Retrotäkkihullu!

P6151254.JPG

P6151257.jpg

 

Se iski aivan yllättäen. Retrotäkkihulluus. Rintamamiestaloon muuton myötä olen etsiskellyt muitten rintsikkaomistajien blogeja ja niitähän löytyy. Tosi monella on ihana retrosisustustyyli ja niiden yhtenä osana on herkullistakin herkullisemmat retrotäkit <3 Oma sisustustyylini seilaa jossain retroilun, design-huonekalujen (tai ainakin niiden himoitsemisen) ja Ikean välissä. Noh, siitä sisustustyylistä voisi satuilla toisen kerran ihan oman juttunsa.

Asiaan palatakseni: näihin retrotäkkeihin hurahdin ensimmäisestä bongaamastani insta-kuvasta lähtien ja nyt niitä on pakko saada! Pehmeää, kukikasta ja söpöä, kuka sitä voi vastustaa? Nyt ensimmäiset kolme nököttävät mummin vanhassa keinutuolissa ja yhdessä vaalenapunaisen lipaston kanssa on meneillään oikea väripommi-iloittelu olohuoneessa. (Minunhan oli aikeissa hakea vähän hillitympää sisustusta tähän uuteen kotiin, mutta pahasti näyttää sille, että väripommi uhkaa räjähtää…

 

P6151261.jpg

P6151262.JPG

 

Väriä elämään tuo myös Marimekon siirtolapuutarha-kangas.

 

P6151258.JPG

Vihreetä, vaaleanpunaista, oranssia vähän sinistä ja mitä vielä.. Apua.

Puheenaiheet Sisustus Höpsöä

Lauantain palkintoruoka

P6041246.JPG

P6041248.jpg

P6041250.JPG

P6041252.JPG

Pihallamme kasvaa puutarhan kiusankappale japanintatar. Lauantaipäivä on hurahtanut kasvien juuria maasta kaivamalla, huomenna hommat jatkunevat myrkytyksen merkeissä. Mitä netistä on kasvista tietoa löytänyt, on kyseessä todella vaikeasti hävitettävä kasvi, eli saas nähdä alkaako niitä taas tupsahtelemaan pihalle vähän ajan päästä.

Tämän päivän urakoinnin palkaksi tehtiin herkullista ruokaa grillissä. Bongasin vapun tienoilla Retro Prinsessan vinkkaaman ihanan grillatun kiinankaalin kera brie-juuston, klik! Muokkailtiin ohjetta sen verran, että saksanpähkinan tilalle tuli cashew ja pähkinäsekoituspussin loppu hunajassa paahdettuna. Sinapinsiemenistäkin meni paahdetumpi satsi roskiin, kun ne kärähtivät kaasulieden ylikuumentamassa kattilassa. Vaaleammilla siemenillä ja eri pähkinöillä ruoka oli silti aivan taivaallisen hyvää! Suosittelen!

Koti Ruoka ja juoma DIY