Drinkkimestari on the roll

Aivan yllättäen meillä olikin drinkki-ilta. Keittiösaarekkeesta tuli cocktailbaari, jolle ladattiin kuivaa vermuttia, giniä, bourbonia, triple seciä ja shampanjaa. Ja ai niin, uusi tuttavuus Southern Comfortkin pääsi kokeiluun! Sitrusmehut, lantringit, sokeriliemet olivat helposti hoidettavissa, laseja piti hiukan pestä ennen käyttöönottoa (=viime kerrasta on aikaa). 

IMG_5117.JPG

Lueskelin ensin tovin verran hyvien ex-ystävien antamaa (zee, tänks) cocktail-kirjaa inspiraatiota etsien. Mies on juuri nyt hassuna giniin joten ginipohjaiset drinkit olivat hakusessa. Ja löytyihän niitä! Tom Collins, French 75, Orange blossom, Bulldog, The Footman…

IMG_5118.JPG

Vasemmalla Kentucky orange blossom bourbonilla, oikealla perus-Orange blossom  

IMG_5119.JPG

Vasemmalla Tom Collins pitkänä, oikealla French 75 ginistä (love it!). 

Onneksi huomiseen on vielä monta tuntia 🙂

Koti Ruoka ja juoma DIY

Olipa ihana aamu

Oi kuinka ihana tiistaiaamu minulla onkaan ollut! Kello soi aamulla, mutta vasta yhdeksältä. Kiire ei ollut, joten torkuttelin vielä kaikessa rauhassa reilun puoli tuntia. Vihdoin noustessani tunnin itseni levänneeksi. Joulukalenteristani tuli enkeli valoseppeleineen Lucian kunniaksi. Joulusukastani löytyi Jimi-suklaapatukka ja keittiösaarekkeella minua odotti Tuija Lehtisen tuplaromaani, jonka äitini kohteliaasti ehti lukea valmiiksi ennen eilistä kotiinlähtöään. Kiitos! ”Taimitarhan lapset” ja ”Pirunsaaren veljekset”, maltan tuskin odottaa.

Aamutakkiin kääriytyneenä on hyvä surffailla ja juoda aamiaispepsimaxi. Pitäisi varmaan siivota, sitten voisi vaikka joulukoristella vähän lisää. Ruokaa ei tarvinne laittaa, jääkaapissa on jätteitä (perunamuussia!). Kaappasin pienen, pehmeän koiran syliin ja likistelin sitä hellästi. Sain muutaman varovaisen pienen pusun. Onko ihanampaa? Haistelin koko koiran läpi päästä varpaisiin, ja ah, kuinka ihanalta se tuoksuikaan. Etenkin korvan takaa.

Nyt suuntaan samaisen koiran kanssa lenkille ja sohjossa aikani rämmittyäni aion palkita itseni Lucia-kahvilla alakerran konditoriassa.

IMG_4725.JPG

 

Hyvinvointi Mieli