15.8.2013 Sadepäivän ruokaa Jääkaapista löytyi sosekeiton ainekset. Sekaan pari kasvisliemikuutiota ja ruokakermaa. Päälle raejuustoa. Täydellinen sadepäivän ruoka.
13.8.2013 Porvoon parasta take awayta Vapaapäiväläiset olivat hakeneet lounaaksi nepalilaista, jota oli jäänyt nälkäiselle työläisellekin. Ravintola Pokharan kasvisruoat ovat herkullisia.
10.8.2013 Pikalounaalla Thaimaassa Tänään tehtiin tytön kanssa paistettua riisiä kaapista löytyvistä aineista. Sekaan pääsi sipulia, herneitä, maissia, kinkkua, paprikaa ja kananmunaa. Sitten leikittiin, että ollaan Thaimaassa. 4-vuotias tykkää kovasti roolileikeistä ja huokailu syödessään, kuinka kuumaa ja aurinkoista täällä onkaan.
2.8.2013 Torilla ja torilta Kauppatorilla oli paljon ihmisiä, herkullisia kausiruokia ja ihania kukkasia. Viikonloppuna meillä syödään kantarellikastiketta. Nam!
31.7.2013 Kerran kesässä Kokkolassa Tämä ilta oli ihana. Naurettiin mahat kipeiksi, niin kuin aina yhdessä. Nähdään liian harvoin. Ruokakin oli erinomaista: parmankinkkucouscousia sitruunaöljyllä ja jälkkäriksi mansikkatiramisua. 1
29.7.2013 Hauki on kala! Kesän ykköspuuha miehellä on ollut kalastus. Minä olen sitten yrittänyt tehdä niistä ruokaa. Tässä yksi kokeilu, grillissä foliossa paistetut haukifileet. 1) Voitele foliota, jotta kala ei juutu kiinni.2) Purista fileiden päälle reilusti sitruunaa.3) Mausta kala suolalla, pippurilla, tillillä ja muilla saatavilla olevilla yrteillä.4) Laita kalan päälle vielä voikuutioita, jottei tule liian kuivaa.5) […]
28.7.2013 Lounas terassilla Tämä ihana helteinen päivä on kulunu itseltäni suurimmaksi osaksi sisällä. Yritän saada valmiiksi yhtä kirjoutustehtävää ennen töiden alkua. Helteestä oli kuitenkin pakko päästä nauttimaan hetkeksi ulos lounaan merkeissä. Paikaksi valikoitui jokirannasta Wilhelm Å:n terassi. Paistettu lohi uuniperunalla oli herkullinen. Ainoa miinus oli liian suuri koko (voiko se edes olla miinus!). Lounasseuralaiseni söi lohisandwichin. Sekin maistui […]