mokan tai tiedostan, etten ole hoitanut jotain asiaa kunnolla, tunnen siitä syyllisyyttä ja stressaan niin kauan, kunnes asia on kunnossa.

4. Vaikka välillä joku asia ulkonäössäni hetkellisesti saattaa ärsyttää, en muuttaisi itsessäni mitään. Varsinkin nuorempana sitä aina haaveili näyttävänsä joltain muulta, mutta nykyään en haluaisi näyttää keneltäkään muulta kuin itseltäni.

5. Jos oikeasti haluan jotain, olen valmis tekemään töitä ja tarvittaessa myös uhrauksia saavuttaakseni tavoitteeni.

D29DBA70-A356-4FAF-8DE8-6B9ABCD7F3A7.jpeg

6. Viihdyn pitkillä matkoilla bussissa, junassa, autossa, lentokoneessa jne. 😀 Tämä voi olla hassu kohta listata, mutta tykkään siitä, etteivät pitkät matkat tunnu minusta kidutukselta, päinvastoin, usein jopa odotan niitä!

7. Nythän en ole voinut urheilla kolmeen vuoteen, mutta silloin kun vielä voin (ja toivottavasti voin taas vielä jonain päivänä), tykkäsin tästä urheilullisesta piirteestäni kovasti.

8. Osaan mielestäni ottaa muut hyvin huomioon. Ainakin yritän parhaani!

9. Tämä liittyy ehkä myös tunnollisuuteen, mutta olen todella sellainen ihminen, että jos olen sopinut vaikka, että nään kaveria, minulla on todella suuri kynnys perua näkeminen, vaikka olisin pää kainalossa. En muista koskaan valehdelleeni tai liiotelleeni peruakseni näkemisen, vaan aina jos olen perunut, joku on ollut oikeasti huonosti.

10. Koen, että minulla on suht’ hyvä mielikuvitus. Varsinkin pienenä joka ilta ennen nukkumaanmenoa kuvittelin aina, miltä elämäni ”aikuisena” tulisi näyttämään, millaisia ihmisiä siihen kuuluisi ja mitä tapahtuisi. Nämä ajatukseni olivat todella yksityiskohtaisia. Mietin mitä kukakin sanoi ja teki. Välillä teen tätä nykyäänkin.

Huh, ei ollut helppo nakki keksiä näitä, mutta kyllä niitä sitten lopulta löytyi! Nyt haastankin sinut listaamaan kymmenen asiaa, joista itsessäsi pidät. Niitä ei välttämättä tarvitse edes kirjoittaa ylös. Riittää, että sanot ne itsellesi joko ääneen tai äänettömästi.

Kuulkaa! Nyt olisi aivan täydellinen ajankohta ilmoittaa itsesi tai läheisesi seuraavaan Unelma Itsestä -valmennukseen, joka alkaa 7.1.2019! Lämpimästi suosittelen aloittamaan uuden vuoden tämän positiivista elämänasenetta huokuvan verkkovalmennuksen siivittämänä. Valmennus kestää 4 kk eli kysessä ei suinkaan ole pikainen kuntokuuri tai dieetti, vaan opit parantamaan tapojasi pysyvämmin ja pitkäjänteisemmin, tekemään kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista elämäntavan. Kuten tästäkin postauksesta varmasti huomaatte, valmennus pureutuu ihanasti myös henkiseen puoleen, ei vain fyysiseen.

Tuon edellämainitun valmennuksen lisäksi tarjolla on lukuisia muita eri valmennuksia ja retriittejä sekä Suomessa että Balilla!! Mikä olisikaan ihanampaa kuin Suomen pimeimpänä aikana lähteä Balille retriitille, heheh!
Tutustu lisää täällä: https://www.unelmaitsesta.fi/

Koodilla ”unelmasilja” saat -15% kaikista Unelma Itsestä -valmennuksista ja tuotteista!

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään