Audinainen

 

Audi_Daughter17.jpg

 

Kannattaako firman ottaa kantaa ajankohtaisiin yhteiskunnallisiin asioihin? 

Oma mielipiteeni: kyllä vaan. Mutta kannattaa miettiä hyvin tarkasti sen tekeminen. Näin teki automerkki Audi, joka julkaisi juuri Super Bowl
-mainoksen. Mainos käsittelee miesten ja naisten välistä palkka-eroa. 

 

https://youtube.com/watch?v=G6u10YPk_34

 

“I think anytime you touch on a topic that is part of our cultural conversation,” Angelo says, “you’re going to get many opinions associated with that. … We’re a brand that believes in progressive actions. Those progressive actions cause conversations and that’s good because it puts our brand at the center of that.”

Loren Angelo, vice president of marketing for Audi of America.

 

—-

 Läheltä liippaavaa aihetta olen pohtinut jo vuonna 2015:

Voiko työelämässä elää omien periaatteidensa mukaisesti?

 

—-

 

Feminist commercian from Audi. 

 

 

 

Kommentit (15)
  1. suviofhelsinki
    7.2.2017, 17:02

    Toivon todella, että näin on. Niin usein firmat kuitenkin joko ajattelevat tämänkaltaisten tekojen jälkeen, että hehän ovat laittaneet kortensa jo kekoon ja onnittelevat itseään asioista, ennen kuin mitään on saavutettu. Pahoittelut kyynisyydestä, toivoisin vain, että firmat oikeasti maksaisivat tasa-arvoista palkkaa ensin ja sitten vasta yrittäisivät rahastaa asiakkaita sillä.

    1. Joo, tietenkään se ei saa mennä niin! Emmäkään oo niin sinisilmäinen, että kuvittelisin että yksi tällainen mainos muuttaa kaiken ko. firmassa, mutta onhan se jo hyvä askel.

      Mainosalallahan homma menee niin, että yleensä johtoportaalle asti tietty esitellään se mainoksen konsepti, kuten tässäkin on varmasti tehty ja sitten päätetään millaisella idealla edetään. On varmaan ollut siellä miesvaltaisessa johdossa paljon mielipiteitä tästä, voisin kuvitella. Mut musta esim just tää Trumpin aikakauden alku on näyttänyt sen, et uusi hyvä trendi on sellainen, että firmojen täytyy ottaa kantaa aisoihin, ei vaan mainostaa niiden tuotetta. Siksi toivon että tääkin mainos ei jää vaan sanahelinäksi, vaan saa ehkä jopa muutosta aikaan 🙂

      1. suviofhelsinki
        7.2.2017, 17:22

        Ehdottomasti, mutta minusta parempia esimerkkejä ovat Lyft, joka lahjoitti miljoonan ACLU:lle, ja Starbucks, joka on sitoutunut palkkaamaan 10 000 maahanmuuttajaa. Toivottavasti Audi oikeasti tekee asian eteen jotain, mutta itse olisin toivonut, että mainos olisi julkaistu vasta, kun on jo konkreettisia saavutuksia asian saralla.

  2. suviofhelsinki
    6.2.2017, 22:36

    Jätän tän tähän

    https://twitter.com/JuddLegum/status/828422741074255873

    Täysin tekopyhä mainos firmalta, jonka johtajista alle 9% on naisia ja johtokunta koostuu 100% valkoisista miehistä. Actions, not words.

    1. Haluaisin kuitenkin uskoa et tää on silti hyvä juttu. Pienet purot jne 🙂

      Ehkä tän jälkeen on helpompi esim. kyseisessä firmassakin puhua niistä palkoista ja perustella sitä, miksi samasta työstä pitäisi maksaa sama palkka sukupuoleen katsomatta, kun sitä on oikein mainostettukin. 

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *