Kepeät kesälajit: laudalla, laineilla ja …lenssussa

Voi RÄKÄ! Juuri pari viikkoa sitten uskaltauduin ihan varovaisesti miettimään, että mitäköhän juoksuilleni käy jos satun sairastumaan kesken treenikauden – valitettavan todennäköistä, koska olen viimeisen vuoden aikana ollut aikamoinen flunssamagneetti. No, eiköhän viime viikon alussa kurkkua alkanut karhennella (ja jälkikäteen ajatellen se kurkkukipua edeltänyt viimeinen lenkkikin oli kulkenut kumman tahmeasti). Pari päivää onnistuin välttelemään ajatusta flunssasta eräänlaisen henkisen kädet korvien päällä en kuule mitään LALALALALAA -metodin avulla, kunnes oli pakko nöyrtyä nessupaketin äärelle.

Näin ollen en ole viimeisen viikon aikana päässyt juoksemaan kertaakaan, mikä ei tietenkään ainakaan paranna edellytyksiäni juosta omaa vauhtiennätystäni kolmen viikon (kolmen!) päästä koittavassa Midnight Runissa. Siitä huolimatta olen ollut yllättävän rauhallinen (sitä yhtä PT:lle lähetettyä aavistuksen paniikinomaista sähköpostia lukuunottamatta). Ehkä juoksutauko virkistää mieltä, ehdinhän juosta jo 10 viikkoa putkeen. Toivotaan, että pääsen pian takaisin lenkkipolulle!

Sitä odotellessa pari uutta lajia lajihaatelistalle:

Laji 20: soutu!

image.jpg

– Voitko nyt ottaa kuvan kun mä soudan? Miltä näyttää?

– No just siltä, ettet ole koskaan aiemmin soutanut.

– Mitä!? Oon mä soutanut ennenkin! Ota nyt se kuva niin päästään tästä.

Mä NIIN olen soutanut ennenkin. Nuff said.

Laji 21: Stand Up Paddling eli suppailu!

image.jpg

– Voikohan siellä kastua? Mietin että mitä laittaisi päälle… Tekstaili sisko juuri ennen sup-tuntiamme. 

– No kai siellä voi, mä laitan jotkut urheiluvaatteet, vastasin ajatellen lähinnä että melasta saattaa tippua pari pisaraa vettä ja laudalle noustessa pitää varmaan kahlata veteen. Oikeasti ei tullut pieneen mieleenkään, että saattaisin vaikka tippua laudalta. Arvaatte varmaan, mitä kävi… Onneksi molskahdusta todistamassa oli siskon ja erittäin huvittuneen sup-opettajan lisäksi vain pari Rajasaaressa uimareissulla ollutta koiraa ulkoiluttajineen.

Kylmästä kyydistä huolimatta tykkäsin suppailusta ihan älyttömästi! Jos vaan millään ehdin, täytyy laudalle päästä toisenkin kerran vielä tämän kesän lämmöillä. Lajissa yhdistyy mukavalla tavalla leppoisuus, kajakkimelonnasta tuttu veden läheisyys (tällä kertaa erittäin kirjaimellisesti) ja hyvä keski- ja ylävartalotreeni. Ensi kerralla laitan ehkä päälle jotain vielä paremmin vesilajeihin sopivaa kuin puuvillaisen hupparin.

Hyvinvointi Liikunta Terveys Vanhemmuus

Liikutuslaukku

Tuli ostettua asia, jossa tiivistyvät juuri tämän elämäntilanteen haikeansuloiset tunnelmat. Nimittäin tytölle oma reppu.

Hakusessa oli uusi hoitolaukku, kun edellinen ei rattaita vaihdettuamme enää istunut nätisti uusien, isompien kärryjen aisalle, ja totta puhuakseni olin muutenkin koko hoitolaukkuelämäni eli vajaan puolentoista vuoden ajan etsinyt syytä päästä mokoma vaihtamaan. Olin tilannut sen netistä ja vasta viikkoja laukun saapumisen (ja päivittäisen käytön!) jälkeen huomannut, että eihän tämä ollutkaan se laukku jonka yritin tilata. Malliesimerkki yövalvomisen ja hormonihuurujen vaikutuksesta aivotoimintaan…

Muitakin muutostarpeita oli: halusin laukun, joka olisi riittävän pieni mahtuakseen vaivatta myös matkarattaiden alakoriin, ja mieluimmin sellaisen, jolla olisi pitkä käyttöikä myös myöhemmin tytön itsensä käytössä. Pikkuinen reppu vaikutti siis parhaalta vaihtoehdolta, ja pohdiskelin pitkään suosittua mini-Kånkenia jossain herkullisessa värissä.

Bongattuani kuitenkin Sara G:n blogista Elodie Detailsin Back Pack Minin suloisessa salmiakkiruutukuosissa aloin tutkailla sitä varteenotettavana vaihtoehtona. Pehmustetut olkahihnat ja aitonahkaiset yksityiskohdat varmistivat valinnan, ja klikkailin repun kotiin.

DSC00105.JPGUntitled2.jpg

Ja miten tyytyväinen olenkaan ollut! Reppu on juuri niin kaunis kuin ajattelinkin, mahtuu vaivatta myös niiden pienempien eli matkarattaidemme tavarakoriin ja vetää yllättävän paljon tarpeellista tavaraa: kuvaushetkellä repussa olleet vaihtovaatteet, pari vaippaa, juomapullo, eväsrasia, välipalapussi, lelu, pieni harso ja nenäliinapaketti täyttävät repun vain noin puolilleen.

Sisäpuolelta löytyy oma tasku juomapullolle, joka on vuoritettu eristävällä materiaalilla, ja se tuntuu toimivan ihan hyvin. Parin tunnin testijakson aikana hellepäivänä mukana ollut maito pysyi ainakin ihan kohtuullisen viileänä. Lisäksi repun mukana tulee pikkuruinen istuinalusta (musta lätkä kuvassa), jää nähtäväksi kuinka paljon käyttöä sille myöhemmin tulee.Untitled3.jpgUntitled1.jpgTämän repun kanssa tyttö aloittaa sitten huomenna maanantaina päivähoidon, voi jännitys sentään!! Luulin olevani valmistautunut, mutta veikkaanpa että aamulla olo on vähintäänkin liikuttunut. Onneksi meillä on hyvää aikaa harjoitella päikkärieloa ennen syyskuista töihinpaluutani. Wish us luck!

 

Perhe Lapset Lasten tyyli Vanhemmuus