Valaistusinspistä talvi-iltoihin

 

43360114_070_b.jpg

 

Kun kellot siirtyivät talviaikaan, olin ekana iltana jo seitsemältä valmis nukkumaan. Nyt hommaan alkaa vähän jo tottua, kunhan muistaa että jos haluaa nähdä vaaleanpunaisen auringonlaskun, on suunnattava jo aikaisin illalla näköalapaikalle väijymään.

Pimeän ajan valaisinratkaisut ovat olleet myös mietinnässä. Pitäisi olla paljon valoa ja sitten vähän tunnelmavaloja myös. Jouluvalotkin tekisi mieli ostaa ja ripustaa, vaikka keli onkin vielä aika Suomen syyskuinen enkä tänä vuonna aio viettää joulua Lissabonissa.

Urban Outfittersin valaisinvalikoimaa selatessa löytyi monta kivaa ideaa, mm. Juliankin blogista tuttu suolalamppu.

Onkohan se seuraava trendivalaisin?

 

43951722_028_b.jpg

44445039_040_b.jpg

42639575_068_b.jpg

33157025_010_b.jpg

40293276_070_b.jpg

43437201_030_b.jpg

43327790_007_b.jpg

43360593_070_b.jpg

43798743_010_b.jpg

 

—-

 

Loving these lamps from Urban Outfitters.

 

 

 

Koti Sisustus

Kivaa ja tavallista

 

IMG_3411.JPG

 

Tää performanssi näyttää ihan samalta kuin se epätoivoinen päivä kun yritettiin sisustaa meidän olohuonetta, kuiskaan ystävälleni oudon hippigallerian takanurkassa. Hän purskauttaa sangriat nenästään ja takanamme istuva koira katsoo meitä pää kallellaan.

Olemme eksyneet outoon kaupunginosaan ja juhliin erään uuden tuttavan johdattelemina. Sitä ennen kiertelemme kivaa kirpparia, ostan mustan silkkihameen, joka on kuin omien mittojeni mukaan tehty. Ystäväni löytää mustavalkean mekon, joka solahtaa hänen päälleen kun olisi siinä ollut aina. Oho, aika hyvä, vaikka ei pitänytkään ostaa mitään.

Taittelen hameen laukun pohjalle, tilaan katkarapucurrya ja uppoudun keskusteluun siitä, onko oikein kirjoittaa Tinder-profiiliin ettei halua tavata itseään lyhyempiä miehiä. On ja ei, on lopputulema. Omasta mielestäni kyllä on.

 

IMG_3509.JPG

 

Mulla on ikävä mun sänkyä, kuiskaan ystävälleni parin tunnin päästä. Kello on vasta kymmenen lauantai-iltana, mutta unelmoin paksusta peitosta ja kolmituntisesta hömpääsarjojen parissa. Aiemmin samalla viikolla portugalilainen kämppiksemme sanoo, että hänen mielestään omassa huoneessa Netflixin tuiijottaminen on hukkaan heitettyä aikaa jää näkemättä niin paljon kaunista maailmassa. Just joo. Sinä iltana laitan kuulokkeet korviin, valot pois ja katson Netflixiä kolme tuntia, vaikka instagramini mukaan olenkin jossain ihan muualla
näkemässä kaunista maailmaa.
Aina joskus niinkin.

Sunnuntaina matkaan kauas metrolla, kohteena sellaiset markkinat joista saa kymmenellä eurolla kaksi mangoa, ison ananaksen, pussillisen porkkanoita, ison nipun tuoretta tilliä, kaksi parikaa, pussillisen sipuleita ja toisen chilejä, kaksi munakoisoa, kahdeksan tomaattia, kolme pientä mantelikakkua, ison pätkän inkivääriä ja kaksi limeä.

On aika tavallista ja aika kivaa.

 

—-

 

Suhteet Oma elämä