Terveyssnäcksien aatelia

IMG_9398.JPG

Tässä tulee naposteluvinkki, josta varmasti joku on ihan tätä mieltä:

voi helvetti, mä ainakin syön sipsejä enkä mitään siemeniä.

Ymmärrän. Mutta koska en itse ainakaan halua syödä sipsejä joka ilta, napostelen usein näitä:

Paahdetut suolatut kurpitsansiemenet:

– Kurpitsansiemeniä (Näitä näkee kahta laatua, tummempia ja vaaleita. Osta niitä tummia, ne maistuu paremmalta)

– Suolaa

– Kuuma paistinpannu

Heitä siemenet pannulle, kuumenna se kutoselle. Sekoittele koko ajan lastalla. Kun siemenet alkavat popcornimaisesti poksua, olet tehnyt jotain oikein. Sekoittele edelleen ja varo, etteivät ne pala. Heitä lopuksi suolaa joukkoon ja sekoittele vielä vähän. Jäähdytä.

Ja syö. En tiedä kärsinkö jostain ravintoaineen puutteesta, mutta himoitsen näitä siemeniä jatkuvasti.

Kurpitsansiemenet kun ovat aikamoista terveysruokaa: ne sisältävät proteiinia, magnesiumia, rautaa, mangaania, sinkkiä ja K-vitamiinia sekä hyviä rasvahappoja.

—–

I´m addicted to roasted salted pumpkin seeds. So good (and good for you, also).

 

Kommentit (2)
  1. Suosittelen! Paahdettuna on ihan täysin eri maku kuin raakoina 🙂

  2. Pitää testata! Oon syönyt näitä vaan suoraa pussista ja ne on vähän mauttomia niin.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *