Lissabon

malpe Los días en Sevilla

Lähdettiin perjantaina puolen päivän aikaan ajeleen autolla kohti Lissabonia. Vuokrattiin auto muutama viikko etukäteen ja sen hinnaksi tuli vain 50 euroa kolmelta päivältä. Matka kesti noin 5 tuntia ja viimeinen moottoritiepätkä mentiin maksullisella tiellä, jotta päästiin nopeammin kohteeseen. Roadtripit ovat parasta ikinä. Voi pysähtyä minne ikinä haluaa, kuunnella hyvää musiikkia ja parasta kun kaikki laulaa. Autossa on aina sellainen omanlainen tunnelma, josta mää tykkään!

...

Lentopelkoa ja kotimaanmatkailua

Hanna Ä Mad Monstera

En ole aina pelännyt lentämistä. Muistan tosi elävästi, kun olin ekaa kertaa lentokoneessa 16-vuotiaana. Suorastaan rakastin sitä! Kirjoitin siitä monta sivua päiväkirjaani, että kuin siistiltä meri ja taivas näyttää yläilmoista katseltuna. Sen jälkeen oon lentänyt ja matkustellut suhteellisen paljon, kunnes tuli stoppi. En itsekkään oikein tiedä, mistä se johtuu. En yhdistä sitä suoraan paniikkihäiriöön, koska se mulla oli jo tuolloin, kun reissukuume oli kovimmillaan. Meni vuosia, että en...

Syyslomalainen

instavilmu Be you

Pähkinänkuoressa postaus ei saanut nähtävästi jatkoa. Palaan vielä siihen kyllä, mutta ensin haluan kirjoittaa syyslomasta ja tästä hetkestä enemmän kuin yleisestä olemisesta ja arjesta. Syysloma tuli juuri oikeaan hetkeen koska olin todella väsynyt. En väsynyt kouluun vaan kävin ylikierroksilla. Vaikka en tehnyt mitään olin koko ajan suunnittelemassa tai miettimässä mitä pitäisi tehdä seuraavaksi. Väsyin koska en saanut kunnolla nukuttua ja tietynlainen rauhattomuus häiritsi arkea.  ...

Maanantai 8. lokakuuta - Perjantai 12. lokakuuta

Maanantai 8. lokakuuta

Tänään meillä oli koulusta vapaapäivä, koska tänään oli jokin ”juhlapäivä” (joku terveyden ja urheilun päivä). Tänään vietin koko päivän asuntolalla pesten pyykkiä, tehden kotiläksyjä ja katsellen erilaisia televisio-ohjelmia tietokoneella. Skypettelin tänään taas Suomeen kuten kaikkina muinakin päivinä, ja kerroin, että olin varannut lennot Suomeen helmikuulle, kun tämä lukukausi loppuu. Suomessa viettäisin noin kuukauden ja tulisin sitten...

Sunnuntai 7. lokakuuta

Ressi93 Japanin seikkailuja

Tänään minulla oli herätys 9.00, koska lähtö meillä olisi LaLaport Tokyo-Bayhin klo 10.00. Tällä kertaa menimme eri junalla Tokyo-Bayhin, kuin mitä olemme käyttäneet kouluun mennessämme tai Tokioon mennessä. Keisei-line asema sijaitsi hieman Inagen asemaa kauempana ja tänne kuljettiin Inagen aseman ohi. Tokyo-Bayhin mentäessä meidän piti kerran vaihtaa junaa, jotta pääsisimme perille asti. Funabashikeibajon asema oli Keiseillä lähin asema LaLaport-ostoskeskusta. Tästä asemalta olisi ollut...

Lauantai 6. lokakuuta

Ressi93 Japanin seikkailuja

Perjantaina olin jo suunnitellut meneväni käymään tänään Shinjukussa, ja koska aamu oli täällä hienon näköinen ja lämmin, lähdin suuntaamaan kohti Tokiota n. kello 11 aamulla. Junia Tokioon mentäessä minulla oli kaksi vaihtoehtoa, ottaa nopeampi Sobu Main line tai paikallinen juna. Kummallakin junalla pääsee Tokioon, mutta paikallinen juna on hitaampi, koska se pysähtyy kaikilla matkan varrella olevilla asemilla. Tämän takia päätinkin ottaa nopeamman junan. Kumpaakin junaa käyttäessä...

Perjantai 5. lokakuuta

Ressi93 Japanin seikkailuja

Perjantaina minulla alkoi koulu klo 10.30, jolloin minulla oli jälleen yksi japanin kurssi, 101b-teoriakurssi. Tämän kurssin tunteja minulla oli tällä viikolla ollut jo maanantaina ja keskiviikkona, jolloin meillä kumpanakin päivänä oli eri opettaja. Tänään meillä oli jälleen eri opettaja (tällä kurssilla on siis kolme eri opettajaa). Tämän päivän tuntien aiheenamme oli käydä läpi, miten japanissa kirjoitetaan ja lausutaan pitkät vokaalit ja kaksoiskonsonantin. Tämän jälkeen kävimme läpi...

Lähtölaskenta alkaa!

nhkomula Maailman kolkista

Voitteko kuvitella, että viimeinkin mun kesäloma alkaa?! Siis kyllähän me jo pyörähdettiin viikon verran Espanjassa, mutta se oli sellainen pakkoloma kun työt alkoi kaatua päälle eikä kesälomasta ollut vielä tietoakaan! Nyt alkaa oikea loma!

Perjantaina hyppäämme siis lentokoneeseen. Tällä kertaa mennään Ethiopian Airlinesilla - aika jännää! Ja suuntana Kapkaupunki,...

Tien päällä

lauraevelii Aurinkoa kiitos!

Nyt kun olemme päässeet turvallisesti perille tänne Costa Blancan lämpöön ja kotiutuneet ehtineet jonkin aikaa kotiutua, on hyvä hetki taas päivittää kuulumisia. Matkamme tänne alkoi siis sunnuntaina 30.9 kun suuntasimme aamulla Volvon keulan Eckerölinen lautalle kohti Tallinnaa. Lauttamatka osoittautuikin matkamme raskaimmaksi etapiksi, sillä merenkäynti Suomenlahdella oli niin kova, että mieheni Villen täytyi käydä useampaan otteeseen tutkimassa miesten wc:n vessanpönttöä lähietäisyydeltä...