The Simple Things / Parsa- ja ruusukaalipannu

pannu-2.jpg

Töitten jälkeen harvoin jaksaa valmistaa mitään todella aikaa vievää ruokaa. Yleensä se johtuu siitä, että on jo kamala nälkä. Se taas johtuu siitä, ettei syö päivällä tarpeeksi hyvin (kyllä, tiedostan tämän oikein hyvin). Kun seuraavan kerran kaipaat jotain todella helppoa, nopeaa, ravitsevaa ja ennen kaikkea maukasta, kannattaa muistaa yhtenä iltana ihan vahingossa loihtimani parsa- ja ruusukaalipannu. Vähän niin kuin pyttipannu (ainakin yhtä epäkaunis), mutta ilman lihaa tai perunaa. Olen hurahtanut niin pahasti paistettuun ruusukaaliin, että voisin valehtelematta syödä sitä joka ikinen päivä. Tässä voi käydä niin kuin avokadon kanssa, saattavat alkaa ruusukaalit parin kuukauden jälkeen tökkiä. Parsakaalista on myös nykyisin yksi ehdottomista lemppareistani. Muistan lukeneeni, että ruusukaalit ja parsakaalit kuuluvat maailman terveellisiimpiin kasviksiin. En ole kyllä huomannut mitään maagista voimautumista tai superterveyttä vaikka niitä paljon syönkin.

pannu.jpg

Mitä tarvitset:

  • rasia (250g) ruusukaaleja
  • keskikokoinen parsakaali
  • 3 kananmunaa
  • salaattijuustokuutioita öljyssä
  • balsamicokastiketta
  • mustapippuria ja suolaa tarvittaessa maun mukaan

Miten toimia:

  1. Kuori/pilko/valmistele ja paista ruusu- ja parsakaaleja kunnes kypsiä.
  2. Lisää munat ja sekoita tasaisesti kasvisten joukkoon.
  3. Sammuta levy ja lisää haluttu määrä salaattijuustokuutioita. Sekoita kunnolla kunnes salaattijuusto on alkanut hieman sulaa muiden ainesten joukkoon.
  4. Jos koet maustamisen tarpeelliseksi, lisää oman maun mukaan suolaa ja mustapippuria.
  5. Annostele lautasille ja koristele balsamicokastikkeella – vòila!

pannu-3.jpg

Parsa- ja ruusukaalipannu ei ole maailman kalleinta, kauneinta, vaikeatekoisinta tai monimutkaisinta ruokaa. Mutta hyvää se on. Joskus asiat on hyvä pitää simppelinä. Kuten me suomalaiset jaksamme paasata, nyt on niin pimeää ja masentavaa ja valivali. Syö vähän vihreää ja osta tulppaaneja. Tee jotain uutta ja jännittävää! Elämä ei ole yhtään tylsää vaikka ulkona olisikin kurja ilma (haloo, ei vielä ole edes talvi!). Kaikissa vuodenajoissa ja säätiloissa on jotain kaunista, ihan niinkuin kaikissa ihmisissäkin. On meidän onnemme etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia. Mieti jos aina olisi +30 ja auringonpaistetta, tylsäksi sekin kävisi aika äkkiä.

Koti Ruoka ja juoma

Kaikin puolin blogikelpoinen ilta

lilyilta.jpg

Kuten muutaman muun turkulaisen Lilyläisen blogeista on voinut lukea, vietimme viikko sitten perjantaina iltaa Eevan luona. Meidän lisäksemme edustamassa olivat myös Tiinapetriikka, A modo mio, Coco Sweet Dreams ja Suvi sur le vif. Kuten Eevakin kirjoitti, oli ilta todella pitkä – olimme paikalla aika prikulleen seitsemältä, mutta kotiin saavuttuamme kello läheni jo kolmea yöllä.

lilyilta-4.jpg

Aika kului kuin siivillä, viini tuntui haihtuvan pulloista ja juteltavaa, sekä syötävää riitti. Mielestäni oli mahtavaa, jopa hieman uskomatonta, miten kaikkien kanssa oli niin helppo jutella aiheesta kuin aiheesta. Ja kun sanon aiheesta kuin aiheesta, niin todella tarkoitan sitä. Puhuttiin toistuvasti salkkareista, kunkin töistä, Ranskasta, blogeista ja kaikesta mahdollisesta. Yhtään kiusallista hetkeä ei kyllä koettu. Kotiin tultuamme eli pakko todeta ääneen, että tällaisia iltamia voisi olla useamminkin. Uusien ihmisten tapaaminen on ainakin omassa elämäntilanteessani aika hankalaa, oli mahtavaa tavata kerralla niin monta ihanaa tyyppiä!

lilyilta-3.jpg

lilyilta-2.jpg

Ja kyllä, Eevan koira Lassi hurmasi myös meidät., eihän noin lutuista palluraa voi olla kuin rakastamatta. Kuten kaikki muutkin ovat maininneet, oli Eevan koti tismalleen samanlainen kuin kuvien perusteella voisi kuvitella. Täydellinen blogikoti kaikin puolin, olemme hyvin kateellisia…

lilyilta-5.jpg

Eikä pidä unohtaa lähtiessämme saatua Mildh PR’n goody bagia, joka sisälsi punaviiniä, marmeladia, balsamicokastiketta ja oliiviöljyä. Nam, kaikki tulivat todella tarpeeseen, kiitos paljon kaikille kaikesta!

Einon raportaasin illasta voit lukea täältä.

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä