Suomi love

IMG_0256.jpg

Kylläpä on kiva päästä takaisin bloggailun pariin, kun lukijatkin ovat jo kaipailleet. Kiitos niistä kommenteista!

Viikko on vierähtänyt hujauksessa, kun viime tiistaina lensin työpäivän päätteeksi Helsinkiin ja siitä suoraan maaseudulle. Ohjelmassa on ollut yliyön vaellus siskojen kanssa, serkkuviikonloppu, paljon sukulaisia, lapsia (ja pari vauvauutista!), auringonpaistetta ja muuta hauskaa. Ja eilen vielä Helsingissä silmien esitutkimus mahdollista laserleikkausta varten ja tänään vihonviimeinen kesäpäivä Porvoossa. Illalla hyppään koneeseen ja jätän haikeana Suomen taas hetkeksi taakseni. 

Huomisesta alkaa myös blogi päivittymään tavalliseen tahtiin. Yritän piakkoin raapustaa postauksen Jenniferin kanssa käydystä ”meet the family” – skypeilystä sekä pienestä vaellusretkestä siskojeni kanssa. Juttelin myös serkkuni kanssa, joka miehensä kanssa yritti lasten hankintaa viisi vuotta useamman keskenmenon kolhimana. Olin jälleen niin häkeltynyt miten ihmiskeho voi olla monimutkainen – hyvässä ja pahassa. Jos serkkuni suostuu, ehkä voisin hieman kertoa myös tästä tarinasta, joka lopulta päättyi onnellisesti.

Ja huomenna koittaa taas suuri jännityksen hetki – ensimmäinen ultraäänitutkimus. Tässä ultrassa selviää ainakin ovatko sekä Ykkönen ja Kolmonen päässyt kasvamisen vauhtiin Jenniferin vatsassa ja kuinka vahvat sydänäänet ovat. Tämä postaus menee varmaan torstaille tai perjantaille, koska itse tutkimus on myöhään illalla keskiviikkona meidän aikaamme.

Eli onhan tässä tapahtunut ja tulee tapahtumaan kaikenlaista! Päässä pyörii kirjoituksen aihetta ja nyt vain tarvitsen hetken aikaa ja toimivan nettiyhteyden, että saan kaikki ajatukset tänne saakka. Rakkaasta kotimaastani nautin vielä hetkisen, sitten jatketaan täällä!

Suhteet Oma elämä

Liebster Award – haaste

liebsterawards.png

Matkalla Perheeksi -blogi sai haasteen, ihan ihkaensimmäisen sellaisen. Kiitos Missä onni on? – blogin Iidsiin.

Kun puna poskilta oli hälvennyt, piti alkaa googlaamaan mikä ihmeen Liebster Award? Ei ole Wikipediassa, eikä muuallakaan. Lopulta löytyy selitys, että koko ”awardsin” juju on olla kiertävä haaste pienille blogeille ja näin edesauttaa niiden näkyvyyttä. Eli minkään ”Amatöörimäisimmät lapsettomuusblogit” – kategorian voitosta on siis turha haaveilla. Damn.

Joka tapauksessa, otan haasteen pilke silmäkulmassa vastaan. Onhan nyt perjantai ja viikonloppu edessä! 

Liebster Awards kulkee eteenpäin näillä ohjeilla: 

  1. Kiitä sinut nimennyttä bloggaajaa ja laita linkki hänen blogiinsa
  2. Vastaa sinut nimenneen bloggaajan 11. kysymykseen
  3. Nimeä ja linkkaa 11 Liebster Awardin ansaitsevaa blogia, joilla on alle 200. lukijaa
  4. Keksi 11. uutta kysymystä nimetyille

Ja sitten kysymysten vastailuun!

1. Mikä on ollut tämän kesän kohokohta? Tämä on helppo – positiviinen raskaustesti, josta hehkutin täällä.

2. Pepsi vai Coca Cola? Öhmm.. kumpaakaan en pahemmin käytä, mutta ehkä Cokis? 

3. Kuinka monta kertaa olet muuttanut elämäsi aikana? Aika monta… noin 15 kertaa (ja tämä ei sisällä vaihto-opiskeluja jne).

4. Jos saisit poistaa yhden kuukauden kalenterista, minkä poistaisit? Marraskuu on aika ikävä, eli se.

5. Mikä on paras valokuvausvinkkisi? Aperturella leikkimällä saa täysin lahjatonkin valokuvaaja vähän kivempää jälkeä – Omia esimerkkejä täällä!

6. Kauan yhden postauksen kirjoittaminen kestää sinulla? Riippuu todella paljon postauksesta. Sellaiset fiilisjutut kuten 23 munasolua ja iso kiitollisuus, menee suhteellisen nopeasti (reilu vartti?) ja niitä en yritä edes kovin muotoilla. Toinen asia ovat sitten faktapitoiset tekstit kuten Sijaissynnytys Suomessa) ja postaukset, joissa on paljon kuvia kuten Etsitkö haastetta: Kalalau Trail. Niihin saattaa upota lähes pari tuntia, kunnes olen tyytyväinen.

7. Tietokoneesi hajoaa – mitä teet? Ensin hermostun ja kiroilen, sitten siirryn puhelimeen tai miehen koneelle. Sitten mietin, miten asian voi korjata.

8. Luetko lehtiä? Jos kyllä, niin mitä lehtiä ja jos et, niin mitä haluaisit lukea? Kotipitäjäni paikallislehden on äitini tilannut minulle siitä lähtien kun muutin pois kotoa, eli jo 15 vuotta. Tilasin paikallisen Hesarin hetkeksi ja siinä vaiheessa kun kuukauden koeajan olin lukenut kaksi numeroa ja manannut yhtäkkistä keräyspaperin määrää – lopetin. Uutiset luen netistä.

9. Milloin kävit viimeksi kirjastossa? Hmm… kamalaa… siitä on kauan. Varmaan gradua vääntäessä, koska heti sen jälkeen muutin pois Suomesta. Kirjastot ovat kyllä mahtava juttu Suomessa!

10. Mistä ruoasta et pitänyt lapsena, mutta olet myöhemmin oppinut pitämään? Tämä on helppo: savulohi! Pelkkä tuoksu sai minut yökkimään lapsena, mutta nyt rakastan sitä!

11. Mistä omasta saavutuksestasi olet eniten ylpeä? Olen kyllä ylpeä itsestäni (ja miehestäni), että olemme uskaltaneet mennä täysillä unelmiemme perässä – reppureissu, asuminen 30-neliön kämpässä ja koko blogini ydin – matkamme perheeksi. Se on jo saavutus sinällään!

Kaikki haastamani blogit ovat Lilyssa… ja pahoittelut jos saat haasteen, vaikka lukijoita on enemmän kuin tuo 200 (tunnissa)! Ja jos et saanut haastetta, oletan sinulla olevan miljoooonia lukijoita! 🙂

1. Kunnon Mamma

2. Mutkainen Tie

3. Minä ja mun pää + nää

4. Pumpulipesä

5. Äiti älä pelkää

6. Singin’ In the Rain

7. Loxodon

8. Bébé or not to bébé

9. Valoa ja varjoa

10. Misplaced

11. Kohta meitä on kolme

Ja kysymykset!

1. Milloin aloitit bloggaamisen?

2. MIksi aloitit bloggaamisen?

3. Kauniit kuvat vai iskevä teksti?

4. Mitä asioita ET käsittele missään nimessä blogissasi?

5. Linkitä onnistunein tai tärkein blogipostauksesi.

6. Perustelut yllä olevalle.

7. Top 3 seuraamasi blogit (Matkalla perheeksi lisäksi, tietty 😉

8. Ärsyttääkö blogiskenessä jokin?

9. Jos saisit tehdä minkä tahansa yhteistyöpostauksen – millainen se olisi?

10. Uskotko, että bloggaat vielä viiden vuoden kuluttua?

11. Ja loppuun paljon paljastava Kumman Kaa – kysymys: Cheek vai Juha Tapio?

Voi vitsi, toivottavasti edes joku teistä tämän haasteen nappaa, kiinnostavaa kuulla vastauksia etenkin tuohon viimeiseen. Hahaha, it’s Friday after all! 🙂

Puheenaiheet Höpsöä