Joulupuu on koristeltu

Nousin murheen alhosta ja katsoin ympärilleni. Ei, en jaksa imuroida. Ei, en jaksa vaihtaa lakanoida. Ei, en jaksa purkaa Visbystä tuotuja matkatavaroita.

Mitähän sitten jaksaisin? No, ainakin avata yhden kuohuviinipullon. Paria lasillista myöhemmin hoksasin, että jaksaisin ehkä ainakin koristella joulukuusen. Ja niitähän myydään ihan tuossa lähitorilla. Hähhää, koira mukaan ja kuusen ostoon. Kyllä yksi raavas nainen sellaisen pienen kuusen kotiin  kantaa. Ja leikkaa rungontynkään uuden pinnan. Ja etsii kuuselle jalan ja jalalle sen maton siihen alle. Ta-daa! Valot vielä ja koristeet vintiltä…

Tässä vaiheessa kaivattiin pahasti lisää voimavaroja kuohuviinin muodossa. Valmis lopputulos vaatinee hieman vielä hienosääntöä huomenna, mutta kyllä tämä muotopuoli, vähänkoristeltu yksilö nyt yhden illan menee. Pimeässä ei niin erota kaikkia ongelmakohtia 🙂

Screen Shot 2016-11-21 at 00.24.16.png

 

Puheenaiheet Höpsöä

Tämä päivä ei ala ollenkaan

Tämä päivä ei ala oikein kunnolla mihinkään suuntaan. Kaikki vain on ja olla möllöttää. 

Kaikki on ihan kivasti, joulua odotellessa. Pitkä kotijaksokin päällä, seuraavat luennot vasta uuden vuoden jälkeen. Tänään pidän vapaapäivää kaikesta.

Heräsin vasta puoliltapäivin, koiran herättämänä. Neiti kyllästyi kai katsomaan minun makaamistani. Mentiin ulos, taivas oli harmaa ja maa musta. Yritin käydä kaupassa mutta sekään ei sujunut. Olin ajatellut pyöräyttää joululaatikoita mutta ei huvita, olkoon koko homma. Siivotakin voisi, mutta blääh, antaa olla. Tekee lähinnä mieli istua sohvalla nuupallaan. Koirakin on masis minun kanssani, ruoka ei maistu ja häntä on alakenossa. 

Me olemme tänään surkeita luvan kanssa. Huominen olkoon huomenna. 

Puheenaiheet Ajattelin tänään