Tammikuu, alkukuu

 

IMG_4156.JPG

 

2018

 

En ole kirjoittanut mitään pitkään aikaan. Tai siis olenpas, mutta lyhyitä tajunnanvirtatekstejä vain.

Päätä särkee taas koko ajan, vaikka yritän syödä tosi terveellisesti joulukuisen viiniputken jälkeen.

Kasviskeittoa lounaaksi, munakasta illalliseksi, sitten vähän pähkinöitä. Ja pussillinen salmiakkia ja kuusi palaa leipää. Jaahas. Haaveilen kulman takana olevan burgeripaikan bataattiranskalaisista ja euro viisikymmentä maksavasta mukillisesta punaviiniä, mutta vastaan kysymykseen iltasuunnitelmista visusti etten juo viiniä tässä kuussa.

On vasta viides päivä.

Juon varmasti viiniä jo kymmenes.

Kun en koskaan jaksa mitään ihan sataprosenttisesti.

 

IMG_4811.JPG

 

Iso asuntomme on tyhjä. Istun yksin pöydän ääressä ja mietin miksi kaipaan yksinoloa silloin kun kotona on liikaa ihmisiä ja muita silloin kuin olen yksin. Meillä on viisitoista ovea ja sokkeloista enkä saa nukuttua kun olen yksin kotona. Tai niin ajattelen illalla, sitten herään aamulla ja tajuan viesteistä olleeni online viimeksi 11 tuntia sitten. Unenlahjat, ne on sentään tallella.

Sataa vettä. Tällä säällä Lissabon haisee aina vähän homeelta ja ummehtuneelta. Avaan kaikki ovet, tuuletan. Ja sitten kun sataa kaatamalla ihan koko päivän, olen vaan sisällä hoitamassa rästihommia ja käyn hupputakki päässä juoksemassa kioskista ison kahvin ja kun sadevesi yrittää laimentaa sen, juoksen vaan takaisin sisälle.

Kiroilen englanniksi, vaikka olen suomalainen Portugalissa

ja yksin kotona.

Fuck it.

Tajuan ehkä tulleeni aikuiseksi vihdoin, koska haaveilen yksivärisistä pussilakanoista. Vaalean harmaista. Tai ehkä se jäi vaan päähän vieraillessani Suomessa kaikkien sisustuslehdiltä näyttävissä kodeissa.

Haluan mennä elokuviin, kävellä vaan päämäärättömästi katuja, lukea kirjoja.

Pitäiis aloittaa uudella työhuoneella ihan pian. Vuokrasin sen innosta puhkuen joulukuun puolella uuden vuoden aloitukseksi.

Vähän ironista että nyt sitten yhtäkkiä ei ole paljonkaan duuneja joita siellä tekisin.

No sitten verkostoidun ja käyn lounailla.

Onneksi sen vieressä on kiva kahvipaikka.

 

Kyllä tää tästä. Alussahan tässä vasta ollaan.

 

—-

 

 

 

 

Suhteet Oma elämä

Vannomatta paras, sanoi hipsteri kun avokadotoastia haukkasi

 

kaffila.jpg

Voin myöntää sen ihan rehellisesti: minulla on pienoinen asenneongelma sen suhteen millaisia uusia paikkoja Lissaboniin on tullut viimeisen vuoden aikana.

Olen kirjoittanut ennenkin siitä, miten tykkään Lissabonin rähjäisyydestä ja sellaisista Hole in the wall -paikoista, jotka eivät ole kauhean konseptoituja ja cooleja ja joissa tarjoillaan lähinnä tomaatti-juusto-toasteja ja halpaa punaviiniä. Enkä esimerkiksi hipsterikahviloista tai websummiteista.

Uusille bowl-paikoille minä usein nyrpistelen nenääni ja sanon: en varmana mene sinne. Paitsi sitten joskus menenkin, koska ne ovat yleensä aika kauniita paikkoja kuitenkin ja tilaan avokadotoastin ihan hipsteribloggaajana. Otan ehkä vielä vihersmoothienkin ja ajattelen:

Ihan kun ei ois ees Lissabonissa!

kaffila2.jpg

Yksi tällainen paikka on uusi Fauna & Flora, Santosin kaupunginosassa. Sitä vastapäätä on myös kiva vintagekauppa.

 

—-

 

Jos kaipaat lisää Lissabon-vinkkejä, tsekkaa myös oppaani kaupunkiin.

 

—-

 

New café in Lisbon called Fauna & Flora.

 

 

 

Koti Ruoka ja juoma Matkat