Se tunne, kun melkein tapaa tulevan miehensä

(Varoitus: otsikoinnissa käytetty erittäin paljon dramatiikkaa ja liioittelua)

Jokunen aika sitten siskoni laittoi minulle facebookissa videolinkin kommentilla ”your future husband”. Videolla on söpö australialainen mies, joka kertoo, miksi hän on vegaani. Video oli hauska, joten ryhdyin seuraajaksi. En tietenkään koskaan ajatellut, että onnistuisin törmäämään häneen oikeassa elämässä. Australiahan on valtava! Tänään kuitenkin huomasin, että ”Regan the Vegan”, tällä nimellä hänet tunnetaan, oli suositellut yhtä float therapy-paikkaa, jonne me haettiin WorkAway-vapaaehtoistyöhön! Eli ei ollut kaukana se mahdollisuus, että olisin sattunut ihan oikeasti hänen kanssaan samaan paikkaan näinkin suuressa maassa. Okei, meille ei koskaan vastattu paikasta, mutta silti! Oli se melko lähellä kuitenkin!

Muuten se, ettei meille vastattu oli ihan omaa syytä. Tehtiin paniikissa nopeasti hätäinen profiili ja laitettiin muutamaan paikkaan viestiä. Mistään ei vastattu. Seuraavana päivänä tehtiin parempi profiili ja saatiin vastaus todella suosituilta hosteilta. He saavat pyyntöjä jatkuvasti ja kertoivat, että ennen meitä heihin ottivat yhteyttä kaksi saksalaista tyttöä, mutta kun heidän profiilinsa ei kertonut heistä oikein mitään, ja meillä taas oli mielenkiintoiset ja rehelliset kuvaukset, niin he päättivät ottaa meidät. Opetus: Nykymaailmassa jokaikinen hakemus täytyy tehdä täydellä sydämellä, vaikka kyse olisikin työstä, josta ei makseta yhtään mitään. Kaikkeen pitää olla intohimoa, ja kaikessa pitää näkyä persoonallisuus. Opetus 2: Kun ei tee kunnolla hakemuksia, voi mennä unelmien mies ohi.

No joo, mä yritän päästä tästä yli. Todellisuudessa minulla on niin huono kasvomuisti, etten olisi varmasti edes tunnistanut koko tyyppiä.

Sunshine Coastilla meidän host tiedusteli, pelottaako meidän äitejä, että me löydetään täältä mies, eikä koskaan palata takaisin. Näin kun taitaa käydä aika usein täällä. Kerroin, että äitini olisi varmasti ikionnellinen, jos löytäisin edes jonkun edes jostain. Hän kun taitaa pelätä, että jään loppuelämäkseni yksin. Hostimme vakuutti isällisesti, ettei rakkaudessa kannata hätäillä: ”Don’t settle for anything less than excellent”, ota sellainen mies, jonka silmissä olet täydellinen. Oikean kumppanin valinta, kun ei ole niin yksinkertaista. Hän alkoi luettelemaan piirteitä, mitä kumppanilla pitäisi olla, jotta parisuhde toimisi. Niin ja kaiken tämän lisäksi hänen pitäisi olla vielä vegaani, lisäsin. Host varmasti luuli että vitsailin, mutta olen jo oikeastaan hyväksynyt, että tulevaisuuteni tulee olemaan hyvin todennäköisesti tällainen: (Sori, äiti!)

55864428.jpg                                             Lähde: Memegenerator.net

Melkein siis tapasin unelmieni miehen, mutten sitten kuitenkaan. Melkein on venyvä käsite.

IMG_7200.JPG

IMG_7203.JPG

Eilen päätimme alkaa käymään säännöllisesti juoksemassa. Todellisuudessa kävelimme reippaasti, mutta melkein siis juoksimme. Lenkin jälkeen käytiin kuumassa suihkussa ja juotiin yksi pullo olutta puoliksi. Olo sama kuin juhannussaunan jälkeen. Melkein.  

IMG_7199.JPG

Hyvää Juhannusta kaikille Suomeen! Nauttikaa ja pitäkää hauskaa! Ja muistakaa täytellä kaikki nettiprofiilit aina huolella!

Puheenaiheet Höpsöä

Airlie Beachillä

Eilen päästiin onnellisesti kuuden tunnin yöbussimatkan jälkeen Rockhamptonista aivan erilaisiin tunnelmiin, kun maalaiselämä vaihtui subtrooppiseen lomailukohteeseen Airlie Beachiin. Kuultuaan, että olimme juuri saapuneet Rockhamptonista, hostellin työntekijät ihmettelivät, miten jaksoimme olla siellä kokonaisen viikon. Heille riitti kaksi päivää: ”Eikö olekin kauhea paikka, ja ihmiset niin epäystävällisiä!”. Oli helpottavaa kuulla, ettei kaikki ollut kuviteltua. 

IMG_7134.JPG

IMG_7138.JPG

Eilinen meni vielä vähän sumussa lyhyeksi jääneiden yöunien vuoksi, mutta tänään ollaan vihdoin aloitettu työnhaku. Täytyy muuten sanoa, että puhallettava niskatyyny on ihan paras keksintö ikinä! Vielä Suomessa ollessani ihanalla ystävälläni oli tavaroistaluopumisprojekti käynnissä, joten sain sellaisen häneltä lahjaksi. En ole ennen koskaan tajunnut, miten käytännöllisiä ne on, olen aina heräillyt noin viiden minuutin välein busseissa ja lentokoneissa, mutta nyt nukuin melkein koko yön kuin tukki. (Kiitos Niina! <3)

IMG_7140.JPG

IMG_7145.JPG

Toisten reissaajien kokemusten perusteella paras tapa hakea töitä on mennä suoraan paikan päälle ja jättää CV. Näin siis päätettiin tehdä. Oli oikeastaan aika hauskaa puuhaa; pääsi käymään paikoissa, jonne ei muuten olisi asiaa ja näkemään monia hienoja hotelleja. Samalla pääsi juttelemaan ihmisille, joista monet antoivat vinkkejä, mistä kannattaisi myös hakea.

IMG_7146.JPG

IMG_7148.JPG

IMG_7149.JPG

IMG_7151.JPG

Airlie Beach on aika pieni paikka, joka muistuttaa todella paljon jotain Välimeren rantakaupunkia. Itse asiassa monet paikat onkin nimetty italiaksi. Ihanaa että ollaan täällä, koska viime aikoina onkin jo ollut vähän ikävä Eurooppaa! Samalla päästiin taas pitkästä aikaa kunnon lomafiiliksiin ja nyt seuraavaksi suunnataankin iltaelämään jonnekin olueelle! Ciao! 

IMG_7163.JPG

IMG_7175.JPG

IMG_7177.JPG

IMG_7184.JPG

 

Kulttuuri Matkat