Pääsiäisen rocky road suklaa

Olen huomannut, ettei ole sellaista juhlaa tai tapahtumaa, johon ei rocky road suklaa sopisi. Pidempään blogia seuranneet tietävätkin, ettei tämä suinkaan ole ensimmäinen rocky road resepti, jota blogissa kuola valuen esittelen. Aikaisemmat herkulliset rocky road reseptit löytyvät postauksen lopusta.

Tällä kertaa kehittelin pääsiäiseen sopivan rocky road herkun, johon tulee taloussuklaan lisäksi valkosuklaata, pieniä pääsiäismunia ja värikkäitä jelly beans-karkkeja. Tätä rocky roadia voit tehdä omaksi iloksi, tai sitten vaikka ilahduttaa naapuria tai ystävää!

Pääsiäisen värikäs rocky road suklaa

1 taloussuklaalevy

1 valkosuklaalevy (esim. Pandan)

1 pieni pussi pääsiäismunia eli ns. linnunmunia

1 pieni pussi jelly beans-karkkeja (itse käytin Tutti Frutti beans 130g)

vaahtokarkkeja

Tee näin:

  • pilko puolikas valkosuklaalevy pieniksi paloiksi
  • sulata taloussuklaa vesihauteessa
  • vuoraa sopivan kokoinen korkeareunainen astia kelmulla
  • anna sulaneen suklaan jäätyä hetki, ja sekoita sitten valkosuklaahiput, melkein kaikki jelly beansit ja pääsiäismunat suklaamassaan. Suosittelen myös käyttämään pieniä vaahtokarkkeja, jotta rocky roadista tulee helpommin syötävää.
  • kaada suklaaseos vuokaan tai astiaan
  • asettele muutama jelly beans ja pääsiäismuna rocky roadin pinnalle, ja nosta jääkaappiin jähmettymään noin kahdeksi tunniksi
  • ennen tarjoilua voit koristella rocky roadin jäljelle jääneellä sulatetulla valkosuklaalla. Valkosuklaalla saa pursotettua kauniita raitoja.
  • Leikkaa rocky road suklaa sopiviksi palasiksi ja tarjoile heti. Tai jos teet rocky roadin ennakkoon, niin pidä se jääkaapissa siihen saakka, että tarjoilet sen. Koska suklaa ei ole temperoitua, se sulaa helposti sormiin.

Rocky road on suklaanystävän taivas. Kaikkea ihanaa samassa paketissa saa makunystyrät tanssimaan. Tekisi mieli testata myös sellaista suussa poksahtelevaa rouhetta seuraavaan rocky road erään.

Jos annat rocky road suklaata lahjaksi, kääri se sellofaaniin tai sujatua läpinäkyvään pussiin. Koristeeksi käy esimerkiksi keltainen nauha ja oksa, jossa on pajunkissoja. Jos jotain tässä omassa pääsiäisen rocky road suklaassa muuttaisin, niin jättäisin valkosuklaahiput pois, ja korvaisin ne pienillä vaahtokarkeilla. Tästä omasta versiostani tuli sekä paksu, että kova, ja siksi hieman haastava syötävä. Vaahtokarkit antavat rocky roadiin ilmavuutta, ja syöminenkin on helpompaa 😀

Jos tässä ei ollut tarpeeksi suklaata, ja kaipaat lisää rocky road herkkuja, niin kurkkaa Jouluinen rocky road ja Appelsiini-lakritsi rocky road! Ja mikäli rocky road ei ole sun juttu, niin miten olisi kookosta ja passionhedelmää sisältävä pääsiäispavlova?

Mitä herkkuja teillä tehdään tänä pääsiäisenä? Entä muistatko jotenkin ystäviä tai sukulaisia?

Meillä laitettiin eilen postiin pojan maalaamat pääsiäiskortit mummulle ja vaarille. Olisi ollut ihanaa nähdä perhettä nyt pääsiäisen pyhinä, mutta tällä kertaa jouduimme tyytymään kortteihin ja puheluihin!

Kivaa keskiviikkoa!

Koti Ruoka ja juoma

Epäonnistuneita kuvia vai aitoja otoksia?

Jokainen haluaa varmaankin olla kuvissa parhaimmillaan. Näyttää ne parhaat puolensa. Olen blogin ja instan myötä paljon esillä, ja tottakai minäkin haluan valita aina ne parhaimmat otokset. Ne, joissa silmät eivät ole kiinni, kädet eivät heilu, eikä asento ole kummallinen. Asukuvat ovat aina jossain mielessä lavastettuja, meikkaan ja laitan hiukset. Myös kuvauspaikka valitaan yleensä siten, että se sopii asuun. Ja vaikka haluaisin näyttää kuvissa sellaiselta coolilta ja kaihoisalta, näytän yleensä ihan itseltäni. Kävimme eilen Hannan kanssa nappaamassa asukuvia tästä uudesta NOSHin hupparitunikasta, jonka ostin tutulta NOSH-edustajalta Satulta. Satu myi fb:ssä pois edellisen malliston mallikappaleita, ja nappasinkin tämän kivan hupparin edullisesti. Kun kävin illalla kuvia läpi, osui silmäni tähän yllä olevaan kuvaan. Se näytti hauskalta, mutta koska selkeästi selitän siinä jotain, tai nauran omille jutuilleni, ajattelin, ettei sitä voi julkaista. Epäonnistunut asukuva.

Sitten mietin, että tämähän on oikeastaan aika kiva kuva. Näytän siinä onnelliselta. Kuvasta välittyy se hetki ja tunnelma, mikä meillä kuvauksissa oli. Hannan kanssa on aina hauskaa, ja on niin ihanaa, että on joku kaveri, jonka kanssa tulee juttuun, ja joka samaistuu blogijuttuihin. Niin, ja osaa kuvata. Kaikki tämän postauksen kuvat lukuun ottamatta Neulomon mustavalkoisen asun kuvia, ovat Hannan ottamia. Neulomon asukuvat nappasi mieheni 😀Kun pääsin yli siitä tunteesta, että näytön kuvassa hölmöltä, julkasin sen instassa. Ja sain superihanaa palautetta, kun julkaisin tuon postauksen ylimmän kuvan feedissäni. Innostuin ihanan palautteen ansiosta valitsemaan muutaman muunkin ”epäonnistuneen” kuvan tähän postaukseen. Instassa kommentoitiin, että näistä ns. epäonnistuneista kuvista välittyy bloggaajan persoona paremmin. Ja se on varmaan ihan totta.

Sitä ei useinkaan tule ajatelleeksi, että ne kuvat, joissa poseeraa hymyillen, tai (muka) coolina kaukaisuuteen katsellen, eivät välttämättä kerro minusta persoonana kovinkaan paljon. Tämä on sinänsä hassua, sillä kuvaajana pyrin ottamaan sellaisia kuvia, joista välittyy tunne ja kuvattavan persoona. Sellainen aitous. Kuvattavana taas haluan vain näyttää hyvältä, ja että kuva on tasapainoinen. En halua näyttää kuvassa kummalliselta tai nololta.

Näissä kuvissa selitän, pyyhin vuotavia silmiä, järjestän tuulen hulmuttamia hiuksia ja nauran. Miltä nämä kuvat sinusta näyttävät? Välittyykö näistä kuvista jotain enemmän kuin normaaleista asukuvistani? Haluaisitko nähdä asukuvissa enemmän tällaista tilannekomiikkaa?Toki nämä postaukseen valitsemani kuvat eivät ole niitä pahimpia kuvia, joita minusta löytyy. Valitsin sellaisia kuvia, joissa olen edes osittain edustava. Ja joissa on hyvä tunnelma. Monessa epäonnistuneessa kuvassa näytän huonotuuliselta, oudolta, tai jopa ärtyneeltä. Niitä en kuitenkaan tähän valinnut, sillä niistä välittyy sitten ihan toisenlainen fiilis. Haluan kuitenkin yrittää pitää blogin edes jokseenkin hyväntuulisena paikkana, ja oman brändini positiivisena.

Millaisia kuvia sinä itsestäsi julkaiset? Mietitkö, miltä kuvissa näytät, tai mitä kuvilla viestität?

Hauskaa sunnuntaita! Mietin tässä juuri, että mitä leipoisin tänään. Leipomisinnostus iski, mutta resepti puuttuu.

Muoti Ajattelin tänään Höpsöä Päivän tyyli